Tåkefyrste Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Konspirasjonsteorier og generaliseringer fra raddiser. Hvordan det? Hvordan er det en konspirasjonsteori når det står svart på hvitt fra et venstreforum, og det har vært avisinlegg at dette er veien de ønsker å gå? At du bruker ordet "raddis" om meddiskutanter sier vel mer om deg enn de fleste andre. Men det er vel skikkelig komisk med fornuftighet i Norge, det har jo blitt en vane å være mest mulig ufornuftig, så jeg skjønner jo at latteren sitter litt løst. Latterliggjøring er jo en kjent hersketeknikk, som blir stadig brukt av venstresiden når de sies imot. Endret 21. mai 2012 av Apox 5 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Ja, amerikanere er også eksperter på å tro at de bor i verdens beste land. Slik tror jeg det er i veldig mange vestlige land. Det hjelper heller ikke å reise i en liten uke for så å gjøre et inntrykk av hvor bra det er å bo i et fremmed land. Man må faktisk bo der en periode for å få følelsen av hvordan det er. Men mtp. Norge; Man ser jo hvilken vei venstresida vil ta landet: http://venstresida.net/?q=node/3246 Kommunisme er det første ordet som dukker opp i hodet mitt. Skjønner konseptet med å prøve å jevne ut ulikhetene mellom folk, men er det riktig å ta fra de som har hatt suksess i livet å gi det til de som ikke har vært like heldige / ikke har gidda gjort en innsats? Jeg synes ikke staten burde ha muligheter til å gjøre slikt, det er ikke i demokratiets ånd. Og før det kommer kommentarer om at kun de rike er i mot et slikt forslag; Jeg tjente ca 300.000kr i året når jeg jobbet hjemme i Norge, og selv om jeg hadde fryktelig dårlig råd, så har jeg null interesse av at rikfolk skal betale mer for at jeg skal få det bedre. Staten har råd til å jevne ut forskjellene litt mer på en helt annen måte enn å ta all inntekt over 1.5mill. Det gjelder bare å bruke litt av pengebingen, og ikke sitte å spare til "fremtidige generasjoner" (noe jeg synes er umåtelig frekt for de generasjonene som jobber rævva av seg i dag) Mye tull men jeg orker ikke å utdype hvorfor da det burde være åpenbart for de fleste med over middels forståelse av politikk og hvordan velferdssystemet fungerer i Norge. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Haha, du orker kritisere men ikke si hvorfor? Så fortell meg hva som er så bra med at alle burde betale 100% skatt på lønn over 1.5 millioner? 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Haha, du orker kritisere men ikke si hvorfor? Så fortell meg hva som er så bra med at alle burde betale 100% skatt på lønn over 1.5 millioner? Kan du ikke tenke deg fram til svaret selv? Det øker blant annet velferden og standarden i samfunnet som en helhet. Det kan også bidra til å skape en mer jevn fordeling av goder og byrder som er viktig med tanke på demokratiet og menneskerettighetene - derav fellesskapet. Dette har absolutt ingen relasjon til kommunisme da vi alle vet at kommunisme ikke kan fungere i en moderne og globalisert verden. Jeg kan skrive mange sider med diverse fordeler og ulemper med systemet. Men når alt kommer til alt så fungerer det veldig bra i kontrast med for eksempel USA og andre land hvorav de fattige får flere byrder enn de kan håndtere. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Konspirasjonsteorier og generaliseringer fra raddiser. Hvordan det? Hvordan er det en konspirasjonsteori når det står svart på hvitt fra et venstreforum, og det har vært avisinlegg at dette er veien de ønsker å gå? At du bruker ordet "raddis" om meddiskutanter sier vel mer om deg enn de fleste andre. Men det er vel skikkelig komisk med fornuftighet i Norge, det har jo blitt en vane å være mest mulig ufornuftig, så jeg skjønner jo at latteren sitter listt løst. Latterliggjøring er jo en kjent hersketeknikk, som blir stadig av venstresiden når de sies imot. Generalisering er også en hersketeknikk. Jeg kunne ikke brydd meg mer om Rødt sin politikk, men det betyr ikke at jeg ikke støtter et velferdssamfunn. En stemme til Venstre er ikke et steg mot kommunisme, er det? Jeg sier ikke Venstre fordi du snakker om venstresiden (Venstre != venstreside), jeg sier Venstre fordi det er et parti som støtter individuell frihet, uten å ofre velferd. De snakker heller DLD fremfor skattekutt. Hold Rødt ute fra diskusjonen om den norske velferdsstaten og hold ordet 'kommunisme' ute, fordi det er irrelevant og generalisert. Endret 21. mai 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Haha, du orker kritisere men ikke si hvorfor? Så fortell meg hva som er så bra med at alle burde betale 100% skatt på lønn over 1.5 millioner? Kan du ikke tenke deg fram til svaret selv? Det øker blant annet velferden og standarden i samfunnet som en helhet. Det kan også bidra til å skape en mer jevn fordeling av goder og byrder som er viktig med tanke på demokratiet og menneskerettighetene - derav fellesskapet. Dette har absolutt ingen relasjon til kommunisme da vi alle vet at kommunisme ikke kan fungere i en moderne og globalisert verden. Jeg kan skrive mange sider med diverse fordeler og ulemper med systemet. Men når alt kommer til alt så fungerer det veldig bra i kontrast med for eksempel USA og andre land hvorav de fattige får flere byrder enn de kan håndtere . Synes det er et godt eksempel på en kommunistisk retning jeg. Dette systemet fører til mindre klasseskille og mindre privat eiendom, og mer ressurser og kontroll til staten. Hvis dette er retningen man ønsker så kan man jo bare slutte å lønne folk og heller bare spandere på dem det nødvendige for å overleve, da er det iallefall likt for alle. 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Haha, du orker kritisere men ikke si hvorfor? Så fortell meg hva som er så bra med at alle burde betale 100% skatt på lønn over 1.5 millioner? Kan du ikke tenke deg fram til svaret selv? Det øker blant annet velferden og standarden i samfunnet som en helhet. Det kan også bidra til å skape en mer jevn fordeling av goder og byrder som er viktig med tanke på demokratiet og menneskerettighetene - derav fellesskapet. Dette har absolutt ingen relasjon til kommunisme da vi alle vet at kommunisme ikke kan fungere i en moderne og globalisert verden. Jeg kan skrive mange sider med diverse fordeler og ulemper med systemet. Men når alt kommer til alt så fungerer det veldig bra i kontrast med for eksempel USA og andre land hvorav de fattige får flere byrder enn de kan håndtere . Synes det er et godt eksempel på en kommunistisk retning jeg. Dette systemet fører til mindre klasseskille og mindre privat eiendom, og mer ressurser og kontroll til staten. Hvis dette er retningen man ønsker så kan man jo bare slutte å lønne folk og heller bare spandere på dem det nødvendige for å overleve, da er det iallefall likt for alle. Nei, nei du har misforstått. Det finnes ingen fornuftige mennesker som ønsker å ha noe som helst med kommunismen å gjøre. En jevnere fordeling mellom goder og byrder må ikke misforstås med kommunisme. Det at de med en veldig god inntekt skal betale høyere skatt er en selvfølge da de med mindre inntekt ikke kan betale like mye. Med andre ord så betaler de rike og fattige en mer eller mindre 'lik' mengde med skatt i forhold til inntekten deres. Dette syntes jeg er rettferdig og forhindrer store klasseskiller som kan ødelegge det som gjør Norge til et fellesskap. Men til tross for dette så vil de som tjener veldig mye fortsatt leve i overflod med mye rikdom. Jeg syntes at systemet fungerer bra slik den er akkurat nå men den er selvfølgelig ikke perfekt. Men til tross for at den ikke er perfekt så er den langt bedre enn i de fleste andre land slik som USA. Endret 21. mai 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det som irriterar meg noko grenselaust er dei som vil ofre framtida for å ha det litt betre akkurat no. Eg vil heller arbeide litt hardare i dag, og tene litt mindre i dag dersom framtida er sikkra. *Host* Norske stat og overforbruk *Host* Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Det er ikke snakk om å ofre fremtida, det er snakk om å faktisk bruke litt på folket som lever nå, og som jobber rævva av seg bare slik at ressursene kan puttes i den store pengebingen (oljefondet). Hva med å bruke litt mer på infrastruktur? Det er både en investering for dagens generasjon og de kommende generasjoner. Forresten synes