Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At jeg er forkjøla, og at det er fittekaldt og bilen min ikke har kaldstartprogram i ECU'en irriterer meg...

 

(Det er vel noe av sjarmen med trimmet bil)...

 

Så du mener at den nye superbilen din ikke vil starte i kulden som om den var en Corolla fra 1981?

 

Avlodding av transistorer. Hvorfor er det spesielt når jeg avlodder transistorer at jeg brenner meg? :(

 

Kan det ha noe med at transistoren har tre ben? Jeg hater ihvertfall når jeg må avlodde SMT-komponenter eller THT-komponenter med flere ben.

Lenke til kommentar

Ja, forbud dreper markedet?

 

Hehe, blir litt naivt å tro; forbud vil bare føre markedet under bordet.

Ja, palmaolje har nok potensiale til å bli en stooooor smuglervare...

 

Faen altså. Kjøpte en brukt Cort nybegynnergitar som så helt fin ut da den ble levert, men da jeg kom inn så jeg at lommen på gitarbagen var ødelgat, det var en sprekk i selve gitaren på undersiden, for ikke å nevne at inputen der du setter inn jackpluggen i gitaren er ødelagt. Lyden kutter jo hele tiden. Uspillbart. Uten elektrisk lyd er en elgitar ubrukelig. Og selvfølgelig nekter selgeren å refundere kjøpet. Siste gang jeg kjøper noe fra Finn.

Om selger bor i noenlunde samme område, er det bare å trekke saken inn for forliksrådet. Om selger bor langt unna blir det litt verre da forliksklager normalt skal behandles ved selger hjemting.
Lenke til kommentar

At jeg er forkjøla, og at det er fittekaldt og bilen min ikke har kaldstartprogram i ECU'en irriterer meg...

 

(Det er vel noe av sjarmen med trimmet bil)...

 

Så du mener at den nye superbilen din ikke vil starte i kulden som om den var en Corolla fra 1981?

 

Avlodding av transistorer. Hvorfor er det spesielt når jeg avlodder transistorer at jeg brenner meg? :(

 

Kan det ha noe med at transistoren har tre ben? Jeg hater ihvertfall når jeg må avlodde SMT-komponenter eller THT-komponenter med flere ben.

Jo, den starter, man må bare kunne trikset :)

Lenke til kommentar

Aww, for en søt liten pusetatt!

 

Faen altså. Kjøpte en brukt Cort nybegynnergitar som så helt fin ut da den ble levert, men da jeg kom inn så jeg at lommen på gitarbagen var ødelgat, det var en sprekk i selve gitaren på undersiden, for ikke å nevne at inputen der du setter inn jackpluggen i gitaren er ødelagt. Lyden kutter jo hele tiden. Uspillbart. Uten elektrisk lyd er en elgitar ubrukelig. Og selvfølgelig nekter selgeren å refundere kjøpet. Siste gang jeg kjøper noe fra Finn.

Om selger bor i noenlunde samme område, er det bare å trekke saken inn for forliksrådet. Om selger bor langt unna blir det litt verre da forliksklager normalt skal behandles ved selger hjemting.

Joda, han bor ikke lenger unna enn i nabobyen. Har snakket med ham nå da, og han tilbød å bli med til lydsenteret der det ble kjøpt og få dem til å fikse det på garantien. Så det ordner seg forhåpentligvis.

 

Oops, glemte dagens irritasjonsmoment.

 

*Ligge og slappe av med en bok*

Mobil: Riiiiing, ring, ringringring!

"Ja, hallo?"

"Hei, det er Geir (stefar), hvordan står det til?"

"Øh, hei. Joda, står bra til her."

"Formen er bra og på topp?"

"(stusse litt på hvorfor han spør*) Jada..."

"Fint. Du, jeg lurte på om du kunne gjøre meg en liten tjeneste i kveld. Du skjønner, jeg har skadet foten...og lurte på om du hadde vært interessert i å gå på MGP?"

"(*stønn*) Ehm... hvordan det?"

"Ingvar (en eller annen slekting med hjerneskade) har to billetter og ingen til å følge ham. Jeg ringte søstera mi, men hun var opptatt, og min mor er ikke i form. Hadde du hatt lyst til å gå?"

"(*knurr*) Ja, jeg kan vel det."

"Det hadde vært kjempefint, du. Det begynner halv åtte, så om du kunne kommet bort til oss klokka halv sju? Billetter og alt er betalt for *bla bla bla*"

"Ja, greit."

"Fint du, da snakkes vi."

"Hade."

 

*Legge seg til å lese igjen*

*Ti minutter senere: "Riiiiing, ring, ringringring!"*

"Ja, hallo?"

"Hei, det er meg igjen, du."

"(*stønn*) Hei."

"Jeg glemte å spørre, er det greit for typen at du drar?"

"Ja, selvfølgelig."

"Det er bra. Måtte jo nesten spør. Hadde jeg hatt tre billetter skulle han ha fått vært med og, men..."

"Nei, det går fint, det."

"Det er fint. Da snakkes vi halv sju."

"Ja."

 

*legge seg nedpå igjen*

*Enda ti minutter senere: "Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!"

"Jaaaa?"

"Hei igjen."

"(*grml*) Hei."

"Jeg har fått feil informasjon jeg, dere må være der klokka sju, slik at dere får plasser."

"(*sukk*) Javel."

"Så kom heller til oss klokka seks, du."

"Greit."

"Da snakkes vi da."

"Det gjør vi."

 

*legge seg ned igjen*

*Etter nok et par minutter: "RIIIIIIIIIIIIIING!"

"(*knurr murr grr*) Hallo igjen."

"Hei! Du vet du hva, jeg har blitt feilinformert nok en gang."

"(*sukk og atter sukk*) Javel?"

"Det viser seg at Ingvar har følge."

"(*oppgitt*) Jaha."

"Ja, jeg ringte og snakket med søstra mi igjen, og de skulle visst møtes der alle sammen."

"(*"Og det kom ikke frem i den første samtalen du hadde med henne fordi...?"*) Åja."

"Så du trenger ikke bekymre deg for det."

"Nei, fint."

"Greit, hadebra."

 

:wallbash:

Endret av Therawyn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
*snip*

 

Trøst deg med at du ikke er den eneste med irriterende slekt. Jeg har så godt som gitt opp slekten min og har omtrent null kontakt med dem. For å ta noen få eksempler:

 

- Onkelen min visste ikke at dattera han hadde giftet seg.

 

- Tanten min og en hyttenabo har begge samme vannkilde på hytten, derfor koblet hun fra vannslangen hans og lot vannet renne ut på plenen over natten bare så han ikke skulle få "stjele" vann hos dem. Plenen er så godt som ødelagt. Og trenger jeg si det var hennes egen plen?

 

- Fikk jobbtilbud i Sverige. Faren min maste om og om igjen om hvorfor jeg ikke kom til å få jobben - lenge etter at jeg faktisk hadde fått den (men "glemt" å si ifra.)

 

- Trenger du hjelp til noe er det bare å spørre faren min eller svigerbroren min. De er eksperter på alt. Bokstavelig talt, de vet "alt" om alt mulig. Tror de selv, i alle fall.

 

- Har du en nyhet du vil folk skal vite om? Si det til moren min. Da vet alle det to sekunder senere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kom meg ikke opp bakken der jeg bor med bilen i dag. Så måtte parkere ganske langt borte. Helt unødvendig, spesielt siden jeg hadde et par tunge bæreposer å bære på.

Lenke til kommentar

Kom meg ikke opp bakken der jeg bor med bilen i dag. Så måtte parkere ganske langt borte. Helt unødvendig, spesielt siden jeg hadde et par tunge bæreposer å bære på.

Prøv å rygg opp bakken hvis du har forhjulsdrift på bilen. Funker fett. Du kan også få en person til å legge seg på panseret.

 

Mvh,

En som har ordet "ås" i etternavnet sitt og bor på en ås med bratt vei opp til seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...