Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

*snip*

Har omtrentlig samme situasjon, i min gruppe (som læreren tvang oss inn i) er det ikke en jævla en som har vært på skolen siden vi begynte, ingen som svarer på mail, ingen som oppdaterer arbeidet sitt, ingen som kommer med innspill, ingen som har føkkings listet tlfnr på prosjektsiden siden sånn at jeg kan få tak i de forbanna slackersene.

Dette er snakk om et 10 poengsfag hvor halvårsoppgaven teller 60% av karakteren og skal MINST ha et dokument på 100 sider med verdifull informasjon.

Holder seriøst på å rable for meg... og jeg er faen meg så nærme til gjøre hele dritten selv.

En gruppe på 6 personer....

Absolutt sammenlignbart.

Leverte inn oppgaven i går, og har forhåpentligvis nok til å kunne bestå med en ok karakter. De på gruppen møtte opp, men uten en eneste linje med kode, så programmet ble levert inn med mangler i backend. Så jeg gjorde 100% av koden og 40% av dokumentasjonen, og dette var i løpet av tre uker.

Nå har jeg en oppgave i Web Development, men der er jeg heldigvis helt alene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

Har omtrentlig samme situasjon, i min gruppe (som læreren tvang oss inn i) er det ikke en jævla en som har vært på skolen siden vi begynte, ingen som svarer på mail, ingen som oppdaterer arbeidet sitt, ingen som kommer med innspill, ingen som har føkkings listet tlfnr på prosjektsiden siden sånn at jeg kan få tak i de forbanna slackersene.

Dette er snakk om et 10 poengsfag hvor halvårsoppgaven teller 60% av karakteren og skal MINST ha et dokument på 100 sider med verdifull informasjon.

Holder seriøst på å rable for meg... og jeg er faen meg så nærme til gjøre hele dritten selv.

En gruppe på 6 personer....

Absolutt sammenlignbart.

Leverte inn oppgaven i går, og har forhåpentligvis nok til å kunne bestå med en ok karakter. De på gruppen møtte opp, men uten en eneste linje med kode, så programmet ble levert inn med mangler i backend. Så jeg gjorde 100% av koden og 40% av dokumentasjonen, og dette var i løpet av tre uker.

Nå har jeg en oppgave i Web Development, men der er jeg heldigvis helt alene!

Sendte nettopp en småsint fellesmail til alle, håper de tar hintet og får fingeren ut av rassen.

Lenke til kommentar

Er i søppelform atm, men "må" liksom ut. Er så slitsomt å prøve å være hyggelig, morsom og fornøyd når man egentlig er sliten, trøtt og har migrene fra helvete. Og velger jeg å bare chille hjemme blir det tatt ille opp. Gidder heller ikke å syte om hvordan jeg er i kveld. Må nok kjøre skuespill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha!

Nå vet jeg det også, folk har begynt å bruke "syre" for å beskrive kult/bra/etc.

Dere kan fint kalle meg hipster eller hva faen dere heller vil kalle meg, men dette er akkurat hvorfor jeg hater når ting blir "mainstream" eller spredd for mye. Det ender med at en haug med idioter får tak i det, misforstår det helt og sprer det videre i sin egen form der det har mistet helt mening, de har med andre ord endret hva ett ord betyr, og gjør det vanskelig for alle andre. Plutselig kan du ikke snakke om noe uten at folk misforstår, hvis noen sier "syremusikk", vil folk ta det som "bra musikk" eller "psykedelisk musikk"?

Det samme gjelder forøvrig humor eller tjenester. Ta feks. "An arrow to the knee"-greien, eller ragecomics, for noen år siden så jeg noen ragecomics som faktisk var morsom. I dag ser jeg ragecomics uansett hvor jeg er på internett, og jeg har ikke sett en eneste morsom en enda. Det eneste jeg er ser er overdrevent mye "le", og ett helvete med forskjellige "ragefaces" uten en god humor i den. Hvordan er dette morsomt:

"le me throwing something into trash"

"le me miss trashcan"

"le FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU"

Hvordan i helvete er dette morsomt? Ikke nok med det, men ragefaces brukes faen ikke i riktig kontekst. Det er masseproduksjon.

Tjenester? Du kan ta hvilken som helst stor tjeneste, eller programvare. Det ender alltid med at det skal simplifiseres til det ytterste, der det rett og slett blir vanskelig for de som faktisk vet hva de driver med. Windows har ikke hatt en brukbar kommandolinje noengang, men er det virkelig vits å gjøre den enda mer ubrukelig etter Windows 2000? Må jeg virkelig installere PowerShell, og så lære meg det bare for å ha ett brukbart shell i Windows, når den gamle kommandolinjen hadde mye av samme funksjonalitet? Hvorfor utvidet de ikke bare den gamle? Hvorfor i helvete får jeg ikke kjøre den i fullscreen?

Ett annet eksempel er Google, der de har klart å bombardere hele jævla søkemotoren med javascript. Ikke nok med at den er full av javascript, men javascriptet kan være jævlig buggy til tider. Da sitter vi plutselig med to ting: Dårlig ytelse og bugs. Det er sikkert brukervennlig å få resultater som du skriver, men for meg er det i grunnen innihelvetes irriterende, og sikkert for mange andre. Jeg blokerte selvfølgelig www.google.com sine javascript før jeg gikk over til DDG. Google har også en tendens til å tvinge deg inn i ting, som feks. det nye YouTube-grensesnittet.

Du kan også ta Android som ett eksempel, selv om det var designet for akkurat den gruppen folk jeg ikke kan fordra. Du må dra deg gjennom rooting for å i det hele tatt få bruke telefonen på en grei måte, og til og med da mangler du en god del funksjoner som jeg ser på som viktig, feks. ett alternativ til GNU coreutils som Google selvfølgelig nekter å bruke. Det undrer meg stort at de ikke gir deg en mulighet til å bare sette root password istedenfor, slik at du ikke trenger å gå gjennom risken av å brikke telefonen din for å få tilgang. Skal du få skikkelig funksjonalitet fra den må du hacke inn MeeGo, eller skaffe deg en telefon der firmaene som lagde hardwaren har grei støtte til Linux generelt.

Tilbake til mitt originale poeng, jeg kan se hvordan dette utviklet seg. Det skjedde sikkert gjennom en eller annen musikksjanger, der noen sa "Dette er så jævlig syre" som ett begrep til ekstremt trippy eller psykedelisk. En eller annen fucktard misforstod dette til å være "kult" eller "bra", og spredde det rundt. Følgende resultat er at veldig mange vil misforstå de som faktisk vet hva det betyr. Det gjelder forøvrig hvilket som helst ord.

Som en avslutning så synes jeg at når ting blir stort er det en bra ting, betinget at det ikke bare degraderes i kvalitet eller blir 100% idioti. Ett godt eksempel er Linux, der kommersiell støtte kunne vært veldig bra. Du har ett community som er veldig glad i godt tilgjengelig utviklingsverktøy, systemadministering osv, og mange er veldig glad i (F)OSS. Det kan også gå jævlig dårlig, der du plutselig har samme problem som Windows: 90% av software er closed source.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Du er en hipster! harhar.gif

En hipster er en som insisterer på å skille seg ut, er det ikke?

En hipster kan defineres som en som erger seg over at andre gjør det samme som en. Det er ganske riktig det du sier, og det er ganske "hipster" det du skrev. :p

Lenke til kommentar

Det er der dere tar feil, jeg kunne virkelig ikke gitt mindre faen i hva andre gjør. Det jeg irriterer meg over er når brukbarheten til noe blir dårligere som ett resultat av kommersialisering. Hvis jeg hadde irritert meg over at andre gjør det samme som meg, hvordan ville jeg blitt introdusert til Linux i utgangspunktet? Jeg kunne ikke brukt det fordi en haug med andre gjør det ifølge den logikken.

