Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

en kilo

At dette har blitt dagligtale. Kan vi faktisk si "en kilo"?

 

For å ikke glemme at det heter "kilogram". Et kilo med hva? Kameler? Elefanter? Watt?

 

Nå hørtes du ut som mattelærern min fra ungdomsskolen. Hun brukte også å si kameler i den sammenhengen.

Min mattelærer på barneskolen brukte kattunger.

 

Irriterer meg at alt som har med helse å gjøre i Norge skal være så jævlig dyrt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en kilo

At dette har blitt dagligtale. Kan vi faktisk si "en kilo"?

 

For å ikke glemme at det heter "kilogram". Et kilo med hva? Kameler? Elefanter? Watt?

 

Nå hørtes du ut som mattelærern min fra ungdomsskolen. Hun brukte også å si kameler i den sammenhengen.

Min mattelærer på barneskolen brukte kattunger.

 

 

Taper. Min sa krokodiller.

Lenke til kommentar

Å vente på pakke i Posten... Jeg vet at den kommer snart på postkontoret og sporer pakka en gang hvert femte minutt nå. Pakka ligger der, det er jeg helt sikker på, de må bare registrere den.

 

Du har tydelighvis ikke bestillt nok pakker til å fatte at ventingen er litt av gleden med å bestille ting. Er jo som mini julaften.

Lenke til kommentar

Kjøper en Go`morgen. Går ut av butikken. Setter meg på bussen til jobb.

 

 

 

Finner ut at plastskjeen mangler

 

:cry:

 

Jeg jobbet engang hos Tine der jeg pakket ned varer for utsending, brukte ofte å ta av plastskjeen på slike produkter og humre for meg selv. Mikro ondskap kalte jeg det

 

Gikk sport i det en stund, vi var vel en 3-4 stykker

 

:rofl:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

en kilo

At dette har blitt dagligtale. Kan vi faktisk si "en kilo"?

 

For å ikke glemme at det heter "kilogram". Et kilo med hva? Kameler? Elefanter? Watt?

 

Nå hørtes du ut som mattelærern min fra ungdomsskolen. Hun brukte også å si kameler i den sammenhengen.

Min mattelærer på barneskolen brukte kattunger.

 

 

Taper. Min sa krokodiller.

 

Hos oss var "krokodiller" brukt til "mer enn" og "mindre enn"-tegnene - altså 7>5 og 3<5 (med begrunnelsen at krokodiller er glupske dyr og naturlig nok ville spise/gape over den største biten).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...