Dragen Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 At jeg ikke har Kindle-en min ennå. Bestilte den jo fra Amazon.com for 6 timer siden! Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Dette.. Skal vi virkelig la oss miste så mye av kulturen vår, bare på grunn av alle de jævla religionene vi drar inn i landet?! 2 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Har du den fjerneste anelse om hvor vanskelig det er å få seg jobb? Jeg gjorde alt jeg kunne i tre år før jeg endelig fikk en drittjobb, og jeg beholdt den i over to år før jeg endelig fikk noe annet. Hver eneste dag gruet jeg meg til å dra på jobb fordi jeg hatet den så mye, men hva annet skulle jeg gjøre? Jeg har utgifter som alle andre, så det var enten å ta drittjobben eller gå uten penger. Jeg prøvde til og med å flytte til en annen by i en periode for å prøve å få jobb der, men gav opp etter en stund. Så beklager at jeg tok en tur på café en gang i blandt når jeg så meg råd til det. Alternativet var å sitte hjemme og stirre i veggen. Men du hadde kanskje foretrukket at jeg gjorde det, fordi du da hadde sluppet å se meg og erge deg grønn over at jeg stjal skattepengene dine og brukte dem på en enslig cola i et desperat forsøk på å komme meg ut blandt folk en gang i blandt. Ja vel? Hva var grunnen til at det tok deg 3 år? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ganske enkelt fordi det er svært vanskelig å få seg jobb mange steder for oss vanlige folk som ikke har ræva full av penger. 3 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Sier "jobbmarked" deg noe? 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ganske enkelt fordi det er svært vanskelig å få seg jobb mange steder for oss vanlige folk som ikke har ræva full av penger. Man får ikke jobb etter lommeboka si. Man får jobb etter noe som kalles CV og viser til tidligere arbeidserfaringer og utdanning. Så jeg lurer på hva du (ikke) har av utdanning og hva slags jobber du så deg etter. 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Man får ikke jobb etter lommeboka si. Man får jobb etter noe som kalles CV og viser til tidligere arbeidserfaringer og utdanning. Så jeg lurer på hva du (ikke) har av utdanning og hva slags jobber du så deg etter. Til dels feil. Du får jobb av å ha kontakter... 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Regn og vind irriterer meg.. Jeg vil ha snø og is! Er faenta over halvveis til julaften men har ikke ett snev av julestemning.. Drittvær! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Poenget er at så lenge man har fullført noe så lite som videregående og i det minste har generell studiekompetanse skal det mye til for ikke å få jobb. De fleste tar seg dypere utdanninger, men om man ikke en gang gidder fullføre videregående har man ikke min sympati til jobbmangel og dårlige kvalifikasjoner for å motta trygd (i mine øyne). Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Kanskje du skal slutte med å oppføre deg som en idiot, og kanskje innse at ikke alle er som deg og har hatt en god oppvekst. Du snakker om ting du har ingen forståelse om. Du vet ikke omstendighetene til hvorfor trygdede er trygdede. 7 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Poenget er at så lenge man har fullført noe så lite som videregående og i det minste har generell studiekompetanse skal det mye til for ikke å få jobb. De fleste tar seg dypere utdanninger, men om man ikke en gang gidder fullføre videregående har man ikke min sympati til jobbmangel og dårlige kvalifikasjoner for å motta trygd (i mine øyne). Husk nå på at dette ikke er bare er svart-hvitt. Det er uendelig mange faktorer som spiller inn når det gjelder både læringsevner, motivasjon, innsatsvilje, måloppnåelse, osv. Om du tenker over at 1 av 3 ungdommer dropper ut av VGS, så sier det også en del om et system som ikke fungerer. Om du så konsekvent mener at alle som ikke utdanner seg bare er late idioter, så bør du få et nytt perspektiv på ting. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Noen trenger en god del år til på baken for å få en viss forståelse over forskjellige ting. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Irriterer meg så grenseløst over ignorante, sneversynte mennesker som uttaler seg om ting de overhodet ikke har kunnskap om. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Jeg har allerede sagt at jeg ikke har noe i mot personer som trenger trygd. Det som "irriterer meg grenseløst" er folk som bevisst og av ren og skjær latskap utnytter trygdesystemet fordi de ikke orker å komme tilbake til jobb (evt bare prøve å skaffe seg en) fordi den jevne pengestrømmen som har kommet inn de siste 9 månedene er veldig deilige. Og det er til disse personene jeg ikke har noen empati med og mener de burde gjøre alt for å skaffe seg en jobb. Det er altså disse individene jeg gjerne skulle sparket ut i arbeidslivet: -Ikke egentlig er uføre (late)! -Har muligheten til å skaffe seg jobb. Ikke folk som: A) Er uføre og har en gyldig sykemelding fra lege B) Personer som absolutt IKKE klarer å skaffe seg jobb. Endret 13. desember 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Forrige gang dette var tema i tråden ble 2-3 sider slettet. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Kverrulanter heile gjengen vettu! Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Tanken på straumen av "årets ditt og datt" som snart kjem til å komme. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Kverrulanter heile gjengen vettu! Det var vel heller du som uttrykte deg på en ganske merkelig måte... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Så du mener 50% har 99 eller mindre, og 50% har 101 eller mer? I tillegg er vel "normalen" lagt til 100-110, eller om det var 95-105, jeg husker ikke helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå