Hyperio Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Hadde dårligste bowlingrunde ever i kveld. Uakseptabelt elendig. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) 9 - 17 gjelder alle hverdager unntatt lørdag. 9 - 17 gjelder ikke alle hverdager på grunn av dette unntaket. Redigert: Skrivefeil. Endret 6. april 2012 av Bozzeye Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Det står at lørdag ikke regnes som en hverdag. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Hvordan i alle dager klarer du å tolke det slik? Dersom lørdag ikke var hverdag hadde det ikke vært behov for unntaket. Det hadde blitt som å si «sommermåneder unntatt desember». Ordboka: hverdag (norr hverr dagr) alle ukedagene unntatt søndag og andre helligdager Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Fordi i mitt hodet er lørdag helg, ikke hverdag. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Det er ikke vår feil at ditt hode er feil, Bordplate. Lørdag er en hverdag på lik linje med mandag til fredag, men har som oftest kortere åpningstider enn andre hverdager. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Så rart. Jeg var sikker på at veivesenet ikke definerte lørdag som en hverdag, derav skiltingen, men det gjør de jo faktisk. Snakk om unødvendig lureoppgave. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 TIL at lørdag er en ukedag. Det visste jeg faktisk ikke, men det gir mening. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Jeg visste i og for seg at det ikke var en helligdag. Det gjør jo de fleste. Men i dagens norske samfunn er den jo for veldig mange en fridag. Og skiltene tilsier jo også at lørdag er spesiell i forhold til de andre hverdagene. Slik jeg ser det er svaret neders rett, om en med hverdag mener alle dager utenom lørdag og helligdager. Men det gjør jo ikke staten Jeg synes det er merkelig at en på en trafikkprøve skal vite definisjonen på hverdag når det uansett er skiltet spesielt for unntak (da også helligdager). Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Det kan da umulig være allmenn kunnskap at lørdag defineres som hverdag? Sikker på at flesteparten jeg hadde spurt ville svart nei til det. Og nettopp derfor er jo spørsmålet helt bak mål. Håper da vitterlig ikke noe lignende finnes på den ordentlige testen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Ok, vi har "helligdager" og "hverdager". Det er jo bare søndagen som er "fridag" ifølge bibelen, som igjen er grunnlaget for dette systemet her. Lørdagen er da en "vanlig" arbeidsdag, eller hverdag. Men i senere tid har vi fri på lørdager òg, og folk slutter å tolke lørdag som en hverdag, selv om det er det. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Det kan da umulig være allmenn kunnskap at lørdag defineres som hverdag? Sikker på at flesteparten jeg hadde spurt ville svart nei til det. Og nettopp derfor er jo spørsmålet helt bak mål. Håper da vitterlig ikke noe lignende finnes på den ordentlige testen. Lørdag er ikke en hellig dag. Det er så enkelt. Det er andre hellige dager og. Som nå i påsken. Jeg trodde derimot at veivesenet hadde lørdag som en spesiell dag ved siden av søndagen og de andre ikke hellige dagene, slik resten av samfunnet har det, men den gang ei! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Røde tall på trafikkskilt er akkurat som røde tall i kalenderen. http://www.timeandda...k/kalender.html Trykk på linken for en kalender. Visse dager er røde. Søndager er markert i rødt, men i denne måneden er også 5., 6. og 9. april røde pga. påsken. Lørdager er ikke markert i rødt i kalenderen. Endret 7. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Men når lørdagene får stå som egne tider på trafikkskiltet er det ikke rart det blir kluss. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Jeg savner skikkelige komedier! Jeg er så møkka lei av at nesten alle nye komedier er slapstick bananhumor med de samme kleine skuespillerne i et masseprodusert plott som stort sett går ut på: A) Reise på tur (Roadtrip). B) Få seg en eller annen dame Endret 7. april 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 At jeg har brukt 3tusen på mobilen fra den 23mars. Ossen er det mulig-? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Å være hjemme fra ferie i utlandet. Like kjedelig hver jævla gang uansett hvor i verden man er. Og at folk skriver slikt "endelig hjemme!!" o.l på Face, wtf feiler det de. Heimekjær eller hva. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 "du ser trøtt ut" herregud, hvorfor sier folk sånt? 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Idioter i kommentarfeltet til VG. Noen gang liker jeg å bare gå inn på Facebook-profilene demmes og se hvilke personer som gjemmer seg bak kommentarene. De har noen stereotypiske fellestrekk, og jeg tror dere vet like godt som meg hva de trekkene er. Glimrende eksempel på slike kommentarer: VG er også en grusomt stygg nettside! At det burde være lov å ha noe slik som det! Det hadde ikke vært et akseptabelt webdesign selv på 90-tallet. Endret 7. april 2012 av Gavekort 4 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Det å lese kommentarer på både Dagbladet og VG kan være morsom søndagsunderholdning. Men som oftest er det bare trist lesning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå