Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke det at man vil pine seg selv med å lese dårlige artikler, men det er den uhyggelige bevisstheten over at de er der som irriterer. Og iblant er det noen artikler som er så talentløse at man bare må lese dem i fascinasjon.

Her har vi en smart mann som ikke troller! Jeg elsker deg Bunnskrap. :love:

Lenke til kommentar

Feil forbokstav i nye setninger og egennavn og voldtekt av smilies har ingenting å gjøre med dysleksi. Dette er kun latskap og idioti.

Virkelig? Da skal du få lov til å forklare hva dysleksi faktisk er. Slipp deg løs.

Dysleksi er lese- og skrivevansker. Mangel på stor forbokstav i begynnelsen av en setning eller egennavn er latskap. En med dysleksi, meg inkludert, har vansker med for eksempel d og b, dobbelkonsonanter, i og l, og like tall i flertall (jeg ser for eksempel ikke forskjell på 3333 og 33333). Å bruke mange smilies er idioti.

Dysleksi er ikke unnskyldning, det kan overkommes ved å ta seg bryet.

pwnge :innocent:

Lenke til kommentar

Feil forbokstav i nye setninger og egennavn og voldtekt av smilies har ingenting å gjøre med dysleksi. Dette er kun latskap og idioti.

Virkelig? Da skal du få lov til å forklare hva dysleksi faktisk er. Slipp deg løs.

Dysleksi er lese- og skrivevansker. Mangel på stor forbokstav i begynnelsen av en setning eller egennavn er latskap. En med dysleksi, meg inkludert, har vansker med for eksempel d og b, dobbelkonsonanter, i og l, og like tall i flertall (jeg ser for eksempel ikke forskjell på 3333 og 33333). Å bruke mange smilies er idioti.

Det er det som er så dumt, at nokon berre gir opp. Folk med innstillinga "nei, eg er dum, så det der gidder eg ikkje å prøve på ein gong, for eg er dum, så eg får det ikkje til" har eg ingen respekt for.

Lenke til kommentar

Har ikke sett deg med skriveleif før. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har mange skrivefeil, jeg. Aldri benektet det heller. Men jeg prøver i det minste å unngå de. Jeg vokste opp på 90tallet, hvor skole-ledelsens svar på lærehjelp var psykolog og ritalin. Så og si alle mine norsk- og engelskkunnskaper kommer fra pop-kultur og selvlæring.

Å bruke dysleksi som en unnskyldning for å drite i skriveregler og feilstaving er bare patetisk i min bok. Bruk dysleksi som en unnskyldning til å få mer hjelp i skolen og fra det offentlige.

Også er ikke ordboka i Opera en dårlig ting å ha. ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Bra svar, er forsåvidt enig i det du sier. Man kan overvinne mye om man bare prøver! Men jeg observerer likevel mange feil ved stor forbokstav hos folk jeg kjenner med diagnosen. Men disse har også vanskeligheter ved læring generelt, og mange av grunnreglene innen grammatikk bruker laaang tid på å feste seg hos dem.

Lenke til kommentar

Hvor vanlig er det å rope BRENN I HÆLVETTE mot åndssvake TV-reklamer?

En ting til:

Disse røde nesene...

Jeg har ennå ikke fått med meg hvem som står bak, og gidder heller ikke finne det ut.

Men såvidt jeg skjønner, kan man kjøpe noen "made in china" røde plastneser for å støtte en eller annen sak...

Hva med å støtte den samme saken UTEN å kjøpe miljøskadelige, røde plastneser som du aldri kommer til å bruke uansett?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...