Hyperio Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Ah, god stemning. Sunn og blid jeg. Såvidt jeg vet sitter ikke Jørgen i rullestol. Det framkommer ingenting av artikkelen som tilsier at han har noen "sykdom" som får han ekstra feit. Spørsmålet blir da hvordan det hele startet. Sånn som for de fleste så bunner det i overspising og lite eller ingen fysisk aktivitet. JA, det i seg selv kan skyldes en hel del ting. Men det har ganske enkelt over lang tid vært til stede et massivt kalorioverskudd, det kan man ikke si i mot. Du legger ikke så absurd mye på deg hvis du faktisk spiser mindre og sunt og rører på deg. For de aller fleste medlemmene av menneskerasen er det ikke noe hokus pokus. Endret 6. februar 2012 av Hyperio 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Irriterer meg at det er så utrolig mye off-topic som burde vært tatt i Helse-tråden eller noe sånt. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Det er jo rimelig klart at det skyldes det han stappe i seg. når han vil ha fprbud mo reklame og begrensninger i salg av sukkerholdige produkter og usunn mat. 3 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Ah, god stemning. Sunn og blid jeg. Såvidt jeg vet sitter ikke Jørgen i rullestol. Det framkommer ingenting av artikkelen som tilsier at han har noen "sykdom" som får han ekstra feit. Spørsmålet blir da hvordan det hele startet. Sånn som for de fleste så bunner det i overspising og lite eller ingen fysisk aktivitet. JA, det i seg selv kan skyldes en hel del ting. Men det har ganske enkelt over lang tid vært til stede et massivt kalorioverskudd, det kan man ikke si i mot. Du legger ikke så absurd mye på deg hvis du faktisk spiser mindre og sunt og rører på deg. For de aller fleste medlemmene av menneskerasen er det ikke noe hokus pokus. Jeg kan spise alt jeg vil og så mye jeg vil uten at jeg legger på meg en kilo, da snakker vi 0 trening også Det er faktisk noe som irriterer grenseløst Lenke til kommentar
Atald Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Nei, det kan du virkelig ikke. Skriv opp absolutt alt du spiser i løpet av en uke og vei deg ved start og slutt. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 en kilo At dette har blitt dagligtale. Kan vi faktisk si "en kilo"? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 en kilo At dette har blitt dagligtale. Kan vi faktisk si "en kilo"? For å ikke glemme at det heter "kilogram". Et kilo med hva? Kameler? Elefanter? Watt? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Skitlendinger som ikke kan bruke "Hvem" riktig. Hvem brus drikker du? Hvem bok leser du? Hvem dag er det idag? Hvem bil kjøpte du? HVILKEN HVILKEN HVILKEN, hva slags hadde fa*n meg vært bedre. /facepalm Lær dere norsk for helve*e 7 Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Virker som det er dialekt visse steder. De fleste blander hvem/hvilken her jeg bor. Hender jeg gjør det sjæl også Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Skitlendinger som ikke kan bruke "Hvem" riktig. Lurer på hvor mange ganger det er nevnt her i tråden, og for å ikke snakke om på Internett. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Skitlendinger som ikke kan bruke "Hvem" riktig. Lurer på hvor mange ganger det er nevnt her i tråden, og for å ikke snakke om på Internett. Snakket nettopp med en skitlending på telefonen, fyren var stokk tett i hodet. Og det hjalp heller ikke med den "talefeilen". Endret 7. februar 2012 av Lolliken Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 en kilo At dette har blitt dagligtale. Kan vi faktisk si "en kilo"? Hvorfor i huleste skulle vi ikke kunne gjøre det? Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Fordi det er feil. Det er upresist og gir egentlig ingen mening. Men det er blitt en del av dagligtalen, og folk flest skjønner hva man mener om man legger godvilja til. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Mja. Kilo har i utgangspunktet ikke artikkel, men "kilo" brukes også som forkortelse for "kilogram". Da er det gram sin artikkel som skal brukes, nemlig et. "En kilometer" er for eksempel helt korrekt. 3 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 en kilo At dette har blitt dagligtale. Kan vi faktisk si "en kilo"? For å ikke glemme at det heter "kilogram". Et kilo med hva? Kameler? Elefanter? Watt? Unntatt "Watt" som er egen måleenhet, måles vel både kameler og elefanter i gram (når de ikke måles i antall), dessuten heter det "En kilowatt", ikke "et kilowatt". Som Lycan nevner, "kilo" er et prefiks uten artikkel, og dermed sier du indirekte "et kilogram" så snart du sier "et kilo" nettopp fordi du da begrenser mulige suffiks til kilo. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 en kilo At dette har blitt dagligtale. Kan vi faktisk si "en kilo"? For å ikke glemme at det heter "kilogram". Et kilo med hva? Kameler? Elefanter? Watt? Nå hørtes du ut som mattelærern min fra ungdomsskolen. Hun brukte også å si kameler i den sammenhengen. 1 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Å vente på pakke i Posten... Jeg vet at den kommer snart på postkontoret og sporer pakka en gang hvert femte minutt nå. Pakka ligger der, det er jeg helt sikker på, de må bare registrere den. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 venter på pakke her også !! gått 8 dager siden den ble sendt nå, begynner å bli lenge. Faen ta lang postgang Jo , det er fullt mulig og si en kilo såpe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Posten irriterer! Pakke sendt fra Nederland -> Tyskland -> Sverige -> Oslo på en dag den 2. Februar, å den er enda i Oslo nå den 7. Februar, ubrukelig. Endret 7. februar 2012 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå