Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

litt enig at verden er et for falig område, fikk nå duk på trampolina i går, advarsel på maks en pers, ikke noe salto og sånt. skulle tru at det er noe annet en før.

 

hva legger du egentlig i unge?

 

lite tips hvis du vil ha magebombe - gjæra chilli :sick: den får snudd magen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med dagens unge mener jeg folk som vokste/vokser opp med foreldre som er overbeskyttende. Litt vanskelig å si et direkte årstall, og noen av de unge i dag lever heldigvis ikke sånn. Men er det blitt og mer av det de siste ti, femten årene.

 

Btw da jeg var ung hadde vi et tau fra huset, ned en bakke og inn i skogen. Vi hengte en talje-lignende greie på det, plasserte en stor sekk i treet der tauet sluttet og brukte mange uker på å henge i taljen, suse ned bakken og kræsje inn i sekken. Vi hadde ikke engang hjelm, men vi var smarte nok til å holde oss fast. Kan ikke huske at en eneste av oss ble skadet. Søsteren min ramlet ned fra et lekeapparat og slo seg kraftig i hodet så hun begynte å blø, så moren min satte på henne en bandasje og trøstet henne til hun sluttet å gråte. Deretter var det ut å leke igjen i samme lekeapparat. Alle ungene vokste opp og har blitt normale folk.

Endret av vikingkylling
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Med dagens unge mener jeg folk som vokste/vokser opp med foreldre som er overbeskyttende. Litt vanskelig å si et direkte årstall, og noen av de unge i dag lever heldigvis ikke sånn. Men er det blitt og mer av det de siste ti, femten årene.

 

Btw da jeg var ung hadde vi et tau fra huset, ned en bakke og inn i skogen. Vi hengte en talje-lignende greie på det, plasserte en stor sekk i treet der tauet sluttet og brukte mange uker på å henge i taljen, suse ned bakken og kræsje inn i sekken. Vi hadde ikke engang hjelm, men vi var smarte nok til å holde oss fast. Kan ikke huske at en eneste av oss ble skadet. Søsteren min ramlet ned fra et lekeapparat og slo seg kraftig i hodet så hun begynte å blø, så moren min satte på henne en bandasje og trøstet henne til hun sluttet å gråte. Deretter var det ut å leke igjen i samme lekeapparat. Alle ungene vokste opp og har blitt normale folk.

Foreldrene mine var ekstremt overbeskyttende da jeg var liten, de pakket meg alltid inn i flere lag med klær og yttertøy, og jeg fikk aldri gå ut da det var dårlig vær eller sent. Men likevel blir jeg syk maks en gang i året.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke til. I vårt land synes jeg vi burde skaffe flere politimenn/ få flere på vakt. Kanskje søkerene som er problemet..

 

Hva vil du at politiet skulle gjort i den situasjonen?

 

Når en person som kjenner vedkommende ringer inn og oppriktig er bekymret for at han skal ta sitt eget liv, så hadde det ikke skadet å sjekke innom fysisk, og ikke bare ringe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med dagens unge mener jeg folk som vokste/vokser opp med foreldre som er overbeskyttende. Litt vanskelig å si et direkte årstall, og noen av de unge i dag lever heldigvis ikke sånn. Men er det blitt og mer av det de siste ti, femten årene.

 

Btw da jeg var ung hadde vi et tau fra huset, ned en bakke og inn i skogen. Vi hengte en talje-lignende greie på det, plasserte en stor sekk i treet der tauet sluttet og brukte mange uker på å henge i taljen, suse ned bakken og kræsje inn i sekken. Vi hadde ikke engang hjelm, men vi var smarte nok til å holde oss fast. Kan ikke huske at en eneste av oss ble skadet. Søsteren min ramlet ned fra et lekeapparat og slo seg kraftig i hodet så hun begynte å blø, så moren min satte på henne en bandasje og trøstet henne til hun sluttet å gråte. Deretter var det ut å leke igjen i samme lekeapparat. Alle ungene vokste opp og har blitt normale folk.

Nå er jeg ikke av den eldste sorten med snart 20 år her på jorden. Fremdeles ungfole, kan man si. Men ja, det virker som om det er blitt mer av det å være overbeskyttende. Nå blir vel skoler undersøkt for å finne ut om klatrestativene er superdupertrygge. Er det krav til underlag, eller?

 

Vel, i min barndom var vel rattkjelkekjøringen den mest risikofulle. Vi kjørte ned grusveien fra huset vårt, hvor det gjerne kunne komme biler. Der hadde vi i bygda kappløp, og det var lov å skubbe folk utfor veien og inn i brøytekanter. Ingenting var så morsomt som å se bak seg, og påfølgende sky av snø som kom fra kameraten man akkurat hadde dyttet inn i brøytekanten. Dette gjorde vi gjerne da veien var dekket av is - det var bare stas, det gikk jo fortere. Og 1 kilometer nedoverbakke gjør susen da.

 

Ikke nok med det, hopping var utrolig spennende det også. Full fart ned en bakke, og da var "landskapet" slik at det dannet et stort hopp. Så at vi klarte å hoppe 5 meter er jeg ikke i tvil om.

 

Alt dette uten hjelm, selvsagt. :)

Lenke til kommentar

Hva vil du at politiet skulle gjort i den situasjonen?

 

Når en person som kjenner vedkommende ringer inn og oppriktig er bekymret for at han skal ta sitt eget liv, så hadde det ikke skadet å sjekke innom fysisk, og ikke bare ringe.

 

Og hva vil du at politiet skulle ha gjort når de stod utenfor døra og prata med vedkommende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...