Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei. Siden det ble såpass diskusjon rundt det. Ja jeg kan selvsagt kjøpe meg kartongvin. Men jeg drikker såpass lite at jeg har en anelse om at den hadde blitt dårlig etter hvert den og. Og så er jo vinutvalget noe mindre på kartong i utgangspunktet selv om det sikkert finnes noe jeg liker der og.

 

Nå har det seg slik at jeg har noen flasker liggende. Disse er alle ca 8 år gamle og modne for drikking. Ettersom moden vin blir fortere dårlig enn nyere vin, så vidt jeg vet, så har jeg ikke veldig lyst til å åpne dem med mindre jeg vet at jeg kommer til å drikke det opp i løpet av et par dager. Og det er sjelden jeg drikker så mye.

Lenke til kommentar

"The primary benefit that bag-in-box packaging offers to consumers is that it prevents oxidation of the wine during dispensing. After opening, wine in a bottle is oxidised by air in the bottle which has displaced the wine poured. Wine in a bag is not touched by air and thus not subject to oxidation until it is dispensed."

 

Du kan jo dele flasken med en venn, så blir den sikkert drukket opp.

Lenke til kommentar

Irriterer meg over at jeg ikke har venner.

Det gjør vi alle.

 

Hyggelig at dere tenker på meg!

 

Hva med disse vakumpumpene (med tilhørende korker) man bruker il å pumpe luft ut av åpnede vinflasker? De burde da vl kunne forlenge levetiden en god del? Aner ikke hvor mye, men.

 

De ja... De har jeg ikke sett siden 90-tallet. Får sjekke det opp.

Lenke til kommentar

De ja... De har jeg ikke sett siden 90-tallet. Får sjekke det opp.

Når du sierdet, tror jeg bare jeg ha sett de i skuffer hos folkover 30+ og i nytt&nyt-kataloger Kan jo være de ikke fungerer så bra. De burde jo teoretisk sett hjelpe, men man får jo klart nok ikke ut alt oksygenet. En langt bedre løsning ville selvfølgelig vært å fylle flasken med en ikke-reaktiv gass som er tyngre enn oksygen og så sette på en tett propp....
Lenke til kommentar

De ja... De har jeg ikke sett siden 90-tallet. Får sjekke det opp.

Når du sierdet, tror jeg bare jeg ha sett de i skuffer hos folkover 30+ og i nytt&nyt-kataloger Kan jo være de ikke fungerer så bra. De burde jo teoretisk sett hjelpe, men man får jo klart nok ikke ut alt oksygenet. En langt bedre løsning ville selvfølgelig vært å fylle flasken med en ikke-reaktiv gass som er tyngre enn oksygen og så sette på en tett propp....

 

En langt bedre løsning hadde vel vært å slutte med kjerringtendenser og ta flaska i et jafs?

Lenke til kommentar

Måker. Jeg haaaaater måker.

Var hos en venninne, og utenfor så var det en måkeunge som ikke kunne fly enda. Da satt det en måke oppe på det ene taket, og speidet. Begynte å skrike når han så at jeg kom gående. Jada, tre sekunder etterpå så kom kompisen - klar for å fly inn mot hodet mitt og prøve å treffe meg med dritt. Den ene gangen bommet den med 1 meter.

 

Jeg har aldri hatt mer lyst til å ha en hagle i handa. :---(

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Måker. Jeg haaaaater måker.

Var hos en venninne, og utenfor så var det en måkeunge som ikke kunne fly enda. Da satt det en måke oppe på det ene taket, og speidet. Begynte å skrike når han så at jeg kom gående. Jada, tre sekunder etterpå så kom kompisen - klar for å fly inn mot hodet mitt og prøve å treffe meg med dritt. Den ene gangen bommet den med 1 meter.

 

Jeg har aldri hatt mer lyst til å ha en hagle i handa. :---(

 

Av erfaring kan jeg si at måker er så myke i kroppen/hodet at ett litt kraftig luftgevær er mer en nok ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...