Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, men jeg skjønner virkelig ikke dette med pelsdyrnæringen. Helt ærlig, hvorfor skal vi gå i fakkeltog mot det, og ikke ting som faktisk betyr noe for oss mennesker?

Du påstår at tortur av levende vesener er greit fordi du ikke taper noe på det?

Jeg anbefaler deg å vokse opp. Eventuelt holde kjeft til du blir moden nok.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Slapp av, ta deg en bolle, jeg er ikke ute etter å diskutere "mote" eller what ever.

Ikke kvervulere bare for og kvervuler.

var til chokke.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Slapp av, ta deg en bolle, jeg er ikke ute etter å diskutere "mote" eller what ever.

Ikke kvervulere bare for og kvervuler.

var til chokke.

Spar meg.

Når argumentet er så blasert som det er, viser det til lite gjennomtenkning.

Hykleri er dagens samfunns ideal. Dessverre.

Minner om religionsdebattene på forumet her. Pels ber ikke synonymt med dyremishandling.

Endret av chokke
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Spar meg.

Når argumentet er så blasert som det er, viser det til lite gjennomtenkning.

Hykleri er dagens samfunns ideal. Dessverre.

Minner om religionsdebattene på forumet her. Pels ber ikke synonymt med dyremishandling.

Spar deg selv. Og les gjennom hva jeg har skrevet, litt nøyere.

Lenke til kommentar
In the early days of mink and fox farming, animals

were raised in large pens on the ground, but it was

difficult to keep them free from worms and other

parasites. The introduction of raised cages (which

allow excreta to fall through) resulted in healthier

animals, especially among the young.

Cages for both foxes and mink were once

much larger, but tests have shown no change in

animal behavior if modern cages are replaced

with cages 400% larger or even 50% smaller.

The important factor in determining a

furbearer’s behavior is not size but design —

how easily an animal can access nesting boxes,

water, air circulation, etc.

After caring for their animals’ every need for their

entire life, farmers expend the same effort caring

for their welfare in their last moments. Mink are

usually harvested using bottled carbon monoxide

or carbon dioxide gas, while foxes receive an

injection. For smaller animals such as chinchilla,

the preferred method is to apply an electric current

to the brain. These methods have been approved by

veterinary authorities, and ensure that an animal’s

death comes quickly without stress or suffering.

Everyone who works with animals has seen film

of animals being maltreated or abused. Often

these films are staged by organizations opposed to animal use, but from time to time a genuine case of abuse comes to light. When this happens, the appropriate authorities prosecute the perpetrator of the

abuse and the animals are removed since the

owner has demonstrated that he cannot properly

care for his animals.

http://www.furcommission.com/resource/Resources/FAF.pdf

Kan dere vær så snill holde kjeft nå?

Det er logisk at det finnes mange steder i verden der dyrene ikke blir mishandlet, det er ulovlig.

EDIT: Jeg er enig, dyremishandling er galt, men det er ikke pelsindustrien!

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Jeg beklager, Bunnskrap, men du har åpenbart et holdningsproblem.

Jeg var temmelig gretten når jeg skrev tidligere idag, så ja det kan det sikkert virke som. Men nei, det kan jeg bare fortelle deg at jeg ikke har, på noen måte. Bortsett fra at jeg ble sur på bussjåføren når jeg forlot bussen, hvordan kan du konkludere noe sånt? Jeg er tilogmed en av de få som hilser på bussjåfører når jeg kommer inn på bussen, hvis det har noe å si (ikke kom med noe "Ooh, gratulerer..", jeg ser ALDRI folk som hilser på sjåførene først).

Tingen er at det er veldig lite kult å bare sende folk av bussen en mandags morgen fordi busskortet deres gikk ut for noen timer siden. Jeg oppførte meg ikke vrien i det hele tatt mot kuken, jeg spurte pent to ganger og viste han kvitteringa fra når jeg fylte på kortet forrige gang. Nope, niks. Fikk bare flabb og bjeff tilbake og ble sendt ut. Det eneste jeg gjorde som virket fiendtlig mot sjåføren var et sarkastisk "Håper du får en fin dag" før jeg gikk ut. Er det noen som hadde et holdningsproblem var det den aggressive idioten som liksom jobber i et serviceyrke. Og merk, jeg går ikke rundt og ber om å få gratis kollektiv transport hvis det er det enkelte smartinger resonnerer seg fram til. Jeg betaler, for n'te gang, 200 kroner i måneden for busskort. Dette var én dag imellom to måneder hvor det ikke var noe på kortet.

