Occi Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Med Google Inspector, Firebug eller lignende så hender det at det går an å hacke seg forbi låste tekstfelt (grået ut) ved å endre HTMLen direkte. F. eks så gikk det før an å endre alt i Finn-annonser uten å betale noe med denne hacken, men det ble til slutt oppdaget. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Sweet! Dårlig av finn da. Informasjon bør alltid sjekkes på serversiden. Fikk ordna det nå da, men jeg måtte lete fram gårdsnummer, bruksnummer osv. Endret 23. desember 2011 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Trodde jeg hadde truffet "the motherload" når jeg oppdaget at jeg kunne endre brukernavnet mitt på en viss nettside ved å bruke denne metoden. Det fungerte helt fint, og det ble oppdatert i databasen og greier. Dessverre så var det lagt inn en sjekk for at brukernavnet allerede var i bruk, men hvis ikke så kan jeg lett se for meg at med litt flaks/triksing så kan man kanskje være heldig nok til å logge på en annen sin bruker med ditt eget passord Moralen er at låste felt i HTML ikke er trygt Men med serverside sjekk så går det som oftest greit. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Er ikke HTML koden som skal være "sikker", men skriptet som kjøres etterpå. Kontrollerer man alle låste inputs, burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Selvsagt. Men det er enkelte som tror at et låst felt i HTML er fullstendig låst, noe som er veldig feil. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Juletrelysene virker ikke. Men de fungerer hver for seg med et 9 volts batteri. Samme greien hvert år, men det er vell en del av juletradisjonen. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg knuste teipholderen i hånda nå nettopp! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Det svenske programmet "Karatefylla". Har aldri, aldri sett så dårlig humor på TV. Skjønner virkelig ikke at det er mulig. Helt sykt ille å se på. Det går på Viasat 4 i skrivende stund. Til og med jeg kunne skrevet bedre sketsjer enn det talentløse skvipet! Dette er jævlig irriterende... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Faen i svarte helvette. Klarte selvsagt å kjøre bilen med sida inn mot autovernet i dag. Trøtt og jævlig kjørte jeg mot jobben. Mobilen falt ned på gulvet, og jeg strekte meg litt etter den. Da veien er smal (plass til én bil i bredda), så skjena bilen litt mot venstre. Resultatet ble en oppskrapt bil, men det ordner seg hvis jeg bytter dør og panelet fremme til venstre. Faen til irritert jeg er på meg selv nå. Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 At jeg må jobbe i dag julaften. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Jeg må også jobbe i dag, 12 timer. Slutter 19:30, begynner igjen kl 07:30 i morgen. Herrejesus for en drittdag hittil. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Faen i svarte helvette. Klarte selvsagt å kjøre bilen med sida inn mot autovernet i dag. Trøtt og jævlig kjørte jeg mot jobben. Mobilen falt ned på gulvet, og jeg strekte meg litt etter den. Da veien er smal (plass til én bil i bredda), så skjena bilen litt mot venstre. Resultatet ble en oppskrapt bil, men det ordner seg hvis jeg bytter dør og panelet fremme til venstre. Faen til irritert jeg er på meg selv nå. Du skal jo ikke bruke mobil i bilen, kunne fint ha ventet til du stoppet med å plukke den opp igjen.. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Du skal jo ikke bruke mobil i bilen, kunne fint ha ventet til du stoppet med å plukke den opp igjen.. Det har du selvsagt rett i, men den stod først i billaderen før den datt ned (og laderen falt ut). Uansett så er det min feil, og er det ikke lov å være irritert på seg selv i denne tråden? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 "It's a Wonderful Life" og "The Snowman" skal sees. Men ingen sender det på TV. I stedet sender de ting som "Hjelp, det er juleferie" og noen andre dritfilmer, på selveste julekvelden. Folk... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 "It's a Wonderful Life" og "The Snowman" skal sees. Men ingen sender det på TV. I stedet sender de ting som "Hjelp, det er juleferie" og noen andre dritfilmer, på selveste julekvelden. Folk... Gogo 101 dalmatinere! :!: Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 "Hjelp, det er juleferie" og noen andre dritfilmer Hva faen feiler det deg? 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Det er forøvrig irriterende med norske oversettelser av filmer. "Hjelp, det er juleferie", "Hjelp, jeg er på et fly", "Hjelp, jeg er [sett inn ord]" osv. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Det er forøvrig irriterende med norske oversettelser av filmer. "Hjelp, det er juleferie", "Hjelp, jeg er på et fly", "Hjelp, jeg er [sett inn ord]" osv. Enig. "Hjelp, vi må på ferie til Las Vegas" så jeg i programbladet. "Hjelp, det er juleferie" og noen andre dritfilmer Hva faen feiler det deg? Alle vet jo at en spøk ikke er morsom flere ganger. Derfor skjønner jeg ikke at folk orker å se filmer som er drevet av humor flere ganger. Men kos deg inderlig! Endret 24. desember 2011 av ikkespisgress Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Det er forøvrig irriterende med norske oversettelser av filmer. "Hjelp, det er juleferie", "Hjelp, jeg er på et fly", "Hjelp, jeg er [sett inn ord]" osv. Er helt enig, synes alle filmer burde ha kun én tittel og det er originaltittelen. Samme om den er amerikansk, norsk eller spansk. Unntak er kanskje russisk osv. hvor de har bokstaver som ikke går an å lese for "de fleste" Endret 24. desember 2011 av TMB Lenke til kommentar
Quote Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Det er forøvrig irriterende med norske oversettelser av filmer. "Hjelp, det er juleferie", "Hjelp, jeg er på et fly", "Hjelp, jeg er [sett inn ord]" osv. Er helt enig, synes alle filmer burde ha kun én tittel og det er originaltittelen. Samme om den er amerikansk, norsk eller spansk. Unntak er kanskje russisk osv. hvor de har bokstaver som ikke går an å lese for "de fleste" Jeg har ingenting i mot å se filmer som heter: "Борис Годунов" for eksempel. Disney er forøvrig et must på julaften. Skileksjon av Langbein på g. Endret 24. desember 2011 av Quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå