Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryr du deg, eller føler du bare for å rakke ned på andre for å gjøre deg selv bedre?

Jeg bryr meg ja. Det er mange år siden jeg først hørte om Joseph Kony og fortalte om det jeg hadde hørt til andre. Da ga folk faen. Nå derimot er Twitter, Facebook og ikke minst YouTube STAPPFULL av "Stop Kony" og "#KONY2012".

Jeg liker å lese kommentarer på YouTube-filmer, men akkurat nå er dette umulig, da ALT har noe med Kony å gjøre. Det syns jeg er irriterende. Og med bandwagon så mener jeg at de fleste som driver med dette gjør det kun fordi "alle andre" gjør det. De færreste kommer til å donere penger i kampen for å få bort Kony, og alle har glemt det før vi skriver Mai-måned.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Bryr du deg, eller føler du bare for å rakke ned på andre for å gjøre deg selv bedre?

Jeg bryr meg ja. Det er mange år siden jeg først hørte om Joseph Kony og fortalte om det jeg hadde hørt til andre. Da ga folk faen. Nå derimot er Twitter, Facebook og ikke minst YouTube STAPPFULL av "Stop Kony" og "#KONY2012".

Jeg liker å lese kommentarer på YouTube-filmer, men akkurat nå er dette umulig, da ALT har noe med Kony å gjøre. Det syns jeg er irriterende. Og med bandwagon så mener jeg at de fleste som driver med dette gjør det kun fordi "alle andre" gjør det. De færreste kommer til å donere penger i kampen for å få bort Kony, og alle har glemt det før vi skriver Mai-måned.

Hva er galt med at folk bryr seg? Det er jo bevist før at Internett-trender har overkastet regjeringer og skapt folkebevegelser.

Jeg ser hva du mener med at folk kaster seg på bølgen med å spamme beskjeden over alt, men de gjør det for en god sak. Hadde ikke hivemind-gjengen gjort dette, så hadde de funnet noe mindre nyttig å spamme, slik som "Liek diss comment if ur listenin to dis in 2012".

Lenke til kommentar

Hva er galt med at folk bryr seg? Det er jo bevist før at Internett-trender har overkastet regjeringer og skapt folkebevegelser.

Jeg ser hva du mener med at folk kaster seg på bølgen med å spamme beskjeden over alt, men de gjør det for en god sak. Hadde ikke hivemind-gjengen gjort dette, så hadde de funnet noe mindre nyttig å spamme, slik som "Liek diss comment if ur listenin to dis in 2012".

Fordi: http://theeducatedfieldnegro.tumblr.com/post/18894846735/we-got-trouble

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke regnskapstallene, og analysere og se hvor mye av pengene som går til ulike ting. Det står også litt om han på wikipedia.

A-haaa! Så hvorfor kan ikke du vise meg hva som er galt med regskapstallene? Er dette fordi at de bruker mer penger på media enn generelt veldedighetsarbeid? Basert på påstanden din, så har du ikke lest gjennom regnskapet engang. Se om du finner lønningene demmes, eller hva enn du påstår er korrupt med regnskapet. Organisasjonen er nullprofitt, og det de gjør er å reise, filme, hjelpe og spre informasjon. Det er latterlig trangsynt å påstå at de ikke driver med veldedighet bare fordi de har store eksterne utgifter. Les på side 6 og vis meg hvilken av de kategoriene som går under "Ikke relevant til veldedighet", er det "Entertainment" som sjokkerer deg? Tror du de bruker donasjonene til å besøke Ugandisk kino og leie prostituerte?

Wikipedia-artikkelen din linker til de samme bloggene, så om du er grei så finner du noen direkte kritikk med troverdige kilder på det som står i Wikipedia.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hva er galt med at folk bryr seg?

Fordi millioner av mennesker støtter en organisasjon uten å vite noe som helst om den?

Stoler ikke blindt på noe jeg leser, heller ikke den redditposten med kildene en gang, men jeg vet hvem av partene som vil ha pengene mine. Vil vel vise seg i løpet av tiden framover. Komme ikke til å velge "side" på en stund.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi millioner av mennesker støtter en organisasjon uten å vite noe som helst om den?

http://www.reddit.co...spicious_about/

Stoler ikke blindt på noe jeg leser, heller ikke den redditposten med kildene en gang, men jeg vet hvem av partene som vil ha pengene mine. Vil vel vise seg i løpet av tiden framover. Komme ikke til å velge "side" på en stund.

Maa jeg gjenta at jeg kun vil ha skikkelige kilder? 9/11 konspirasjonsteorien har mer haandfaste bevis enn det disse bloggene har. Haters gonna hate, det er alltid noen som graver dypt etter ting aa kritisere naar noe blir saapass populaert.

