Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri helt skjønt det der med helgetur på hytta. Folk stresser seg 6 timer på veien på fredag, stresser i seg "ro" og "nytelse" på lørdag, og stresser seg hjem igjen i 6 timer på søndag.

Hvorfor ikke bare koble av hjemme i hagen eller på hverandaen? Hvorfor sløse bort dyrebar fritid på stress? Er det ikke nok stress til vanlig?

Enig. I tillegg koster jo hytter litt også.

I tillegg er det vanlig å eie hytte "vegg i vegg" med andre hytter.

Bor man i by, reiser man altså fra én tettbebyggelsen, til en annen (den hvor hytta ligger). Også bruker man selvsagt tid opp og ned, på veien.. Og det sammen med alle de andre som gjør akkurat det samme. :confused:

Er ikke poenget med hytte å komme seg litt vekk, og nyte naturen?

Endret av droidy
Lenke til kommentar

Hytter hadde gjerne en funksjon i gamle dager hvor en bodde en hel familie på 10 kvadratmeter i byen. Det å ha egen hage og gjerde/et par meter skog mellom deg og naboen på landet da må jo ha fortonet seg som et eget lite kongerike.

Jeg liker ideen om hytte, men ikke i slike hyttefelt. Gi meg en på ei forblåst øy uten naboer så snakker vi!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt det der med helgetur på hytta. Folk stresser seg 6 timer på veien på fredag, stresser i seg "ro" og "nytelse" på lørdag, og stresser seg hjem igjen i 6 timer på søndag.

Hvorfor ikke bare koble av hjemme i hagen eller på hverandaen? Hvorfor sløse bort dyrebar fritid på stress? Er det ikke nok stress til vanlig?

Vi har hytte en time fra der vi bor, så er ikke så mye stress skal jeg si deg. En hytte trenger ikke å være flere timer vekke.

Så det er digg :)

Lenke til kommentar

At siden Den hellige ånd kom til apostlene 49 dager etter at Jesus sto opp fra de døde for ~2000 år siden ved Jerusalem, så møtte jeg en stengt butikkdør klokken 17:45 i Norge i 2012, i det jeg hadde tenkt å kjøpe meg en grandis og en sixpack med øl.

Bra vi lever i et moderne samfunn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sett på en annen måte er det deilig med fri, uavhengig av grunn.

Ja til nøytrale fridager, bare fordi det er et helt naturlig menneskelig behov og ikke noe mer. Så får alle forskjellige troende og ikke troende gjøre hva de vil. Så klart inkluderer det av og til stengte butikker, men det klarer man å leve med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grining på nyhetene om at innbyggertallet i Norge stiger så fort, og at vi vil trene flere boliger. Så kommer det som virkelig irriterer.

"Vi må bygge ut stort i Oslo, fordi at innbyggertallet stiger svært fort. Det er mye plass, og det vil være 200 000 nye innbyggere i Oslo innen 2030".

Oslo, Oslo, Oslo. MÅ man bo i Oslo? Nei, man må ikke det, men det er fader meg det media vil ha folk til å tro. Hva med å bo i for eksempel Lørenskog, Skedsmo, Lillestrøm, Fetsund, og andre områder utenfor Oslo?

Virker ikke som folk vet at det finnes byer og tettsteder utenfor Oslo.

Det samme gjelder bedrifter o.l. Hvorfor MÅ dem være i Oslo? Oslo blir bare et større og større høl med alt for mange mennesker.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tjah.

Area

• London 1,570 km2 (607 sq mi)

Elevation[1] 24 m (79 ft)

Population (July 2010 est.)[2]

• London 7,825,200

• Density 4,978/km2 (12,892/sq mi)

Area

• City 454.03 km2 (175.30 sq mi)

• Urban 285.26 km2 (110.14 sq mi)

• Metro 8,900 km2 (3,400 sq mi)

Population (Jan. 2012)

• City 613,285

• Density 1,400/km2 (3,500/sq mi)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...