Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har skilte foreldre, og jeg får ingen stipend. I tillegg til at stipend ligger på maks 20 000 kr året, som er igjen er ca 1600 kr pr mnd er ganske lite. Jeg hadde aldri klart å leve på så lite i mnd.

Da har nok foreldrene grei nok råd.

 

1600 i måneden er ikke lite for en som ikke har noen faste utgifter.

De fleste som går på vgs. bruker vel månedskort, spiser lunsj, kjøpe klær, mobilbruk osv. Det går langt over 1600 kr i mnd.

 

Prioritering vet du. Har du ikke råd så ikke bruk. Ta med lunsj hjemmefra. Slutt å kjøpe Cola hver dag, 400 i mnd bare der. Og hvorfor skal man trenger å kjøpe klær hver mnd?

Endret av TMB
Lenke til kommentar

De fleste bruker ikke månedskort. Bort du langt nok unna får du det, og de som bruker penger på det er i et mindretall. Kjøpe mat og drikke hver dag er ikke billig, og det er ikke vanskelig å ta med seg noe hjemmefra. Mobilbruk betaler de fleste foreldre, og det burde ikke være over 200kr måneden uansett.

 

Kjøpe klær hver måned er virkelig ikke noe man trenger, kjøper selv klær fire til seks ganger i året, utenom T-skjorter som jeg bestiller på nettet.

Lenke til kommentar

Synes universet kan åpebare seg og komme for å hente meg til en høyere eksistens.

Det er tydelig at jeg aldri kommer til å passe inn i samfunnet.

 

Fucka at jeg har evnene som kreves for å gjøre livet mitt akkurat slik jeg vil ha det, men hver gang jeg skal foreta meg noe er det som å deise rett inn i en betongvegg.

Lenke til kommentar

Brodern ringte å vekket meg i natt, ca 03.30.

Da merket jeg at den hånden min sov. Det har nå gått 11 timer, å den sover fortsatt! Hva faen?!

 

Jeg klapper i hendene, kaster hånden frem og tilbake, slår den i bordet, biter den, klyper den, stikker den med gaffel, gjør pushups, ingen ting fungerer! :ohmy:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Kort fortalt. Stipendet er ikke særlig til nytte for mesteparten av hjemmeboende studenter.

Jeg fikk stipend på VGS, riktignok ikke fullt, men ikke så langt unna. Brukte vel 4k i året på skoleting, om man teller med samtlige skiturer, arrangementer o.l. i skoleregi. Så mye mer er det jo vanskelig å bruke.

 

Her burde det helt klart heller vært slik at de som trenger stipend kunne fått egenandlere, turer osv. betalt. Meningsløs offentlig pengebruk.

Lenke til kommentar

Avdelingen min på universitetet har INGEN konsistens i papirene sine! Det er klin umulig å finne gamle prøver, slides, forelesnings-opptak og whatnot. Den ene gangen er det på Blackboard (It's Learning), den andre gangen er det på avdelingen sin side, en gang er det på hjemmesiden, en gang er det på foreleseren sin nettside, en gang så er det på en egen ekstern server.

 

Hva er det vi har Blackboard for? Slik at jeg kan vite hvor jeg kan finne ting!

 

Lenke til kommentar

Brodern ringte å vekket meg i natt, ca 03.30.

Da merket jeg at den hånden min sov. Det har nå gått 11 timer, å den sover fortsatt! Hva faen?!

 

Jeg klapper i hendene, kaster hånden frem og tilbake, slår den i bordet, biter den, klyper den, stikker den med gaffel, gjør pushups, ingen ting fungerer! :ohmy:

 

 

Kontaktet lege?

Dette er jeg ikke ekspert på, men det kan jo hende at det er viktig å få hjelp raskt.

Lenke til kommentar

Brodern ringte å vekket meg i natt, ca 03.30.

Da merket jeg at den hånden min sov. Det har nå gått 11 timer, å den sover fortsatt! Hva faen?!

 

Jeg klapper i hendene, kaster hånden frem og tilbake, slår den i bordet, biter den, klyper den, stikker den med gaffel, gjør pushups, ingen ting fungerer! :ohmy:

Kankje eit legebesøk bør prioriterast foran diskusjon.no og sjølvskading med gaffel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fucka at jeg har evnene som kreves for å gjøre livet mitt akkurat slik jeg vil ha det, men hver gang jeg skal foreta meg noe er det som å deise rett inn i en betongvegg.

Da har jo du ikke evnene da...

 

Joda, jeg har bare ikke motivasjonen.

Men evner blir litt feil ord, det er vel heller potensiale jeg tenker på.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...