Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å jadda, Mac er bare pesten i forhold til Linux/Windows/Hva faen annet nerde-OS du bruker.

 

Merkelig at jeg da som Mac-bruker ikke har hatt noen problemer enda. Ah, godt jeg er kvitt den jævla PC-møkken.

 

Og du nekter å åpne øynene for muligheten at man kan få problemer uavhengig av OS? Gi meg 10 min med Macen din, så skal jeg vise deg at jeg kan skape like mye problemer med den som jeg gjør med min installasjon av Arch.

 

Det er som oftest ikke OSet mitt som knekker sammen (har faktisk ikke opplevd det en eneste gang enda), men det er når jeg bare skal "fikle litt" og knekker systemet mitt.

 

EDIT: Slik som jeg ser på det, så er det slik:

 

WinNT: OSene som irriterer meg på hvert eneste hjørne når jeg prøver å fikse noe, men det viser seg ofte at den eneste fiksen er å reinstallere. Problemene varierer mellom egenskapt og merkelige problemer som kommer ut av ingenting.

 

Linux/Unix: OSene er greit å drive med når det ikke funker lengre, og det er kun på ett tidspunkt at jeg har gitt opp og reinstallert istedenfor. Problemene jeg har hatt så langt har alltid vært menneskeskapt (meg).

 

Mac går under Unix, fordi det er basert på den kjernen. Jeg har ikke prøvd Mac, men jeg er 100% sikker på at det kan krasje det óg når man roter rundt med systemet. De fleste dataproblemer er uansett relatert til drivere, og hvis det er problemet så er Windows faktisk det mest stabile.

 

"Gi meg ti min"...jasså ja, hvis hensikten er å skade maskinen så mye som mulig kan du bare ha det så godt. Gi meg 10 sekunder med PC'en din så skal jeg sikkert ha klart å tømt blæra mi over den!

 

Jeg har bare hatt en brøkdel av problemene på Mac'en som jeg ville hatt på en PC. Men hvis du er glad i frysing og feilmeldinger, kjør på! Jeg driter i hva du bruker! :D

Lenke til kommentar

"Gi meg ti min"...jasså ja, hvis hensikten er å skade maskinen så mye som mulig kan du bare ha det så godt. Gi meg 10 sekunder med PC'en din så skal jeg sikkert ha klart å tømt blæra mi over den!

 

Jeg har bare hatt en brøkdel av problemene på Mac'en som jeg ville hatt på en PC. Men hvis du er glad i frysing og feilmeldinger, kjør på! Jeg driter i hva du bruker! :D

 

Det var ikke poenget mitt, poenget mitt er at som oftest så krasjer ikke ett OS uten at brukeren selv er skyldig. Jeg sa at Linux/Unix (Mac er Unix) er stabilt mesteparten av tiden så lenge brukeren ikke gjør noe som krever root-tilgang. Jeg argumenterte verken for eller mot Mac, Linux eller Windows. Det er bare idiotisk når en prøver å påstå at alt annet enn Mac er ustabilt.

 

tl;dr: OSene knekker som oftest ikke, brukeren knekker dem (forutenom noen få tilfelle i uansett OS). Om problemet er driverene er det som oftest uavhengig av hvilket OS du kjører.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...