Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Min mattelærer på barneskolen brukte kattunger.

Taper. Min sa krokodiller.

Hos oss var "krokodiller" brukt til "mer enn" og "mindre enn"-tegnene - altså 7>5 og 3<5 (med begrunnelsen at krokodiller er glupske dyr og naturlig nok ville spise/gape over den største biten).

Der brukte min kråker. Av den grunn at symbolene lignet på kråkenebb.

Irriterer meg at jeg har vondt i føttene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At folk som skal betale med kontanter alltid går først på bussen! Jævlig irriterende å komme bak en med kanskje en 500-lapp så må bussjåføren styre masse med veksel og blir lang kø. Enda værre er det med de som gjør dette og ikke har pengene klare.

Lenke til kommentar

På de grønne bussene i Oslo er sjåførene ekstremt nøye på at man aktiverer kortet før man går på.

Hvis man ikke gjør dette blir man stoppet, eventuelt kastet av hvis man ikke har gyldig billett.

Dette har jeg full forståelse for, men når det er midt motherfuckingsrushet og mengder med folk på hvert eneste stopp, ja da er det så forbanna irriterende at sjåføren skal bruke tid på dette i stedet for å åpne alle mulige dører og la folk strømme inn!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du tatt de grønne bussene? F.eks 401? På de røde er det aldri noe problem.

Og det er ikke for å validere, men de SKAL se at den er gyldig.

Og da skjer det dummeste..En gjeng med vektere som skal ta billettkontroll på en buss hvor ingen slapp på uten gyldig billett :thumbup:

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Er de? Jeg har aldri opplevd å bli stoppet av en sjåfør for å validere kortet mitt. Du trenger uansett ikke å validere kortet ditt om du har aktivert det. Det har vi stående fra sjefen hos ruter.

Du kan umulig ha tatt mange grønne busser i Akershus som f. eks rundt Lillestrøm, Lørenskog, Rælinger og Skedsmo generelt. Nesten på alle disse bussene er sjåførene veldig strenge på at man validerer, det er enkelte få unntak, men det er sjeldent.

At sjefen sier det tror jeg ikke endrer noe, de bryr seg ikke om hva du sier :p

Lenke til kommentar

Skyt meg hvis jeg tar feil, men er det ikke sånn at de røde er Ruter og de grønne er Stor-Oslo Lokaltrafikk?

Uansett ikke et problem her i barteby. På bussen er det tre gyldige billetter: Elektronisk busskort (RFID), kontant eller "mobillett" (betaler via SMS eller via en mobilapp og viser frem mobilen til sjåføren). Dessuten har de aller aller fleste bussene fått kortleser for busskortet ved inngangen på midten slik at de med busskort kan gå på på midten og slippe sjåførkøen.

Lenke til kommentar

Er de? Jeg har aldri opplevd å bli stoppet av en sjåfør for å validere kortet mitt. Du trenger uansett ikke å validere kortet ditt om du har aktivert det. Det har vi stående fra sjefen hos ruter.

Du kan umulig ha tatt mange grønne busser i Akershus som f. eks rundt Lillestrøm, Lørenskog, Rælinger og Skedsmo generelt. Nesten på alle disse bussene er sjåførene veldig strenge på at man validerer, det er enkelte få unntak, men det er sjeldent.

At sjefen sier det tror jeg ikke endrer noe, de bryr seg ikke om hva du sier :p

Nå sa han strengt tatt Oslo. Utenfor Oslo, Nesodden, har jeg validert kortet mitt nesten hver dag jeg gikk ombord. Men det var frivillig. Siden vi gikk forbi inngangen, gjorde vi det like godt, siden det bare tok et halvt sekund. Merket ikke noe problem de gangene jeg ikke gjorde det.

Lenke til kommentar

Skyt meg hvis jeg tar feil, men er det ikke sånn at de røde er Ruter og de grønne er Stor-Oslo Lokaltrafikk?

Uansett ikke et problem her i barteby. På bussen er det tre gyldige billetter: Elektronisk busskort (RFID), kontant eller "mobillett" (betaler via SMS eller via en mobilapp og viser frem mobilen til sjåføren). Dessuten har de aller aller fleste bussene fått kortleser for busskortet ved inngangen på midten slik at de med busskort kan gå på på midten og slippe sjåførkøen.

Stor-Oslo Lokaltrafikk eksisterer ikke lenger. De ble sammenslått med Oslo Sporveier, og kalles nå Ruter. De er grønne. Aner ikke hvem som driver de røde.

Lenke til kommentar

PANG!

• Liker 5
Lenke til kommentar

På de grønne bussene i Oslo er sjåførene ekstremt nøye på at man aktiverer kortet før man går på.

Hvis man ikke gjør dette blir man stoppet, eventuelt kastet av hvis man ikke har gyldig billett.

Dette har jeg full forståelse for, men når det er midt motherfuckingsrushet og mengder med folk på hvert eneste stopp, ja da er det så forbanna irriterende at sjåføren skal bruke tid på dette i stedet for å åpne alle mulige dører og la folk strømme inn!

I Bergen er det avlesningsautomater ved alle dørene. Midt i rushen hender det likevel at noen begynner å gå forbi automaten og strener rett for å finne seg et sete, og da gjør selvfølgelig alle det samme. EN sjåfør derimot, er helt nazi. En gang hadde jeg hendene fulle med både koffert og pappeske, og måtte selvfølgelig finne et sete og sette fra meg tingene, før jeg kunne finne frem biletten. Da kom han gående bakover mens han ropte at jeg måtte validere biletten min. En annen gang kom samme sjåfør bakover i bussen og skulle ha alle som hade gått på bussen bak til å validere kortet en gang til - han mente han hadde hørt et pip for lite! Og dette på busser som alltid er for sene. Har vurdert å gjøre det til en prinsippsak å aldri validere biletten hvis jeg ser at han kjører bussen, og forklare ham at det faktisk ikke er pålagt. (Men han kan selvølgelig kreve det på forespørsel, og det hadde han sikkert gjort - hver gang.)

Closetalkers. Er det så instinnihelvette nødvending å gå helt opp i tryne mitt når jeg ekspiderer deg og samtidig smatte på sjokolade?!?!?

Kanskje de gjør det fordi de har vondt for å skjønne hva du sier? Kan jo være de blir litt forvirret når du spør om du skal "ekspidere" dem. :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kjetil Wangen. Skulle hatt seg en på trynet.

Lynsjestemningen mot ulvene som svenskene skal sette ut. Dumme nordmenn. Like før jeg flytter til sverige.

At jeg har spist meg kvalm på smågodt. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...