Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er at elever tvinges til å gjøre ekstra arbeid i fritiden sin uten noen form for kompensasjon.

Tvinges gjør vi jo strengt tatt ikke ettersom den videregående skole er frivillig, men jeg ser poenget ditt.

Lekser får man i første klasse på grunnskolen også.

Man tvinges ikke, men gjør du ikke leksene må du ta konsekvensene av det; anmerkning ;)

Og konsekvensene for å ha gjort lekser er mistet fritid og potensielt inntekt hvis man har en jobb man ikke fikk gjort fordi man måtte gjøre lekser.

Når man er i arbeid og må arbeide for bedriften i fritiden, så får man kompensasjon. Da enten i avspasering eller overtidsbetaling. Man skal lære i skoletiden, og lære i fritiden. Men man skal jobbe i arbeidstiden, og slappe av i fritiden. Hvorfor er det sånn? Hvorfor skal barn miste sin dyrebare barndom til ekstra arbeid? Man er barn i bare (ca) en femtedel av livet, hvorfor skal vi absolutt tvinge barna våre til å bli voksne før de har fått nytte av barndommen?

I dag forventes barn i første klasse til å ha fritidsaktiviteter etter skolen i tillegg til å gjøre lekser og husarbeid. Når de blir 16, så forventes det at de I TILLEGG til dette får seg en deltidsjobb. Dette i en alder hvor de går fra grunnskole til videregående, hvor leksene øker. Hvorfor kan ikke barn være barn? Hvorfor kan vi ikke la fritid være fritid?

Når jeg var ung (hah! endelig et saklig bruk av uttrykket!) så var jeg på skolen 08:30 til 15:00, så var det lekser til jeg var ferdig (ca 16:30), så var det husarbeid til jeg var ferdig (ca en time). Så var det middag i ca 30-45 min. Ikke før 18:30 kunne jeg gå ut og være en unge. Så måtte jeg inn igjen til 20:00. I sengs til 21-22.

Endret av Dragen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjære kunde, på grunn av systemoppgraderinger er vårt kontaktskjema midlertidig ute av drift. Du er hjertelig velkommen til å kontakte oss på telefon 06060.

Har ikke lyst til å sitte i telefon kø i 20 minutter og bruke 30 kroner bare for å purre på simkortproblemene mine de ikke fikser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...