jeg Tyskland er et land som gjør mye rett, men så har de en fantastisk eksportindustri også da. Norge har jo meget lite uten oljen. Endret 21. mai 2012 av Apox 1 Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Men mtp. Norge; Man ser jo hvilken vei venstresida vil ta landet: http://venstresida.net/?q=node/3246 Fantastisk morsom artikkel det her. Bl.a bruker de utsagnet Det sies også at “på nettsteder flommer det over med kritiske kommentarer til forslaget”. Dersom man måtte ha enstemmighet i kriker og kroker på internett for å få gjennomført politiske endringer, er det ikke stort som hadde blitt gjort her i landet. Heldigvis støtter de fleste opp om demokrati som et alternativ, og at det skulle være udemokratisk å innføre lønnsutjevningstiltak gjennom demokratiske flertallsvedtak, er å snu ting fullstendig på hodet. Det udemokratiske er dersom en liten rik elite skal kunne ha veto på den økonomiske politikken i samfunnet. De snakker som en taler for demokratiet og folket, og Rødt ligger under sperregrensen... oh, the irony! Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det er ikke snakk om å ofre fremtida, det er snakk om å faktisk bruke litt på folket som lever nå, og som jobber rævva av seg bare slik at ressursene kan puttes i den store pengebingen (oljefondet). Hva med å bruke litt mer på infrastruktur? Det er både en investering for dagens generasjon og de kommende generasjoner. Når oljeluksusen er over så kommer nok Norge til å slite økonomisk. Jeg kan se for meg at det blir veldig vanskelig for fremtidligere generasjoner. Men det blir galt å være egoistisk. Tenk på alle de tidligere generasjonene som har slitt for at du skal ha det bra? De tenke ikke på seg selv. De tenkte på deg. I sammenheng med dette så blir det viktig at vi gjør det samme. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Vi har en egen kategori for politikk. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=57 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Synes det passa godt inn her jeg. Politikk er definitivt noe som irriterer Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Ossen er det mulig å like ; Somebody I used to know -Gotye, Kimbra Bare jeg hører den får jeg vondt i huet, wt. Kommentarer til tekst ovenfor; Det som er ille å tenke på; de som sitter ifengsel for svindel, drap, narkotika salg, har det bedre enn eldregendrasjonen i sykehjemmene, som har "bygd" opp Norge til det den er idag. Mener det er bedre å påpeke de negative tingene fremfor de positive, for da kansje det skjer en forandring. Og det er nokk å ta av de negative =) Endret 21. mai 2012 av Woltox Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hull i potta på skuteren! What do? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hull i potta på skuteren! What do? Solbriller og lærjakke? 6 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Forståsegpåere, synsere og eksperter som uttaler seg i kommentarfeltene på VG/Dagbladet!!! Fytti fette grøten så mange idiotiske mennesker en må dele luft med! Har seriøst ikke folk noe bedre å gjøre?! Jobber de ikke?! I såfall, bruker de arbeidstiden på slikt piss?! Rød tråd: De jævla innvandrerne (rettelse: muslimene) som tydeligvis har en finger med i alt som skjer i norge. Det er så mange skaprasister der ute at det er til å bli kvalm av! Folk som nettopp har bedrevet innavl søskenbarnet sitt og sitter i en lavvo et eller annet sted langt helvete fra folk, med meninger som er så retarderte at jeg får lyst til å dunke hodet i en bolle med dritt! Og så har vi ekspertene som forpester hver eneste artikkel som inneholder ordene fotball, solskjær og premier league. !"¤"#&%"#¤/&! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Forståsegpåere, synsere og eksperter som uttaler seg i kommentarfeltene på VG/Dagbladet!!! Fytti fette grøten så mange idiotiske mennesker en må dele luft med! Personlig synes jeg det er spennende at vi har mange eksperter på Nord-Koreansk politikk her i landet :---) 1 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Hull i potta på skuteren! What do? Gaffateip Endret 21. mai 2012 av Knut Knudsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå