Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

De som skal stå HELT OPPI RÆVVA DI når du står i kø på en matvarebutikk for å betale. Så lenge jeg har varer nok på båndet klart til å bli slått inn når kunden foran meg er ferdig forstår jeg ikke hva som er problemet og trangen for å stå så jævla nært. Begynte for en stund siden å stoppe rundt 2 meter bak kunden foran meg for å gjøre personen som står oppi rævva mi enda mer opphissa(?). Når jeg ser at kunden foran meg har fått slått inn det meste av sine varer går jeg SAKTE frem mot båndet og tar opp en og en ting saaaaaaakte bare for å bevise de idiotene som står helt oppi rævva at det ikke går fortere desto nærmere man står hverandre. Er det noen av dere her må dere gjerne forklare hvorfor dere har denne trangen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Det er nå så. Skjønner ikke hvorfor bilkjøring alltid blir blandet inn når det er snakk om fly.

 

Det meste kan være farlig.

 

Burde egentlig ikke gå ut av døra om dagene..

Lenke til kommentar

Høres nå ikke ut at det er så trygt med fly som noen skal ha det til. Det er faktisk farlig å fly, dem er ikke udødelige for å si det sånn!

 

Langt mindre farlig enn bilkjøring er det ihvertfall.

 

 

Herregud, det å løpe rundt som en hippie hele livet og ha "TENK OM" tankegangen er bare dumt, du kan dø av å falle i en trapp, skal du slutte å gå i trapper?

 

Lev livet, det er farlig.

Lenke til kommentar

Høres nå ikke ut at det er så trygt med fly som noen skal ha det til. Det er faktisk farlig å fly, dem er ikke udødelige for å si det sånn!

 

Å leve er farlig.

 

Myter om flysikkerhet

  • Piloten er ung og uerfaren
    Feil. En pilot har 12 års utdannelse, og har før det gått igjennom harde opptakstester med både fysisk og psykisk helse.
  • Piloten kan være syk, eller ha en dårlig dag
    Feil. Piloter er en av yrkesgruppene som ikke har lov til å gå på jobb om de er det minste syke. De gjennomgår grundige helsesjekker med jevne mellomrom, og kravene til avhold fra alkohol er meget strenge. Det finnes også strenge regler for hvor lenge og hvor mange landinger de kan ha uten å hvile.
  • Turbulens er farlig
    Turbulens kan være ubehagelig, men det er ikke farlig. Flyet er bygget for å tåle ekstreme påkjenninger. Lufta forut er rett og slett litt ujevn, men de små dumpene i lufta er omtrent like skumle som småhull i en bilvei.
  • Flyet kan falle ned i tomrom i lufta
    Når en kjenner at en ”faller” inne i flyet, kan det virke som om flyet faller mange hundre meter. Sannsynligvis har det bare falt et par centimeter i lufta. Dersom det faller så mye som to meter, vil alt som ikke er spent fast fyke opp i kabintaket. Sammenlign hvor lite kaffekoppen din beveger seg i flyet - mot hvordan den ville oppføre seg i en bil på en rett motorvei.
    Fortellingene om fly som ramler flere hundre meter ned i hull i lufta er som oftest nettopp dét - fortellinger. I virkeligheten finnes det ikke slike lufttomme rom.
  • Vingene kan knekke
    Feil. Vingene på et fly er egentlig én lang vinge som går tvers igjennom flykroppen. Flyet er bygd rundt denne vingen, som er så fleksibel at tuppene nærmest kan møtes over taket uten at den brekker. Vingene, som alle andre deler ved flyet, blir nøye sikkerhetssjekket både under utvikling og under drift.
  • Det er fare på ferde når de ansatte vifter med armene til hverandre
    Når flyvertene signaliserer med hendene til purseren, så betyr dette vanligvis at de ikke har mer igjen i trallene sine, eller at de må på do. Det er lettere å kommunisere med hendene enn å gaule til hverandre.
  • Det kan begynne å brenne inne i flyet.
    Lite sannsynlig. Alt i kabinen er laget av brannsikkert materiale.
  • Lyder fra flyet er et tegn på at noe er galt
    Heller sjeldent. Det kommer masse lyder fra et fly i normal bevegelse. Like etter takeoff og rett før landing kan du høre hjulene sige inn og ut. Motoren skifter takt når flyet er i marsjhøyde, og små motorer skuffer platene i vingene hit og dit når pilotene styrer. I tillegg forandrer motorlydene seg i løpet av turen, da de ikke trenger like mye kraft hele tiden.
  • Flyet kan kollidere med et annet fly i luften
    På og nær flyplassene er det flygelederne i kontrolltårnet som bestemmer når og hvor flyene skal fly og gir nødvendige beskjeder til flygerne. I kontrolltårnet er det også radar hvor flygelederne kan følge flyet så lenge det befinner seg i deres kontrollområde. De har et nummer på hvert fly slik at de ser hvilket fly som befinner seg hvor, og de vet hvilken retning flyet flyr i, hvor fort det flyr og hvilken høyde det har.
  • Motoren kan stanse, og flyet falle rett ned
    Feil. Alle passasjerfly her minst to motorer, me de kan både fly og lande med bare en motor. Og selv om alle motorene stanser, vil ikke flyet falle rett ned, men fortsette som et seilfly i minst 20 mil. I motsetning til hva du kanskje forestiller deg, ville et tungt fly "seile" lengre enn et lettere fly, dette har med enkel fysikk å gjøre. Et vanlig passasjerfly uten motorkraft blir nok en smule mer klumsete enn et vanlig seilfly, men det er fullt mulig å få satt det ned på en flyplass.
  • Tar det fyr i motoren så går det galt
    Da er du i så fall skikkelig uheldig. Det kan oppstå brann i en motor, men det betyr ikke at det er krise. Det finnes instrumenter som varsler cockpiten hvis så mye som en lyspære går, og dersom det skulle være en brann vil flygerne sprøyte brannslukningsvæske inn i motoren. Da bil brannen isoleres og slukkes, og den motoren det gjelder settes ut av funksjon. I tillegg må en huske på at panelene har dobbelt opp av alt som er viktig.
  • Lufta i kabinen brukes opp
    Når flyet står ved utgangen og folk er i ferd med å gå om bord, kan luften inne i kabinen virke dårlig. Folk med tendenser til klaustrofobi kan lett føle at de ikke får puste. Men med en gang dørene er stengt og flyet takser ut, blir det straks mye friskere, og lufta blir skiftet ut igjennom hele turen.
  • Blir vi truffet av lyn, kommer vi til å styrte
    Vel. For det første flyr piloter vanligvis ikke gjennom tordenskyer. Hvis uhellet skulle være ute, er det likevel ikke så dumt å være inne i flyet. Fordi flyet ikke har kontakt med jorden, blir det ikke noe egentlig lynnedslag. Flykroppen er laget av strømledende aluminium, og lynet passerer på utsiden av flyet og går gjerne ut gjennom lynavlederne ytterst på vingene, eller ut av halen. Lynnedslag kan i sjeldne tilfeller påvirke instrumentene ombord, i så fall vil flyet gå ned på nærmeste flyplass. Flyet blir også kontrollert ekstra nøye etter at det har vært utsatt for lyn.
  • Det er teit å si fra
    De som jobber i kabinen setter faktisk stor pris på at du gir dem et hint. Og så kan det være greit å huske på at vertene og vertinnene tross alt ikke er serveringspersonale. De er først og fremst med av sikkerhetshensyn, og er trent til å takle uventede situasjoner.

 

Statistikk viser at risikoen for en flyulykke er svært liten. Faktisk er man mer utsatt for en ulykke i bilen på vei til eller fra en flyplass; i 2005 døde det tilsammen 1 059 mennesker av totalt over 2 milliarder reisende fordelt på 35 flyulykker (med fly som tar minst 14 passasjerer) iflg. den internasjonale organisasjonen for sivil luftfart (ICAO). 12 av ulykkene skjedde under avgang eller landing.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Fly

 

http://www.nettavisen.no/reise/article2543035.ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nå så. Skjønner ikke hvorfor bilkjøring alltid blir blandet inn når det er snakk om fly.

 

Det meste kan være farlig.

 

Burde egentlig ikke gå ut av døra om dagene..

 

Tja, de fleste ulykker skjer i hjemmet. Derfor bør du vel gå ut av døra? Hehehe.

