Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss. Her stereotyper man ja. Greier ikke bli irritert heller, og grunnen til at du irriterer deg er fordi det er underbevistheten din som gir deg dårlig samvittighet. Så det er en forsvarsteknikk. Ser det hele tiden når det blir snakk om vegetarisme osv.

 

Selvfølgelig. Alle friske mennesker føler empati, men det betyr ikke at man alltid må handle blindt etter følelsene, tvert imot kan det være ganske så meningsløst i mange situasjoner, så det er viktig å ha en viss distanse til følelsene sine slik at man kan vurdere mer rasjonelt hvilke følelser man skal lytte til og hvilke man bør avskrive som irrasjonelle.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Veipolitikken. Har kjørt et stykke idag, og nesten alle fartsgrensene på de gode veiene har blitt satt ned til 70 og 50 (fra 80 og 60). På smale, svingete og hullete/humpete veier i indre Østfold er det derimot 80, til tross for at det flere steder ikke er forsvarlig med mer enn 40-50, og jeg var nede i 25 km/t (på 50 minutter kunne jeg holde 80 kanskje ett minutt tilsammen). Flotte E18 er 70-sone helt fra Ski til Spydeberg, hvilket er helt på trynet. Den dagen man setter høy fart på gode veier og lavere på håpløse veier skal jeg vurdere å ha tiltro til at man kan sette fornuftige fartsgrenser.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Er det sommer, sol, helt slett, tørr asfalt og en bred vei som går rett frem er det fortsatt samme hastighet som den samme veien i snøstorm midt på natten om vinteren når du ikke ser mer enn to, tre meter foran deg og må kjøre med nærlys fordi snøen blender deg når du prøver fjernlys. Man skulle tro noen kunne ha fått med seg sånt og funnet opp relative fartsgrenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avlive en katt med pistol? Den er jeg enig i at er litt drøy. Om katten er ille kvesta så fungerer det greit å vri nakken i ett kjapt knekk, det er mer eller mindre smertefritt (Om du gjør det ordentlig) og heller ikke noe blod og gørr overalt.

 

Noe som dog irriterer meg noe inn i helvete er Oslos gater og tunnelsystem, var ett helvete å bare komme inn i byen...

Lenke til kommentar

Avlive en katt med pistol? Den er jeg enig i at er litt drøy. Om katten er ille kvesta så fungerer det greit å vri nakken i ett kjapt knekk, det er mer eller mindre smertefritt (Om du gjør det ordentlig) og heller ikke noe blod og gørr overalt.

 

Noe som dog irriterer meg noe inn i helvete er Oslos gater og tunnelsystem, var ett helvete å bare komme inn i byen...

Ikke det at jeg har avlivd en katt med pistol, men det er fremdeles en bedre måte enn å vri nakken. Hvis man ikke får det til, vrir feil eller lignende, så er du fremdeles hvor du er - og katten får vondt. Håndmakt er ikke en god og human måte å avlive et dyr på.

Hvis man tar en pistol, og skyter katten i hodet på (veldig) nært hold så er katten død uten å merke noe.

Man kan jo faktisk avlive gaupe, jerv, rødrev, grevling og villmink som er tatt i feller med .22LR pistol.... Avliving skjer som oftest ved bruk av følgende måter:

1 - Elektrosjokk (slakt)

2 - Skytevåpen

3 - Giftsprøyte, som Gypsy er i mot. 10hi

Lenke til kommentar

Far hadde noe rart som jeg ikke husker navnet på, slags pistol som skjøt hardt inn i hodet på dyret. (Bare ingen skudd)

Noen som aner hva jeg prater om? Ble brukt til slakt av sauer og kyr.

 

Ontopic:

Jeg irriterer meg over sure folk. Har selv en dritdag i dag, men har vært glad og blid mot alle jeg har møtt.

Lenke til kommentar

På små dyr funker .22LR.

Så en dokumentar om en dust som prøve å skyte ihjel en isbjørn på Svalbard med .22LR. Gikk ikke så bra det.

Det irriterte grenseløst fordi karen var utrolig dum.

 

Well no shit. Tommelfinger-regelen for .22LR er jo opp til hare i størrelse men ikke hare. Den dagen isbjørnen er like stor som en hare skal jeg selge sjela mi på ebay

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Så det å gi et sykt dyr "sprøyten" hos dyrlegen er ikke humant? Haha, det er jo dette du faktisk sier. Så hvilke andre alternativer mener du eksisterer? Hagle eller rifle fungerer.

 

Nå var det ikke sprøyte hos dyrlegen det var snakk om, men rottegift. Er en vesentlig forskjell på det. Rottegift, da dør man langsomt av indre blødninger. Hos dyrlegen får dyret først en sprøyte det sovner av, deretter en sprøyte som stopper hjertet.

Når det er sakt, ville jeg aldri avlivet med sprøyte hos veterinær. Det er alt for usikkert, og man vet for lite om hva dyret faktisk føler. Vet mange som har svært dårlig erfaring med avliving hos dyrlege.

Det beste alternativet er helt klart hagle hjemme i kjente omgivelser. (kommer ann på hvilket dyr det er såklart).

 

Dere glemmer at Gypsy er en hykler. Hun vil heller at vi skal gi dyrene gift for å ta livet av de, men ikke faen om vi skal gi dem gift for å ta livet av de.

 

Jeg er en hykler fordi jeg ikke vil at dyr skal lide? Øhm okey. Det kan jeg leve med.

 

Far hadde noe rart som jeg ikke husker navnet på, slags pistol som skjøt hardt inn i hodet på dyret. (Bare ingen skudd)

Noen som aner hva jeg prater om? Ble brukt til slakt av sauer og kyr.

 

 

Bolt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Avlive en katt med pistol? Den er jeg enig i at er litt drøy. Om katten er ille kvesta så fungerer det greit å vri nakken i ett kjapt knekk, det er mer eller mindre smertefritt (Om du gjør det ordentlig) og heller ikke noe blod og gørr overalt.

 

Noe som dog irriterer meg noe inn i helvete er Oslos gater og tunnelsystem, var ett helvete å bare komme inn i byen...

Ikke det at jeg har avlivd en katt med pistol, men det er fremdeles en bedre måte enn å vri nakken. Hvis man ikke får det til, vrir feil eller lignende, så er du fremdeles hvor du er - og katten får vondt. Håndmakt er ikke en god og human måte å avlive et dyr på.

 

 

I dette tilfellet burde han jo ha brukt hagle. Det er jo ikke noe å tenke over en gang. Herregud.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Enkelte lærebøker med eksempler som ikke står i stil med oppgavene som blir gitt. Man kan fort ende opp med å sette seg fast før man får begynt skikkelig og vente på at noen kan forklare litt før man kommer seg videre.

 

 

Eksempel 1: 2+3=5

Eksempel 2: (sin x)' = cos x

Eksempel 3: (ex)' = ex

 

Oppgave 1c: Løs (2ecos x^2 * sin2 x)'

 

 

Det var satt litt på spissen og er faktisk ikke i nærheten av hva jeg driver med akkurat i øyeblikket, men noen ganger så kan eksempler i lærebøker være helt ubrukelige. Relevante eksempler på avanserte problemer som forklarer hvordan man gjør ting i detalj kan være gull verdt. Tror jeg har hatt kun en bok hvor jeg var helt fornøyd med eksemplene som både viste problemløsning og forklarte tankegangen man skal ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På små dyr funker .22LR.

Så en dokumentar om en dust som prøve å skyte ihjel en isbjørn på Svalbard med .22LR. Gikk ikke så bra det.

Det irriterte grenseløst fordi karen var utrolig dum.

 

Well no shit. Tommelfinger-regelen for .22LR er jo opp til hare i størrelse men ikke hare. Den dagen isbjørnen er like stor som en hare skal jeg selge sjela mi på ebay

7577da896d75d440aa56bd773d1762b2.jpg

 

 

gi meg sjela di

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...