Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eurosparen rett ved sidan av skulen har byrja å nekte folk å gå inn med sekk. Kanskje 1 av 100-200 naskar.

Kor jævla mange kunder skal dei miste? Eg nektar å sette frå meg ein sekk med PC til 5k i inngongen på ein daglegvarebutikk.

 

Akkurat slik gir jeg faen i og går inn med sekk uansett. Om de ikke kan stole på meg fordi jeg er av den yngre generasjonen skal de faen meg få lov til å sjekke sekken min når jeg er på vei ut av døra. Verste jeg veit er når man ikke skulle ha noe/ikke fant det man skulle ha og de i kassa skumler stygt på deg som om du har stjelt noe. Har veldig lyst til å kjefte ned et par folk som sitter i kassene rundt omkring.

 

Dette drar meg faktisk inn på et annet område som irriterer meg noe inni hamperæva mye. Eldre mennesker og personer som har mer autoritet som krever enveis respekt. De kan være så jævla drittsekk mot deg uten at du har noe å si tilbake. Respekt er toveis og jeg gidder faen ikke respektere deg om du behandler meg som en drittsekk. Dette gjelder vel mest lærere fra ungdomsskolen og delvis videregående. At en person kan ha så mye makt over deg som en lærer er for meg egentlig ganske skummelt. Om en lærer ikke liker deg kan den personen lett ødelegge resten av livet ditt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tingen er vel at de er ved sin fulle rett til å nekte å la deg komme inn i butikken med sekk om de skulle ønske det.

 

Og angående respekt er jeg delvis enig; respekt må man som kjent gjøre seg fortjent til, den kan ikke kreves. Men så skal det også sies at den yngre generasjon kan være meget frekke til tider (jeg var selv slik i mine yngre dager), man får bare håpe de blir litt mer ydmyk med alderen. :)

Lenke til kommentar

Ikke minst er det mange ungdommsskoleelver og VGS-elever som burde tenke over hvordan de fremstår når de subber rundt i joggebukse og en slitt hettegenser. Hvis jeg var butikkeier, ville jeg innført kleskode. Problem solved. 90% sjanse for at naskerne blandt ungdommen er rensket ut, så da trenger man bare å holde øye med pensjonistene...

Lenke til kommentar

Det blir som om jeg skal si at alle eldre er som den sure gamle dama over veien. Man skjærer alle over en kam. Det finnes kanskje flere yngre som kan være litt frekke, men at de eldre skal påpeke dette og myse stygt på alt av unge gjør ikke situasjonen bedre. Jeg vil ikke være grei mot deg om du kikker stygt på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...