Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å fy faen, ble kvalm når eg leste dette, så vurder om dere vil lese dette eller ikkje.. De folka der kan faen ikkje kalle seg mennesker..

 

http://www.aftenblad...je-3000735.html

 

har lært meg selv at det bare er best å lukke øynene for slike ting. om man tenker på det, så blir man fylt med et så utrolig sinne og hat at det ikke er bra for noen! kan ikke fatte hvordan noen kan torturere et barn på under 2 år... hva jeg ville gjort mot sånne jævler om jeg fikk tak i de er ikke godt å si.

 

man får heller gjøre som alle andre, å konsentrere seg om hvor fælt vi har det her i landet! er jo bare regn hele sommeren! uff, så fælt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mennesker er jævler. Sånn har det alltid vært og kommer nok alltid til å være. Pris dere lykkelige for at dere er født i Norge.

 

Det jeg ikke skjønner er hvordan folk i det hele tatt klarer å gjøre noe sånt. Har de ingen følelser eller empati overhodet?

Lenke til kommentar

"Jeg hadde aldri hatt bruk for å kunne denne typen matematikk."

 

Haha, veit du hva? Jeg har aldri fått bruk for å diskutere dikt fra 1800-tallet,

men hvor mye tid har man brukt på det i norsktimene? Forskjellen er den at hvis du i norsken greier å skrive navnet ditt riktig på stiloppgaven og litt "øhh, møøøh" så ender du opp med ståkarakter, mens dette ikke er tilfellet i matten. Bare fordi det heter praktisk matematikk så trenger man jo ikke å klikke i vinkel når du ikke får bruk for dette senere. Denne problemstillingen kan like greit overføres på en hel del andre fag: "hvorfor skal jeg vite om kontinentalplater som humper oppå hverandre, jeg skal jo ikke bli geolog?!" eller hvorfor i svarte skal jeg gjette meg fram til hva en jævel mente da han skrev et dikt om en sementblander, kanskje han er rar i hodet og har en fetish for sementblandere og at det ikke er noe dypere mening i det?

 

Man kan mobbe mange ting i det nåværende skolesystemet, men å velge å fokusere på praktisk matte som en slags versting blir for meg litt rart.

Lenke til kommentar

Omtrent hele skolesystemet (almenn og u.skolen) bør redesignes fra bunnen av. Jeg skal bli bibliotekar og synes derfor at norskfaget er kjempekult og sånn, men å ha delt norskklasse sammen med økonomer og den slags er helt poengløst. Del heller opp klassene så de som faktisk er interessert i hvordan språket har utviklet seg de siste hundre årene kan få lære om det, sånn som det er nå er fellesfagene totalt uinteressante for både de som vil lære om det og de som ikke vil. Hva faen skal vi med oljepengene om vi ikke bruker dem på bedre utdanning sånn at vi faktisk har noe å komme med når oljen er tom. Fuckings babyboomers i regjeringen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Religionsfaget er så absolutt nyttig og en viktig del av almennutdanningen, spesielt nå med våre ny landsmenn som er muslimer og gudene vet hva. Så lenge det ikke fungerer sånn da jeg bodde på Fedje, der de lærer 6åringene alle de groteske historiene fra det gamle testamentet og om hvordan Gud helt klart lagde verden og det er sånn det fungerer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...