Bordplate Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Du vil det, ja? Jeg vil si at kokk er det viktigste. Nei vent! Jeg mente søppeltømmer! Hvor skal vi gjøre av alt søppelet hvis ingen kommer og fjerner det? At verden er som den er kan vi ikke gjøre noe med. Men hvorfor sammenligner vi egentlig yrker? Poenget er at vi bør betale like mye skatt. Du tjener 500.000? Flott, 35% av disse kronene skal vi (staten) ha. Tjener du 1,5 milloner skal vi ha 35% av disse. Så kommer det litt merkelige: 35% av 500.000=175.000kr. 35% av 1,5 milloner = 525.000kr. Jammen, er ikke det urettferdig da? At han rike skal betale mer enn bruttolønna til han første mens han andre bare betaler 175K? Nei! For selv om begge tjener ulike summer har de betalt like stor andel av lønna si. Og det er slik det burde være i mine øyne. Ikke at han som tjener 1,5 milloner skal betale en haug i formueskatt og toppskatter! Du har kanskje vært flink til å jobbe deg oppover eller har en utdanning som gir deg godt betalt jobb, jeg vet ikke, men du skal uansett ikke betale noe større andel av pengene dine fordi du har det slikt. Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det irriterer meg det faktum at staten stjeler pengene til folket. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Nok en gang vet du ikke hva du snakker om. Haha, jada.. Du vet som vanlig alt om NAV og skatt bedre enn alle andre. Vi har hørt det før. Og ja, jeg smiler like hånlig hver gang jeg leser det! Det blir trange kår for enkelte om denne deilige kapitalistdama kommer til makta 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det irriterer meg det faktum at staten stjeler pengene til folket. Jeg tror ikke du vet definisjonen av stjeling. Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det irriterer meg det faktum at staten stjeler pengene til folket. Jeg tror ikke du vet definisjonen av stjeling. Jeg tror ikke du kan se tankene til folk. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det irriterer meg det faktum at staten stjeler pengene til folket. Hvor gammel var du igjen? Det norske velferdssystemet er noe av det beste og tryggeste i hele verden. Sier ikke det er perfekt, men ja... 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Det blir trange kår for enkelte om denne deilige kapitalistdama kommer til makta Høyre kan jeg leve med, de er ikke langt fra AP. Men fra FrP og mot høyre håper jeg aldri norge går. Erna er et steg i feil rettning, men jeg tviler på at vi ser noe særlig forandringer hvis hun skulle få makten. Endret 12. april 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det irriterer meg det faktum at staten stjeler pengene til folket. Hvor gammel var du igjen? Det norske velferdssystemet er noe av det beste og tryggeste i hele verden. Sier ikke det er perfekt, men ja... Vel, jeg har ikke sagt meg enig i alle disse "tilbudene" dette velferdssystemet har å tilby. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det blir trange kår for enkelte om denne deilige kapitalistdama kommer til makta Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Du vil det, ja? Jeg vil si at kokk er det viktigste. Nei vent! Jeg mente søppeltømmer! Hvor skal vi gjøre av alt søppelet hvis ingen kommer og fjerner det? At verden er som den er kan vi ikke gjøre noe med. Men hvorfor sammenligner vi egentlig yrker? Poenget er at vi bør betale like mye skatt. Du tjener 500.000? Flott, 35% av disse kronene skal vi (staten) ha. Tjener du 1,5 milloner skal vi ha 35% av disse. Så kommer det litt merkelige: 35% av 500.000=175.000kr. 35% av 1,5 milloner = 525.000kr. Jammen, er ikke det urettferdig da? At han rike skal betale mer enn bruttolønna til han første mens han andre bare betaler 175K? Nei! For selv om begge tjener ulike summer har de betalt like stor andel av lønna si. Og det er slik det burde være i mine øyne. Ikke at han som tjener 1,5 milloner skal betale en haug i formueskatt og toppskatter! Du har kanskje vært flink til å jobbe deg oppover eller har en utdanning som gir deg godt betalt jobb, jeg vet ikke, men du skal uansett ikke betale noe større andel av pengene dine fordi du har det slikt. Du synes tydeligvis at det er urettferdig at de som tjener mye skal betale en større andel til staten. Er det ikke da like urettferdig at noen bedrifter betaler mer lønn enn andre bedrifter? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Sier at jeg er så lei av å diskutere med pappa fordi han avbryter med midt i en setningene mine med et dårlig argument før jeg er ferdig med å snakke. Deretter vrir han det til at jeg har en problem med å motta noen form for kritikk fra folk, og sier at det er noe jeg trenger hjelp med. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Og Gypsy, du vet hva jeg mener om deg så jeg sparer på kruttet til en gang du virkelig provoserer meg. Haha, jada.. Du vet som vanlig alt om NAV og skatt bedre enn alle andre. Vi har hørt det før. Og ja, jeg smiler like hånlig hver gang jeg leser det! Du er usakelig. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Du synes tydeligvis at det er urettferdig at de som tjener mye skal betale en større andel til staten. Er det ikke da like urettferdig at noen bedrifter betaler mer lønn enn andre bedrifter? Nei, hvorfor det? Folk må få tjene hva de vil så lenge alle bidrar like mye til velferdsstaten Norge. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 BT.no sin videospiller. Hvorfor? Fordi play-knappen ikke virker. 2 Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Nei, men nå synes jeg at dere bør ta den diskusjonen en annen plass. Dette tross alt "ting som irriterer så jævla grenseløst at du vurderer og stemme for APE". Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Irriterer meg over at jeg aldri har popcorn tilgjengelig når det er drama i "Ting som irriterer så grenseløst". Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 True dat bro. Irriterer meg over dramaqueens. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Nei, hvorfor det? Folk må få tjene hva de vil så lenge alle bidrar like mye til velferdsstaten Norge. La oss se på det fra en annen vinkel. Om det hadde fungert på din ideelle måte, så ville Norge hatt et lavere inntekt, og et lavere overskudd. Hva skal det gå på bekostning av? Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Ro ned nå, det er jo snart helg. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det er ikke så mye å tjene på lik skatt for alle. De med lavest forbruksevne får enda mindre, staten får langt mindre penger til offentlige formål (for det er mye mindre å hente ved å øke skatten til de fattigste enn de rikeste) og det eneste man oppnår er at de med høyest inntekt tjener mer. Det har selvfølgelig også visse fordeler, som at disse får mer penger til næringsskapende virksomhet og skaper arbeidsplasser, men det klarer man også uten flat skatt så jeg synes ikke det veier opp alle ulempene. Det er dessverre ikke sånn at de viktigste jobbene betaler seg mest. Det er heller sånn at den sjeldneste kompetansen betaler seg mest, uavhengig av hvorvidt denne er samfunnsnyttig eller ikke. Og dette irriterer jo grenseløst ikke sant. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå