Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Kan faktisk ikke huske forrige gang jeg hørte om en bilulykke som hadde grunn i en sigarett.

Hva du har hørt om eller ikke tror jeg absolutt ingen bryr seg om. For hva du har hørt om eller ikke er helt urelevant. Du skanner ikke alle statistikker, nyheter og begivenheter som skjer i hele landet til enhver tid. Så hvis du skal si noe så hjernedødt og dumt håper jeg du tenker deg om først neste gang.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjør omtrent ikke noe annet enn å lese gjennom diverse nyhetssider. Som sagt så kan jeg ikke huske når jeg leste noe om at noen drepte noen med bil fordi de tok seg en røyk mens de kjørte. Derimot leser jeg ofte, senest i går, om en person som har skadd noen fordi han kjørte i beruset tilstand.

Dere er patetiske, idiotiske og rett og slett dumme hvis dere tror at å forby sigaretter bak rattet vil ha noen form for påvirkning på døds- og skadestatestikken i trafikkbildet. Dere surver og skriker over at jeg tar meg en røyk mens jeg kjører på en riksvei eller E#-vei som er tom for møtende trafikk, men ror dere unna ved å hevde irrelevans når jeg nevner at alkohol er et mye verre problem som må taes. Dere skriker mord hvis noen står på enden av bussholdeplassen og tar seg en røyk, dere skriker overgrep når noen står ti meter unna inngangen til en restaurant i regnet mens dere sitter inne og spiser. Men hvor er dere når en full far drar til en 8-åring fordi ungen sa noe galt? Oppdragelse, kaller dere det. Disiplin.

Kanskje du skal tenke deg om nesten gang du har lyst til å klage over røykere. Jeg drikker ikke, men jeg røyker. Kan jeg bli voldelig hvis jeg tar meg to røyk for mye? Nei. Mister jeg evnen til å kjøre i en rett strekning hvis jeg tar meg en røyk før jeg setter meg i bilen? Nei.

Lukter jeg ille for ikke-røykere? Ja, det gjør jeg. Vil jeg lukte ille for ikke-røykere etter å tatt meg en dusj? Nei. Er jeg plagsom for alle hvis jeg er full? Ja, det er jeg. Vil jeg være mindre plagsom i fylla etter at jeg tar meg en dusj? Nei, jeg er fortsatt like plagsom.

Vil røyken jeg tar meg i pausa gjøre at jeg får nedsatt arbeidsevne? Nope. Vil alkoholen jeg drikker jeg pausa gjøre at jeg får nedsatt arbeidsevne? Ja.

Alkohol har i likhet med tobakk ingenting å tilføye samfunnet. Men i motsetning til tobakk, så er man ikke midlertidig tilbakestående etter å ha tatt en røyk. Du lukter kanskje vondt, men der stopper det.

Kanskje vi skal ta en liten konkurranse. Jeg røyker en 10pk med Prince og tar meg en kjøretur. Du drikker en halvflaske vodka og tar deg en kjøretur. Den som kjører penest, vinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Foreldrene mine skulle på hytta idag. De er enda hjemme og tenker å se "the voice" før de drar nå. "slipper køen"... Tipper de er hjemme igjen tidlig kveld imorgen. Tullinger.

De skal sikkert bare pøke.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt det der med helgetur på hytta. Folk stresser seg 6 timer på veien på fredag, stresser i seg "ro" og "nytelse" på lørdag, og stresser seg hjem igjen i 6 timer på søndag.

Hvorfor ikke bare koble av hjemme i hagen eller på hverandaen? Hvorfor sløse bort dyrebar fritid på stress? Er det ikke nok stress til vanlig?

Lenke til kommentar

Jeg gjør omtrent ikke noe annet enn å lese gjennom diverse nyhetssider. Som sagt så kan jeg ikke huske når jeg leste noe om at noen drepte noen med bil fordi de tok seg en røyk mens de kjørte. Derimot leser jeg ofte, senest i går, om en person som har skadd noen fordi han kjørte i beruset tilstand.

Dere er patetiske, idiotiske og rett og slett dumme hvis dere tror at å forby sigaretter bak rattet vil ha noen form for påvirkning på døds- og skadestatestikken i trafikkbildet. Dere surver og skriker over at jeg tar meg en røyk mens jeg kjører på en riksvei eller E#-vei som er tom for møtende trafikk, men ror dere unna ved å hevde irrelevans når jeg nevner at alkohol er et mye verre problem som må taes. Dere skriker mord hvis noen står på enden av bussholdeplassen og tar seg en røyk, dere skriker overgrep når noen står ti meter unna inngangen til en restaurant i regnet mens dere sitter inne og spiser. Men hvor er dere når en full far drar til en 8-åring fordi ungen sa noe galt? Oppdragelse, kaller dere det. Disiplin.

Kanskje du skal tenke deg om nesten gang du har lyst til å klage over røykere. Jeg drikker ikke, men jeg røyker. Kan jeg bli voldelig hvis jeg tar meg to røyk for mye? Nei. Mister jeg evnen til å kjøre i en rett strekning hvis jeg tar meg en røyk før jeg setter meg i bilen? Nei.

Lukter jeg ille for ikke-røykere? Ja, det gjør jeg. Vil jeg lukte ille for ikke-røykere etter å tatt meg en dusj? Nei. Er jeg plagsom for alle hvis jeg er full? Ja, det er jeg. Vil jeg være mindre plagsom i fylla etter at jeg tar meg en dusj? Nei, jeg er fortsatt like plagsom.

Vil røyken jeg tar meg i pausa gjøre at jeg får nedsatt arbeidsevne? Nope. Vil alkoholen jeg drikker jeg pausa gjøre at jeg får nedsatt arbeidsevne? Ja.

Alkohol har i likhet med tobakk ingenting å tilføye samfunnet. Men i motsetning til tobakk, så er man ikke midlertidig tilbakestående etter å ha tatt en røyk. Du lukter kanskje vondt, men der stopper det.

Kanskje vi skal ta en liten konkurranse. Jeg røyker en 10pk med Prince og tar meg en kjøretur. Du drikker en halvflaske vodka og tar deg en kjøretur. Den som kjører penest, vinner.

Så se til faen å fortell meg hva det har å si om aldergrensa på alkohol blir satt opp med 5-10 år? Det er NULL og si og det var det jeg svarte på. For meg virket det som et usakelig trollete argument du bare slang ut for å være med. Du slurver i fra deg mye dritt og legger ord i munnen på andre folk. Jeg har ikke påstått at alkohol ikke er farligere enn en røyk når man kjører bil og det er bare noe tull du har funnet opp. Alkohol er allerede forbudt å ha i seg når man kjører bil og denne saken handlet om hvor vidt røyking skal være lov eller ikke.

Men siden alkohol er verstingen så kan jo alle egentlig sitte å tekste og ringe med telefonen i bilen siden det ikke kommer noen nyhetssaker om at folk kræsjer av den grunn? Det handler om at man får opp unødvendig forstyrrelsemomenter der uventede ting kan gå mer galt en planlagt. Om man skifter sang på cd spilleren vil man ikke risikere at noe brennbart faller ned i fanget ditt. Like stor sjangs for å miste konsentrasjon om man fyrer opp en røyk/putter snus i leppa som om man tekster med mobilen. Ergo så burde røyk stilles på lik linje med mobil og være forbudt som sjåfør.

Lenke til kommentar

Poenget mitt, Refsa, er at vi må gjøre oss ferdig med et problem før vi starter på et nytt. Problemet jeg snakker om nå, er kjøring i alkoholpåvirket tilstand. at jeg spm barnløs skal nektes å røyke i min egen bil fordi noen røykere røyker med barn i bilen, er bare tullete. at jeg velger å ødelegge interiøret i min egen bil, må være mitt problem.

og jo, denne saken handler om forbud. bare fordi man gjør noe forbudt så er ikke problemet borte. og alkoholen er et større problem enn tobakken.

videre finner jeg folk som deg et større problem enn alkoholen.

----

hvorfor er berg så harde? bah, vondt i skinkene!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Like stor sjangs for å miste konsentrasjon om man fyrer opp en røyk/putter snus i leppa som om man tekster med mobilen. Ergo så burde røyk stilles på lik linje med mobil og være forbudt som sjåfør.

Kilde?

OMG!!!!

Er du seriøst så dum?

Jeg har røyket i 5 år og snust i de siste 4 årene.

Stiller gjerne opp som kilde jeg. DET ER IKKE TRYGT Å BAKE EN SNUS ELLER TA FRAM EN SIGG NÅR MAN KJØRER!!!

Hvis du tror at en slik handling ikke påvirker din konsentrasjon i øyeblikket du utfører den er du meget trangsynt. Fryktelig å mye trailertrash det finnes på forumer ass!!!

Blir jo skikkelig sur av disse lavpannede argumentene! Nå skal det sies at jeg sluttet å snuse for en stund siden, så er til tider cranky, men seriøst folkens, vær nå mer saklige og ydmyke. Prøv å forstå og bruk huet selv og ikke spør etter vitenskapsanalyser, tester, dokumentasjon og professoriske forskninger hver gang noen kommer med en mening. Tenk selv!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget mitt, Refsa, er at vi må gjøre oss ferdig med et problem før vi starter på et nytt. Problemet jeg snakker om nå, er kjøring i alkoholpåvirket tilstand. at jeg spm barnløs skal nektes å røyke i min egen bil fordi noen røykere røyker med barn i bilen, er bare tullete. at jeg velger å ødelegge interiøret i min egen bil, må være mitt problem.

og jo, denne saken handler om forbud. bare fordi man gjør noe forbudt så er ikke problemet borte. og alkoholen er et større problem enn tobakken.

videre finner jeg folk som deg et større problem enn alkoholen.

----

Fint at du går til personangrep. Gratulerer! Stolt av deg og skulle ønske du var faren min...

Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt det der med helgetur på hytta. Folk stresser seg 6 timer på veien på fredag, stresser i seg "ro" og "nytelse" på lørdag, og stresser seg hjem igjen i 6 timer på søndag.

Hvorfor ikke bare koble av hjemme i hagen eller på hverandaen? Hvorfor sløse bort dyrebar fritid på stress? Er det ikke nok stress til vanlig?

Enig. I tillegg koster jo hytter litt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...