Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Igjen så trekkes disse stråmann-argumentene. Les innlegg 22030.

 

Poenget mitt er at jeg synes ikke noen få branner hvert år er nok til å ta vekk underholdning for millioner.

 

Snakker vi økonomi eller politikk her? Økonomisk sett så er hele desember en gullgruve for industri og business og er et kapitalistisk paradis. Politisk sett så burde det være like fornuftig å gjøre fyrverkeri ulovlig for uprofesjonelle som å gjøre det ulovlig for uprofesjonelle å kjøre bil, leke i trafikken, kose med haier og andre farlige ting.

 

Individuell frihet og blablablabla. Jeg er ikke interessert i å diskutere noen sine politiske syn, så ingen har lov til å skrive et innlegg som inneholder ordene: "Individ", "Frihet", "Kommunisme", "Stoltenberg" eller "Marijuana".

 

Jeg forstår hele poenget ditt med stråmannargumenter, men hva tror du hadde skjedd dersom du kun fikk drikke alkohol en eneste kveld i året? Gi meg en god grunn for at vi ikke hadde sett hundrevis av mennesker inne til pumping, i slagsmål, i fyllearresten, osv.

 

Siden vi er inne på diskusjonen, så hadde det vær ideelt om vi bare hadde kvittet oss med alkohol også. Men fyrverkeri er så unødvendig, og er allerede kvelt ihjel av statlige reguleringer og lover.Jeg gir mine 10 cent! Det er mange reguleringer jeg er sterkt uenig i og jeg tror på personlig frihet til en grad, men fyrverkeri er bare for mye tull.Som du sikkert har gjettet, så er jeg ingen fan av fyrverkeri.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker vi økonomi eller politikk her? Økonomisk sett så er hele desember en gullgruve for industri og business og er et kapitalistisk paradis. Politisk sett så burde det være like fornuftig å gjøre fyrverkeri ulovlig for uprofesjonelle som å gjøre det ulovlig for uprofesjonelle å kjøre bil, leke i trafikken, kose med haier og andre farlige ting.

 

Jeg er uenig, man fjerner ikke bare underholdning bare fordi noen ikke klarer å holde seg selv på styr.

 

Individuell frihet og blablablabla. Jeg er ikke interessert i å diskutere noen sine politiske syn, så ingen har lov til å skrive et innlegg som inneholder ordene: "Individ", "Frihet", "Kommunisme", "Stoltenberg" eller "Marijuana".

 

Du starter en diskusjon som har veldig mye å gjøre med individuell frihet, men likevel nekter du å diskutere individuell frihet? Eller misforstår jeg litt her, og du orker bare ikke å diskutere ting som er urelatert, feks. marijuana?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er uenig, man fjerner ikke bare underholdning bare fordi noen ikke klarer å holde seg selv på styr.

 

That's... Like... Your opinion man!

 

Ja til GTA på SFO!

 

 

Du starter en diskusjon som har veldig mye å gjøre med individuell frihet, men likevel nekter du å diskutere individuell frihet? Eller misforstår jeg litt her, og du orker bare ikke å diskutere ting som er urelatert, feks. marijuana?

 

Jeg vil heller diskutere fyrverkeri! Vi klarer vel å holde oss til fyrverkeri? Det er ikke vanskelig!

Lenke til kommentar

Jeg vil heller diskutere fyrverkeri! Vi klarer vel å holde oss til fyrverkeri? Det er ikke vanskelig!

 

Fyrverkeri, ren idioti at amøber skal få lov til å håndtere sprengstoff i fylla.

 

Endelig en likesinnet! Det er mye nordmenn burde få lov til (som ikke nødvendigvis er lovlig idag), men fyrverkeri er bare for dumt, og for farlig!

Lenke til kommentar

Jeg vil heller diskutere fyrverkeri! Vi klarer vel å holde oss til fyrverkeri? Det er ikke vanskelig!

 

Fyrverkeri, ren idioti at amøber skal få lov til å håndtere sprengstoff i fylla.

 

Endelig en likesinnet! Det er mye nordmenn burde få lov til (som ikke nødvendigvis er lovlig idag), men fyrverkeri er bare for dumt, og for farlig!

Absolutt enig. En kveld hvor alle får håndtere sprengstoff, uavhengig av hvor beruset de er, er idioti. Og selv om vi skulle lovpålagt edruelighet på de som skyter opp, ville det vært altfor vanskelig å kontrollere i noen som helst grad. Ikke er fyrverkeri spesielt gøy heller. Litt farge og et smell, big whoop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble stoppet i fartskontroll i dag. 2600kr kostet forbikjøringen. En helt trygg og fin forbikjøring etter boka (sett bort i fra hastigheten) på en lang og oversiktlig rettstrekning i 80-sona. Han foran kjørte i 65 ca. og jeg kjørte forbi i 90-100 for å få forbikjøringen raskt og greit unnagjort og rakk ikke gå ned i hastighet før de målte meg med laseren.

Og ja, jeg vet det er min skyld og alt det der, men det er fortsatt irriterende.

Endret av CFM
  • Liker 3
Lenke til kommentar

That's... Like... Your opinion man!

 

Ja til GTA på SFO!

 

Det er forskjell på SFO og fritid. På SFO er det ikke barna som bestemmer, det er det ikke hjemme heller, men om ett barn får lov å spille GTA hjemme, betyr det ikke nødvendigvis at de som har ansvaret for barna på SFO er enig. Når de har ansvaret er det deres fulle rett til å si nei.

 

På fritiden derimot, så har jeg ikke noe imot at barn spiller GTA. På fritiden så har jeg ikke noe imot at folk skader seg selv med fyrverkeri. På fritiden kan folk gjøre akkurat hva de vil så lenge de ikke skader andre. De som har ansvaret, om det er for seg selv eller andre, skal ta ansvaret. Ikke staten.

 

Vet ikke om du prøvde å få fram ett poeng med å trekke stråmann eller ikke.

 

Jeg vil heller diskutere fyrverkeri! Vi klarer vel å holde oss til fyrverkeri? Det er ikke vanskelig!

 

Da er vi enig. Nei, det er ikke vanskelig.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Slikt er kjipt! Har heldigvis bare blitt stoppet 4 ganger i promillekontroll det siste året. Får man større konsekvenser desto mer biler man kjører forbi i en sleng mon tro? (om man kjører i 90-100)

 

Aner ikke og vil ikke finne det ut. :p 2600kr er mer enn nok. Slapp prikker i førerkortet da.

Ble stoppet tre ganger samme kveld i promillekontroll for ett eller to år siden. Den siste gangen nevnte jeg at jeg var blitt stoppet før og da fikk jeg bare kjøre videre. :)

Lenke til kommentar

@Fyrverkeri og andre lignende ting så burde da folk vitterlig få lov til å skyte seg selv i øyet og andre steder om de vil det! Idiotisk at staten skal gripe inn i slikt, alle veit at det fører med seg en viss risiko om man ikke bruker øyebeskyttelse. Survival of the fittest osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Fyrverkeri og andre lignende ting så burde da folk vitterlig få lov til å skyte seg selv i øyet og andre steder om de vil det! Idiotisk at staten skal gripe inn i slikt, alle veit at det fører med seg en viss risiko om man ikke bruker øyebeskyttelse. Survival of the fittest osv.

 

Det er staten som betaler, og det koster mer enn momsen på raketten som penetrerte øyeeplet.

Lenke til kommentar

Hvis det er eksempelet du forestiller deg, så tror jeg nevnt person hadde hatt mye større problemer enn øyet.

 

Hadde "nevnt person" måttet betale for operasjonen selv, slik som i USA, så hadde "nevnt person" også vært betraktelig fattigere.

 

Jeg forestiller meg ingen eksempler, det er dette som skjer. Jeg vet ikke hvilken retning du drar diskusjonen i lenger.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

@Fyrverkeri og andre lignende ting så burde da folk vitterlig få lov til å skyte seg selv i øyet og andre steder om de vil det! Idiotisk at staten skal gripe inn i slikt, alle veit at det fører med seg en viss risiko om man ikke bruker øyebeskyttelse. Survival of the fittest osv.

Det er staten som betaler, og det koster mer enn momsen på raketten som penetrerte øyeeplet.

Om det er prisen man må betale, sure. Det er uansett ikke dramatiske tall det er snakk om.

 

Velger gjerne heller frihet enn besparelser i statskassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...