Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahah. Er sånn kun det alle kan. Fattern kan heller ikke spansk, men er det noe han kan si så er det det!

Og la cuenta (=regningen) :D

 

Edit: trodde jeg aldri sku sette på panelovnen på rommet i juni. Men er det kaldt så er det kaldt!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/naer-1000-tatt-for-sexkjoep-i-norge-3796069.html

 

Dette gjør meg litt frustrert. De snakker om menneskehandel, misbruk av kvinner, kjønnssykdommer og arrestasjoner.

 

 

Legalisering av prostitusjon hadde fikset alle disse problemene. Det eneste som står igjen som et argument er at staten skal være moralpoliti og stikke nesa si i menneskers seksualliv.

"Ingen blir tatt to ganger". Hadde vi bare legalisert prostitusjon så hadde ingen blitt tatt noen ganger, og markedet kunne blitt mettet med lovlige bordell med høy sikkerhet, humane forhold og rutinemessige tester for kjønnssykdommer.

 

Se og lær av Australia!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg irriterer det meg litt at fransklæreren på ungdomsskolen var ei inkompetent og (lettere) ustabil dame fra Belgia. Ja, hu kunne språket, men hu var ikke pedagogisk for fem flate øre, og tilbragte 1,5 år av undervisningstima på rehab for nerveproblemer.

Så da vi kom på VGS og skulle fortsette fransk der, begynte over halvparten av klassen på C-språk for å lære seg fransk på nytt. De av oss som ikke gjorde det, burde virkelig ha gjort det, for vi hadde ikke lært noe.

 

Så når jeg tenker meg om, irriterer jeg meg kraftig over skoler som hanker inn dårlige språklærere (engelsklærerinna på VGS står sterkt i minne, for en udugelig person!)

 

Og det å akkurat ikke poste fort nok til at postene blir sammenslått. ><

Lenke til kommentar
Legalisering av prostitusjon hadde fikset alle disse problemene. Det eneste som står igjen som et argument er at staten skal være moralpoliti og stikke nesa si i menneskers seksualliv.

"Ingen blir tatt to ganger". Hadde vi bare legalisert prostitusjon så hadde ingen blitt tatt noen ganger, og markedet kunne blitt mettet med lovlige bordell med høy sikkerhet, humane forhold og rutinemessige tester for kjønnssykdommer.

 

Se og lær av Australia!

 

Pluss Tyskland, Nederland, Canada, Sveits, Østerrike, Latvia, Ungarn, Nevada, Hellas, Tyrkia og sikkert flere jeg ikke vet om. Akkurat på dette området er den norske mentaliteten bakstreversk, men det er nok først og fremst fordi det har med sex å gjøre.

 

Det er i grunn den eksakt samme problematikken som med hasj; staten forsøker fånyttes å bekjempe et produkt det finnes tilbud og etterspørsel etter, men forbudet skaper flere problemer enn selve handelen, og selv om legalisering ville løst mange av problemene så kommer moral i veien for å gjøre noe virkningsfullt. Man legger opp til kriminalitet på samme tid som man forsøker å bekjempe den, så vinninga går konstant opp i spinninga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...