Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du den fjerneste anelse om hvor vanskelig det er å få seg jobb? Jeg gjorde alt jeg kunne i tre år før jeg endelig fikk en drittjobb, og jeg beholdt den i over to år før jeg endelig fikk noe annet. Hver eneste dag gruet jeg meg til å dra på jobb fordi jeg hatet den så mye, men hva annet skulle jeg gjøre? Jeg har utgifter som alle andre, så det var enten å ta drittjobben eller gå uten penger. Jeg prøvde til og med å flytte til en annen by i en periode for å prøve å få jobb der, men gav opp etter en stund. Så beklager at jeg tok en tur på café en gang i blandt når jeg så meg råd til det. Alternativet var å sitte hjemme og stirre i veggen. Men du hadde kanskje foretrukket at jeg gjorde det, fordi du da hadde sluppet å se meg og erge deg grønn over at jeg stjal skattepengene dine og brukte dem på en enslig cola i et desperat forsøk på å komme meg ut blandt folk en gang i blandt.

Ja vel? Hva var grunnen til at det tok deg 3 år?

Lenke til kommentar

Ganske enkelt fordi det er svært vanskelig å få seg jobb mange steder for oss vanlige folk som ikke har ræva full av penger.

Man får ikke jobb etter lommeboka si. Man får jobb etter noe som kalles CV og viser til tidligere arbeidserfaringer og utdanning.

Så jeg lurer på hva du (ikke) har av utdanning og hva slags jobber du så deg etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at så lenge man har fullført noe så lite som videregående og i det minste har generell studiekompetanse skal det mye til for ikke å få jobb. De fleste tar seg dypere utdanninger, men om man ikke en gang gidder fullføre videregående har man ikke min sympati til jobbmangel og dårlige kvalifikasjoner for å motta trygd (i mine øyne).

Lenke til kommentar

Poenget er at så lenge man har fullført noe så lite som videregående og i det minste har generell studiekompetanse skal det mye til for ikke å få jobb. De fleste tar seg dypere utdanninger, men om man ikke en gang gidder fullføre videregående har man ikke min sympati til jobbmangel og dårlige kvalifikasjoner for å motta trygd (i mine øyne).

Husk nå på at dette ikke er bare er svart-hvitt. Det er uendelig mange faktorer som spiller inn når det gjelder både læringsevner, motivasjon, innsatsvilje, måloppnåelse, osv. Om du tenker over at 1 av 3 ungdommer dropper ut av VGS, så sier det også en del om et system som ikke fungerer. Om du så konsekvent mener at alle som ikke utdanner seg bare er late idioter, så bør du få et nytt perspektiv på ting.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede sagt at jeg ikke har noe i mot personer som trenger trygd. Det som "irriterer meg grenseløst" er folk som bevisst og av ren og skjær latskap utnytter trygdesystemet fordi de ikke orker å komme tilbake til jobb (evt bare prøve å skaffe seg en) fordi den jevne pengestrømmen som har kommet inn de siste 9 månedene er veldig deilige.

Og det er til disse personene jeg ikke har noen empati med og mener de burde gjøre alt for å skaffe seg en jobb.

Det er altså disse individene jeg gjerne skulle sparket ut i arbeidslivet:

-Ikke egentlig er uføre (late)!

-Har muligheten til å skaffe seg jobb.

Ikke folk som:

A) Er uføre og har en gyldig sykemelding fra lege

B) Personer som absolutt IKKE klarer å skaffe seg jobb.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...