 

Krav 1 for at jeg skal date en dame: Ikke vær livredd for å fly. Jeg flyr mange ganger i året, og hadde ikke taklet en som skal skrike og herje hver jævla gang.

Lenke til kommentar

Og der har vi begrunnelsen din? Jeg liker ikke familien min for svarte, jeg sniker meg unna alle familiemøter jeg kan snike meg unna.

 

Nå kommer vel noen med det fuckings "Du kan ikke velge familien" innlegget:

 

Det var de som ødelagte mitt forhold til dem, ikke jeg som bare bestemte meg for å ikke like dem, men likevel skal de dra meg med på julesamlinger for faen.

 

Folk som ikke presterer å innse at andre faktisk avskyr visse høytider irriterer.

Men da kan du vel bare gi faen i familien din da. Så kan du bli som han gamlingen i Home Alone :)

Endret av Kimma16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

...

 

Takk, denne skal jeg skrive ut og ha med meg på flyet hvis jeg noensinne blir til å fly igjen.

Endret av medlem-1432
Fjernet laaangt sitat
Lenke til kommentar

Men da kan du vel bare gi faen i familien din da. Så kan du bli som han gamlingen i Home Alone :)

 

Jeg hadde gjort det allerede hvis jeg kunne gjort det lett, men neida... Gjør jeg det, ender det jo opp med månedsvis av syting og klaging fra deres side.

 

Skal de først gjøre meg sur på dem kan de i det minste la meg være alene.

 

Gavekort: Jeg leste den listen der over "flyfarer". Folk er så jævla dum..... jeg har virkelig ikke ord.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Siktet ikke til noen spesielle, men skjønner ikke vitsen å klage over jul.

 

Liker man ikke lys, så kjøper man ikke lys, snakker ikke om lys og tenker ikke på lys. Ikke sant?

 

Det er litt vanskelig når samtlige hus i nærheten er prydet av blå, grønne og gule lys i alle slags fasonger, som automatisk infiserer blikket ditt omså du kjører forbi eller ser ut av vinduet.

Det er også for dumt hvis jeg er med en kompis ute og går og betrakter neonlysene, og ikke si et ord til hverandre. Bare gå der med en flau og skamfull stillhet med en bevissthet om hva som er galt rundt oss, uten å kommentere det. Det er vanlig sosial atferd å prate og le om ting man ser rundt seg.

 

Sukk. Om to-tre uker bryter helvete løs for full kraft.

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

De som skal stå HELT OPPI RÆVVA DI når du står i kø på en matvarebutikk for å betale. Så lenge jeg har varer nok på båndet klart til å bli slått inn når kunden foran meg er ferdig forstår jeg ikke hva som er problemet og trangen for å stå så jævla nært. Begynte for en stund siden å stoppe rundt 2 meter bak kunden foran meg for å gjøre personen som står oppi rævva mi enda mer opphissa(?). Når jeg ser at kunden foran meg har fått slått inn det meste av sine varer går jeg SAKTE frem mot båndet og tar opp en og en ting saaaaaaakte bare for å bevise de idiotene som står helt oppi rævva at det ikke går fortere desto nærmere man står hverandre. Er det noen av dere her må dere gjerne forklare hvorfor dere har denne trangen.

ååhrhg! kunne ikke vært enig, har flere ganger opplevd middelaldrede menn som prøver å stappe hele handlevogna si oppi rævva mi idet jeg står og betaler for en iste >.<

Lenke til kommentar

Å klage på jul er tåpelig. Det er noe vi har hatt i lang lang tid.

 

Liker ikke familien din? Vel, ok, hva med å ikke være med dem? Verre er det ikke.

 

Synes ikke det er tåpelig. Folk kan forbinde jul med HELT andre ting enn andre, uansett hvor mye av en tradisjon det er, og det kan man bare finne seg i. Det finnes personer som må gå gjennom et helvete hvert år på grunn av f.eks. dårlig drikkekultur blant de voksne i familien. Det finnes også elementer rundt jula som jeg vil spy av, selv om jeg liker den kjempegodt som helhet. For eksempel stygge, harry lys som folk dekker husene sine med.

 

Tror forresten det er jævlig få igjen som feier jula på bakgrunn av kristendommen. ^^

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...