Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå ble jeg nysgjerrig. Hva slags forklaringer er dette?

 

Hunden var mannevond mot alle utenom eieren og skulle uansett avlives, men eierne orket ikke gjøre det selv, så bestefaren min skjøt og begravde den i skogen for dem. Det var ett hagleskudd i hodet og ingen problemer.

 

Katten pleide å henge rundt huset og bli matet, men en dag dukket den opp med et digert, verkende sår på magen og måtte naturligvis avlives. Det sier seg selv at i motsetning til en stor hund så blir det altfor mye søl hvis man avliver en katt med hagle, så da fikk man for en gangs skyld bruk for håndpistolen. Dessverre døde ikke katten momentat av skuddet men fikk et slags kick og løp over husveggen før den døde, så det ble ganske sølete allikevel.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig hensikten med å ta livet av rottene på en spesifikk måte? Poenget er å få dem ut av kjelleren. Jeg ser ikke relevansen av hvorvidt måten de dør på er mer eller mindre smertefull. Virker mest som et utslag av hyperempati, som er svært utbredt i dag blant velstående middelklasseungdom som har vokst opp i en skjermet disneyland-tilværelse og ikke klarer å takle omverdenens hardere virkelighet. Før man vet ordet av det er de blitt til en av disse slitsomme veganerne som skuler stygt på damer i pels og mener delfiner skal få menneskerettigheter.

 

Edit: Dette er jo faktisk noe som irriterer grenseløst!

Endret av Spartapus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jøss. Her stereotyper man ja. Greier ikke bli irritert heller, og grunnen til at du irriterer deg er fordi det er underbevistheten din som gir deg dårlig samvittighet. Så det er en forsvarsteknikk. Ser det hele tiden når det blir snakk om vegetarisme osv.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt latterlig at rottegift er tillatt, og like latterlig at folk bruker det.

Skal man nå avlive et dyr, så har man en plikt for å gjøre det så humant som mulig. Gift er ikke humant, og det finnes andre alternativer.

 

Gift er mye mer humant enn rottefeller, og mye mindre smertefullt.

 

Jøss. Her stereotyper man ja. Greier ikke bli irritert heller, og grunnen til at du irriterer deg er fordi det er underbevistheten din som gir deg dårlig samvittighet. Så det er en forsvarsteknikk. Ser det hele tiden når det blir snakk om vegetarisme osv.

 

Dårlig samvittighet? Nå begynner du med dine latterlige forsvarsmekanismer, ikke meg eller andre i tråden. Det å gjemme seg bak at andre folk sikkert bare har dårlig samvittighet og nekter å innrømme feil virker som en utrolig dårlig måte å få det bedre med seg selv på.

 

Forøvrig ser jeg ikke galt i å drepe ett dyr med gift, da det er bortimot smertefritt i forhold til feks. feller. Jeg lurer litt på hvordan man humant dreper ett dyr (ifølge din definisjon av humant) i utgangspunktet, fordi slik som jeg ser det vil man enten bruke gift eller påføre veldig mye smerte. Sprøyter er gift de også, det er ikke magi.

 

Jeg irriterer meg ikke over vegetarianere. Jeg synes bare synd på dem som ikke kan spise indrefilét eller bacon!

 

Akkurat dette synes jeg også, så lenge en vegetarianer ikke prøver å prakke på meg deres synspunkt, så gir jeg langt faen i hva de måtte finne på å gjøre. Det samme gjelder religiøse og lignende.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal man nå avlive et dyr, så har man en plikt for å gjøre det så humant som mulig. Gift er ikke humant, og det finnes andre alternativer.

Så det å gi et sykt dyr "sprøyten" hos dyrlegen er ikke humant? Haha, det er jo dette du faktisk sier. Så hvilke andre alternativer mener du eksisterer? Hagle eller rifle fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...