Gi meg et bevis, ikke linker til blogger som diskuterer antakelser og kritiserer det veldedige formaalet, det er demmes meninger, ikke sannheten.

Lenke til kommentar

"Det koster å være kvinne" som er en ny kampanje hos Kiwi.

Man får hver 4. pakke med bind/tamponger gratis.

Javel? Det koster ikke å være mann da? Kan ikke jeg få hvert 4. barberblad gratis?

Eller hver 4. pakke kjøttdeig? Menn pleier jo å spise mer enn kvinner.

Eller det koster kanskje ikke penger det, bare tamponger som gjør det!

Faen heller, jævla markedsføringstriks!

• Liker 8
Lenke til kommentar

Maa jeg gjenta at jeg kun vil ha skikkelige kilder? 9/11 konspirasjonsteorien har mer haandfaste bevis enn det disse bloggene har. Haters gonna hate, det er alltid noen som graver dypt etter ting aa kritisere naar noe blir saapass populaert.

Gi meg et bevis, ikke linker til blogger som diskuterer antakelser og kritiserer det veldedige formaalet, det er demmes meninger, ikke sannheten.

Med din egen argumentasjon burde du ha like stor mistro til organisasjonen KONY 2012 også, og ikke bare kritikken mot den.

Du minner meg om veldig mange av de jeg så på skolen i dag. De har tydeligvis funnet en sak de "brenner for", til tross for at de har null peiling på hva det går ut på, og hvordan det fungerer. Slike mennesker skremmer meg, da de viser tydelig hvor lett det er å bli manipulert.

"Military intervention may or may not be the right idea, but people supporting KONY 2012 probably don’t realize they’re supporting the Ugandan military who are themselves raping and looting away. If people know this and still support Invisible Children because they feel it’s the best solution based on their knowledge and research, I have no issue with that. But I don’t think most people are in that position, and that’s a problem."

http://visiblechildren.tumblr.com/

http://justiceinconflict.org/2012/03/07/taking-kony-2012-down-a-notch/

EDIT: Og du må forstå det slik at jeg er ikke av den typen som er skeptisk og kynisk til alt jeg kommer over av slike organisasjoner. Nei, jeg vil bare være sikker på at jeg vet hva jeg går til før jeg omfavner det.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Det var kilder i den posten der, var derfor jeg linka til den.

+ kilder:

http://www.blackstarnews.com/news/122/ARTICLE/6586/2010-06-02.html

http://www.charitynavigator.org/index.cfm?bay=search.summary&orgid=12429

http://www.topix.com/forum/city/stuart-fl/TQJSGHMES035Q6OI0

http://www.thegauntlet.com/article/1320/18249/Barry-from-Look-What-I-Did-responds-to-Invisible-Children-Organization.html

Det som havner på forsida av reddit er bestemt av brukerne, ting får ikke 1713 upvotes uten videre.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Med din egen argumentasjon burde du ha like stor mistro til organisasjonen KONY 2012 også, og ikke bare kritikken mot den.

Du minner meg om veldig mange av de jeg så på skolen i dag. De har tydeligvis funnet en sak de "brenner for", til tross for at de har null peiling på hva det går ut på, og hvordan det fungerer. Slike mennesker skremmer meg, da de viser tydelig hvor lett det er å bli manipulert.

"Military intervention may or may not be the right idea, but people supporting KONY 2012 probably don't realize they're supporting the Ugandan military who are themselves raping and looting away. If people know this and still support Invisible Children because they feel it's the best solution based on their knowledge and research, I have no issue with that. But I don't think most people are in that position, and that's a problem."

http://visiblechildren.tumblr.com/

http://justiceinconf...2-down-a-notch/

EDIT: Og du må forstå det slik at jeg er ikke av den typen som er skeptisk og kynisk til alt jeg kommer over av slike organisasjoner. Nei, jeg vil bare være sikker på at jeg vet hva jeg går til før jeg omfavner det.

Du har tydeligvis funnet en konspirasjons-teori du brenner for, fordi mennesker liker å være kontroversielle. Jeg synes du skal ta både IC og konspirasjons-teoretiskerene med en klype salt.

No shit at The Ugandan Army er korrupte, og et usitert bilde gjør bare saken enda dummere! Hva vet du om bakgrunnen for det bildet?

Kanskje jeg kan gi deg noen ankerpunkt til hvor du kan være skeptisk. Selv om du er kontroversiell, så betyr ikke det at du nødvendigvis er åpensinnet.

Det var kilder i den posten der, var derfor jeg linka til den.

Kildene dekker ikke saken, kun påstandene. De bygger sin egen konklusjon ut av antakelser og situasjonen, og de har ingen håndfaste bevis på at IC står skyldige i dette.

Først korrupsjon, og så indirekte skyldig i barnedrap. Er det rar jeg er skeptisk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...