Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Du kan spare latterlig mange tusen på å øvelseskjøre. Selv brukte jeg vel 5t utover grunnpakka som man må ha pga. jeg hadde øvelseskjørt endel først. 5t inkluderer da også oppvarming og turen til/fra der jeg kjørte opp (30-45m hver vei). Gjennomsnittet er 10+ tror jeg?

Jeg kan godt øvelseskjøre.

Mamma derimot, kan tydeligvis ikke bruke 10 minutter av sitt liv på å sitte i passasjersetet.

Må nok bare få tyvlånt bilen når ingen er hjemme.

 

 

Eller bare flytt ut av landet, og betal 90% mindre for lappen.

Vel. Det hadde klaffa bra med mine planer om å stikke av fra verden.

Skulle bare hatt lappen før jeg flytter.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At man må være rik for å leie bolig utenfor sentrale områder. For å ha en leilighet som passer en voksen person i Lillehammer i dag, så må man ut med minst 7500,- pluss strøm i måneden. Og det er ikke i sentrum engang, det er utenfor byen. Og langt unna busstopp.

Hvis jeg mister boligen min nå, så må jeg flytte inn på et rom på sånn 10 m², med delt kjøkken og bad, i et fellesskap. Og husleia blir den samme som jeg betaler på denne drittplassen jeg bor på nå.

 

De som sier Norge er verdens beste land å bo i fortjener nakkeskudd.

Endret av Dragen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At man må være rik for å leie bolig utenfor sentrale områder. For å ha en leilighet som passer en voksen person i Lillehammer i dag, så må man ut med minst 7500,- pluss strøm i måneden. Og det er ikke i sentrum engang, det er utenfor byen. Og langt unna busstopp.

Hvis jeg mister boligen min nå, så må jeg flytte inn på et rom på sånn 10 m², med delt kjøkken og bad, i et fellesskap. Og husleia blir den samme som jeg betaler på denne drittplassen jeg bor på nå.

 

De som sier Norge er verdens beste land å bo i fortjener nakkeskudd.

 

Da fortjener jeg nakkeskudd.

Lenke til kommentar

Eller bare flytt ut av landet, og betal 90% mindre for lappen.

Gjelder det samme for motorsykkel?

 

Driver og skal ta sykkellappen i USA jeg nå. Koster 1000kr her, og du kan konvertere til Norsk lisens hvis du bor i utlandet over 6 måneder etter å ha tatt lappen.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

At man må være rik for å leie bolig utenfor sentrale områder. For å ha en leilighet som passer en voksen person i Lillehammer i dag, så må man ut med minst 7500,- pluss strøm i måneden. Og det er ikke i sentrum engang, det er utenfor byen. Og langt unna busstopp.

Hvis jeg mister boligen min nå, så må jeg flytte inn på et rom på sånn 10 m², med delt kjøkken og bad, i et fellesskap. Og husleia blir den samme som jeg betaler på denne drittplassen jeg bor på nå.

 

De som sier Norge er verdens beste land å bo i fortjener nakkeskudd.

Vi har det faktisk ganske godt her i landet, jeg føler jeg har det veldig godt hvertfall. Bekymrer meg ikke for hvor mitt neste måltid kommer fra, har en varm seng og sove, gode klær. Har jo til og med mulighet til å omskolere meg etter jeg mistet forrige jobben, så vil påstå jeg har temmelig gode levekår.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så gode levekår er å ha et bosted, klær og mat, men ikke stort utover det? Joda, skal man sammenligne oss med u-land så har vi det bra. Men noe rikt folk føles det iallefall ikke som vi er.

 

Folk som sier Norge er verdens beste land å bo i, tror jeg ikke har vært så mye utenfor norges røde grenser iallefall.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Ja, amerikanere er også eksperter på å tro at de bor i verdens beste land. Slik tror jeg det er i veldig mange vestlige land. Det hjelper heller ikke å reise i en liten uke for så å gjøre et inntrykk av hvor bra det er å bo i et fremmed land. Man må faktisk bo der en periode for å få følelsen av hvordan det er.

 

Men mtp. Norge; Man ser jo hvilken vei venstresida vil ta landet: http://venstresida.net/?q=node/3246

Kommunisme er det første ordet som dukker opp i hodet mitt.

Skjønner konseptet med å prøve å jevne ut ulikhetene mellom folk, men er det riktig å ta fra de som har hatt suksess i livet å gi det til de som ikke har vært like heldige / ikke har gidda gjort en innsats?

 

Jeg synes ikke staten burde ha muligheter til å gjøre slikt, det er ikke i demokratiets ånd.

 

Og før det kommer kommentarer om at kun de rike er i mot et slikt forslag; Jeg tjente ca 300.000kr i året når jeg jobbet hjemme i Norge, og selv om jeg hadde fryktelig dårlig råd, så har jeg null interesse av at rikfolk skal betale mer for at jeg skal få det bedre. Staten har råd til å jevne ut forskjellene litt mer på en helt annen måte enn å ta all inntekt over 1.5mill. Det gjelder bare å bruke litt av pengebingen, og ikke sitte å spare til "fremtidige generasjoner" (noe jeg synes er umåtelig frekt for de generasjonene som jobber rævva av seg i dag)

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...