Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem har sagt at det er snakk om folk flest? Alle vet at de fleste har normal [insert kroppsfunksjon]. Jeg vet ikke med de andre, men selv kjenner jeg til noen få som kan leve på junk og sitte foran skjermen 24/7 uten å legge på seg.

Husk at det går mye på mengden du spiser, ikke bare hva du spiser. Om man er ungdom er det også vanskeligere å legge på seg enn når man er voksen og fullt utvokst. Om disse vennene dine fortsetter denne livsstilen ut til de er 30 så kan det nok begynne å sees ja.

Lenke til kommentar

Og du tror dem har unormal høy forbrenning?

Jeg har ikke master i medisin, men jeg vil si at forbrenningen deres er relativt høyere enn normalen og at det er en faktor i hvorfor de ikke legger like lett på seg - sett at de faktisk inntat masser av usunn mat og drikke, og ikke mosjonerer. Ikke tro at jeg er en sytekjerring som klager på at, "åh, hun og han har sååå høy forbrenning at de kan spise hva de vil".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er et faktum når du kan dokumentere deres daglige, eller ukentlige kcal-inntak. De fleste som tror dem har høy forbrenning, og tynn som følger av det, har egentlig bare et lavere kcalinntak enn dem selv tror.

Lenke til kommentar

Såklart, vi har alle forskjellige kroppstyper, og forskjellige utgangspunkter.

Ta en titt på denne f.eks.

Mnjaaa.. De lærde strides om dette er en teori eller fakta.

Gypsy har tildels rett. Kcal-overskudd = vektoppgang. Kcal-underskudd = vektnedgang. Så enkelt er det.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Mnjaaa.. De lærde strides om dette er en teori eller fakta.

Gypsy har tildels rett. Kcal-overskudd = vektoppgang. Kcal-underskudd = vektnedgang. Så enkelt er det.

Fleip eller fakta, det er fortsatt ikke noe tvil om at folk er født med forskjellige utgangspunkter når det gjelder kropp.

Men såklart, gjennom oppveksten vil kroppen formes etter hva og hvor mye du spiser, treningsmengde, og livsstil generelt.

Lenke til kommentar

tildels rett? Hva er ikke korrekt da?

Hvis jeg skjønte henne rett så mente hun her:

Såklart, vi har alle forskjellige kroppstyper, og forskjellige utgangspunkter.

Ta en titt på denne f.eks.

Det er et faktum når du kan dokumentere deres daglige, eller ukentlige kcal-inntak. De fleste som tror dem har høy forbrenning, og tynn som følger av det, har egentlig bare et lavere kcalinntak enn dem selv tror.

Altså at hun var enig i ektomorph-greiene. Det tror jeg ikke er rett. Men som sagt, det kan være jeg misforstod, og som jeg sa, de lærde strides. Jeg har ikke fakta å komme med for å backe opp min påstand, annet enn at kcal opp = vekt opp og motsatt.

Lenke til kommentar

Et dilemma jeg har irriterer meg. Jeg er tildelt en kukoppgave på jobb de to neste dagene. På den ene siden vil jeg vise god innstilling og løse driten with flying colors. Mens på den andre siden vil jo det føre til at jeg sikkert blir satt til mer lignende dritt framover. :hmm:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, nå er det da ganske åpenbart at kcal-overskudd=vektøkning og kcal-underskudd=vektnedgang.

Ikke for alle, langt ifra. Mange mener at hvis to personer spiser like mye og beveger seg like mye, så er det store individuelle forskjeller på vekta på de to, f.eks fordi den ene spiser to svære måltider og den andre spiser 7 små, og derfor får høyere forbrenning. Det er ren BS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...