Lenke til kommentar

*snip*

Jeg kjenner meg alt for godt igjen i det der. At ting blir større og flere folk interesserer seg for detburde være en en bra ting, men det er slettes ikke alltid tilfellet. Alt for ofte ser vi ting bli ødelagt når det blir for mainstream og må rette seg mot massene. Problemet er at folk må tjene penger, og massene driter i produktet så lenge de får noen grunleggende ting. For eksempel har vi jo Resident Evil-filmene. Hva så om de en gang i tiden var basert på spill som har holdt det gående i årevis? Massene er fornøyde bare de får litt hjernedød action og noen zombier, så det er alt de får. Fansen av Resident Evil sitter skuffet igjen. Så lenge folkene som lager filmene tjener nok driter de i fansen, og fortsetter å lage drittfilmer ingen egentlig vil ha. At vi fikk en Alone in the dark 2 med en asiatisk Carnby sier jo sitt. Slapp de opp for hvite skuespillere de kunne bestikke til å ta rollen?

Og se på skrekkfilmer generelt. På 70- og 80-tallet var mange laget for å sjokkere, men i dag er de laget for å tilfredsstille massene. Da noen tullinger fant ut at de likte japanske skrekkfilmer ble de introdusert til massene i Hollywood-versjon, og kort tid etter ble det inflasjon i det markedet også. Da gikk man til Spania og [rec], som (selvsagt) fikk en Hollywood-versjon ingen vil ha, men massene gidder jo ikke lære seg spansk eller lese teksting. Og dermed begynte de å ødelegge det markedet også. Btw at vi får en remake av Cannibal Holocaust sier jo sitt.

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så noen i dag som gikk med en t-skjorten med skriften "Slik ser en feminist ut" :thumbdown:

Man trenger vel ikke en t-skjorte for å se hvem som er feminist! Du kjenner dem igjen på de 3 u-ene: usminket, ubarbert og upult.

De ser omtrent slik ut:

1262897969000_Ane_Krisitne_Aadla_2990182708x708r.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

FAEN, svarte søren for noen..............

"We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below."

Perfekt mobilpakke tillbehør for kun 300nKR, men neida ikke mulighet for sending til norge.

Verdi 2000kr her i landet..

Blir forbannet

Kostet desverre noen kr ekstra, men kansje jeg sparte litt, da jeg ikke beregnet toll

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Så noen i dag som gikk med en t-skjorten med skriften "Slik ser en feminist ut" :thumbdown:

Man trenger vel ikke en t-skjorte for å se hvem som er feminist! Du kjenner dem igjen på de 3 u-ene: usminket, ubarbert og upult.

De ser omtrent slik ut:

Hva er så rart med han der? :p

Hva med å være en radikal feminist og leder for Ottar? Jeg vet om nynazister som er mindre rare.

Lenke til kommentar

Anti-janteloven.

Fremmer ubetinget kjærlighet og at alle er unike...

Hvis alle er unike, er ingen unike.

Noen er unike, noen er kjedelige og har ingenting å tilby. Noen er bedre enn andre.

"Du kan mye har litt av hvert og lære meg, glad for at jeg møtte deg. Jeg er glad for aaat duu leeveer"

Nei, det kommer faen meg an på hvem du er.

Jævla sosialist-propaganda skjøvet inn i trynet som barn... Janteloven og anti-janteloven er forskjellige sider av samme mynt.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anti-janteloven.

Fremmer ubetinget kjærlighet og at alle er unike...

Hvis alle er unike, er ingen unike.

Noen er unike, noen er kjedelige og har ingenting å tilby. Noen er bedre enn andre.

"Du kan mye har litt av hvert og lære meg, glad for at jeg møtte deg. Jeg er glad for aaat duu leeveer"

Nei, det kommer faen meg an på hvem du er.

Jævla sosialist-propaganda skjøvet inn i trynet som barn... Janteloven og anti-janteloven er forskjellige sider av samme mynt.

Og ingen av delene er veldig aktivt virkende i dagens samfunn. Bare pjatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...