Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På finere restauranter kommer de og tar vekk tallerker og slikt, og det forventer du på McDonald og lignende også?

 

Det handler jo ikke om at "ryddegutten" skal ha jobb, men handler vel om å vise litt folkeskikk og ta med brettet med boss som veier 100g bort til søppeldunkene som står i nærheten av utgangen. Taper ikke så mange kalorier på å gjøre det vettu..

 

Må også tenke deg at det kommer folk etter deg som skal sitte der, er ikke så gøyt å komme på et bord fullt av matrester og boss heller, tror jeg ikke du heller liker.

 

Forventer ingenting, men på den andre siden så bør ikke de forvente at kundene rydder opp for dem, når det finnes folk som får betalt for bl a å rydde lokalene. Jeg vet at det ikke er mye arbeid å bære brettet bort til søppeldunken, men hvis jeg f eks har med meg mange bæreposer og skoleveske er det stress. Det er også grunnen til at jeg en gang i blant spiser der, det er når jeg er sliten og trenger mat så kjapt som mulig.

Presiserer at jeg uhyre sjelden besøker restauranter hvor det forventes at man rydder bordene sine for dem, så umoralsk avskum som meg ødelegger som regel ikke McDonalds-opplevelsen deres.

 

Hvis jeg av en eller annen grunn er på en hundre prosent stappfull McDonalds-restaurant i en travel gate er det selvsagt en annen sak, særlig hvis folk bokstavelig talt står i kø for å få bord og rydderne har hendene fulle.

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

At man lærte på skolen at det var verdi i å få med seg hva som skjer i verden.

Altså, at det var bra å lese / se nyheter og holde seg oppdatert.

 

For meg kjennes det heller ekstremt usunt og ødeleggende ut...

 

Lever heller i min egen lille sfære der jeg velger hva jeg vil bry meg om.

Er på mange måter enig, men et stort problem er jo at når man interacter med andre, noe man jo i stor grad må hvis man skal komme noen vei, så vil man slite litt hvis man kun er dypt i seg selv. Det beste man kan gjøre er å ta lærdom av alt som er fucked up i verden og prøve å unngå det. Litt far fetched eksempel; nyhetene om dagen "lærer deg" å ikke dra på ferie til Syria.

Lenke til kommentar

At man lærte på skolen at det var verdi i å få med seg hva som skjer i verden.

Altså, at det var bra å lese / se nyheter og holde seg oppdatert.

 

For meg kjennes det heller ekstremt usunt og ødeleggende ut...

 

Lever heller i min egen lille sfære der jeg velger hva jeg vil bry meg om.

Er på mange måter enig, men et stort problem er jo at når man interacter med andre, noe man jo i stor grad må hvis man skal komme noen vei, så vil man slite litt hvis man kun er dypt i seg selv. Det beste man kan gjøre er å ta lærdom av alt som er fucked up i verden og prøve å unngå det. Litt far fetched eksempel; nyhetene om dagen "lærer deg" å ikke dra på ferie til Syria.

 

Er jo sant det du sier om å være dypt i seg selv, men det finnes en balanse der.

Nyhetene lærer meg å ikke dra til Syria, ja, men jeg trenger ikke å bombarderes av frykt for å dra dit hver eneste nyhetssending.

Etter at jeg sperret opp øynene for østlig filosofi merker jeg at det er ting i hverdagen som kan forstyrre "sinnsroen".

Nyheter, reklame, og generelt hjernedøde TV-programmer er noe av det.

 

Internett også, men eh... :whistle:

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...