Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

ganske usunt å velge internett fremfor venner...

 

Jeg er uenig med at jeg velger internett fremfor de få vennene jeg har, bare fordi jeg tilbringer mesteparten av tiden inne. Jeg kan ikke fordra de fleste andre mennesker.

 

Forøvrig er internett en stor ressurs for meg, fra programmering til andre ting jeg er nysgjerrig på.

 

EDIT:

 

For meg er det å være sosial også lærdom.

Jeg en tendens til å gjøre mange ting om til "skills", altså noe man kan øve seg på og bli bedre i.

Sosial omgang er en av de tingene.

 

Ja, men jeg har generelt sett lav interesse for det. Hvis en samtale inkluderer mer enn 3-4 folk, så har emnet en tendens til å skifte så fort at jeg ikke klarer å henge med i samtalen. Det er noe som kanskje burde trenes, men som sagt så har jeg lav interesse for sosialisering i større grupper, og foretrekker 1-2 folk hvis jeg skal være sosial.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er uenig med at jeg velger internett fremfor de få vennene jeg har, bare fordi jeg tilbringer mesteparten av tiden inne. Jeg kan ikke fordra de fleste andre mennesker.

 

Forøvrig er internett en stor ressurs for meg, fra programmering til andre ting jeg er nysgjerrig på.

Så enig.

Forøvrig kan kommunikasjon med venner også foregå over nett, så dersom man er flere som har en felles interesse i eks programmering, spill el., kan man fint være sosial i forbindelse med interessene. Å delta på et forum er også en form for sosialisering. Dersom jeg hadde brukt all min tid på en eller annen idrett, og ikke hadde noen annen interesse enn denne, ville sannsynligvis sosialiseringen vært begrenset til det som var innenfor idretten, fordi annen sosialisering ikke ville være givende på noen måte. Dette gjelder jo det meste, og handler kun om prioriteringer. Prioriteringer som er opp til den enkelte, og av natur er subjektivt.

 

I forhold til Knut som får begrensa nettet sitt, så bør det i utgangspunktet ikke være opp til faren hvor mye han evt. sosialiserer. Som 17-åring bør det vel være opp til ham, men at foreldre kan ta nettbruk og prioriteringer opp til diskusjon er jo alltids en mulighet.

Endret av Webmaster Esso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frykten for å begi seg ut på det ukjente, og oppleve skuffelser og svik er der ja. Mye tryggere fremfor en PC hvor man selv bestemmer hva som skjer.

 

Hmm, jeg vet ikke helt om du burde dømme uten å kjenne meg. Jeg har venner, men det betyr ikke at jeg går ut eller snakker med dem ofte. Som Esso sa, så trives jeg alene foran datamaskinen, spesielt når jeg faktisk kan være produktiv her.

Lenke til kommentar

Introverts heter det. Jeg er enda et eksempel. Aldri vært glad i sosiale sammenkomster. Liker meg best med veldig få gode venner fremfor mange, mistrives i større grupper. Har holdt meg mye inne foran skjermen, hvor jeg også kommuniserer mye med bekjente. Bare forbi jeg sitter mye inne, trenger ikke det bety at jeg er en tragisk "loner" av den grunn. Jeg bare vil ikke ut blant massene så jævlig ofte. Det er et valg jeg har tatt selv som jeg er helt tilfreds med.

 

Extroverts har ofte dessverre et problem med å forstå dette, har jeg merket meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...