Faen meg lei at alt skal være så objektivt som mulig. Ingenting må overstride protokollene, og nåde deg om du ber om litt service fra en i serviceyrket!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var temmelig gretten når jeg skrev tidligere idag, så ja det kan det sikkert virke som. Men nei, det kan jeg bare fortelle deg at jeg ikke har, på noen måte. Bortsett fra at jeg ble sur på bussjåføren når jeg forlot bussen, hvordan kan du konkludere noe sånt? Jeg er tilogmed en av de få som hilser på bussjåfører når jeg kommer inn på bussen, hvis det har noe å si (ikke kom med noe "Ooh, gratulerer..", jeg ser ALDRI folk som hilser på sjåførene først).

Tingen er at det er veldig lite kult å bare sende folk av bussen en mandags morgen fordi busskortet deres gikk ut for noen timer siden. Jeg oppførte meg ikke vrien i det hele tatt mot kuken, jeg spurte pent to ganger og viste han kvitteringa fra når jeg fylte på kortet forrige gang. Nope, niks. Fikk bare flabb og bjeff tilbake og ble sendt ut. Det eneste jeg gjorde som virket fiendtlig mot sjåføren var et sarkastisk "Håper du får en fin dag" før jeg gikk ut. Er det noen som hadde et holdningsproblem var det den aggressive idioten som liksom jobber i et serviceyrke. Og merk, jeg går ikke rundt og ber om å få gratis kollektiv transport hvis det er det enkelte smartinger resonnerer seg fram til. Jeg betaler, for n'te gang, 200 kroner i måneden for busskort. Dette var én dag imellom to måneder hvor det ikke var noe på kortet.

Faen meg lei at alt skal være så objektivt som mulig. Ingenting må overstride protokollene, og nåde deg om du ber om litt service fra en i serviceyrket!

Faktum er at han ikke hadde noen juridisk rett til å la deg sitte på. Ergo, han gjorde det som var rett, uansett hvor surt det måtte være for deg. At han jobber i et serviceyrke er forsåvidt greit, men irrelevant i denne sammenhengen da du ikke har autoritet over juridiske reglementer bussjåfører må følge.

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Jeg er drittlei av reklamene med George Clowney og Nestencafe.

Som kjent skuespiller, har han sikkert mer enn nok penger til å kjøpe så mange kaffekapsler han har lyst på.

Hvorfor oppfører folkene i reklamen seg som om verden holdt på å gå tom for kaffe?

Null troverdighet, og utrolig teit. Savnet Zon-reklamene.

+10^100

Reklame er noe av det jeg irriterer meg mest over i hverdagen. >90% er dårlig designet støy, mesteparten av resten er akseptabelt som informasjon uten at jeg nødvendigvis er interresert eller bryr meg, og 1-2% av all reklame er bra designet eller informerer bra og tydelig på en skikkelig måte med høyt signal:støy ratio.

I det siste har jeg begynt å analysere reklamene jeg ikke greier å unngå å se for å se etter de åpenbare og tullete tingene markedsføringsfolka tror vil få et produkt til å selge bedre eller plakatene til å fange mer oppmerksomhet. Jeg har blitt klar over at jeg føler intens misnøye når jeg ser plakater av en man og en kvinne rundt 25-35 side ved side smilende og gjerne i en sensuell posering med et bilde av produktet ved siden av. Det er nesten så jeg får lyst til å rope ut høyt "tror dere ikke folk ser gjennom det falske skitet der for F*#¤!". Et par kjappe usaklige eksempler er et par i en cabriolet som reklame for bensin, og et par som koser ute i naturen for et eller annet naturell produkt.

*snip*

Omtrent det samme skjedde meg når jeg bodde i oslo. Jeg hadde vært hjemme i helga og møtte opp direkte der jeg var stasjonert i militæret. Busskortet gikk ut på mandag 07:00, og på bussen på vei hjem fra jobb møtte jeg en kontrollør etter èn stopp, før jeg hadde fått rukket å kjøpe bilett eller fornye busskortet for månden. Jeg forklarte situasjonen, viste til dato og tids-stempling, og til og med kortet for månden før det igjen jeg hadde liggende igjen i lommeboka som hadde samme overlappningsdato som bevis på at jeg ikke var sniker. Jeg spurte om jeg kunne betale bilett for turen til der jeg kunne fornye månedskortet med en gang, men der var det 0 forståelse eller hint til medfølelse, så jeg godtok og betalte forelegg på stedet ekstremt oppgitt og irritert.

Lenke til kommentar

Er det kun eg som forstår kva Bunnskrap vil fram til, nemlig at sjåføren var frekk og unødvendig sur, når han helder kunne ha avvist han med ei vennlig tone?

Tydeligvis. Etter det jeg forstod etter å ha lest hans syn på saken må jeg nok konkludere med at han var irritert over at bussjåføren sendte ham ut fordi busskortet gikk tom for penger noen få timer før.

Tingen er at det er veldig lite kult å bare sende folk av bussen en mandags morgen fordi busskortet deres gikk ut for noen timer siden.

Dette var én dag imellom to måneder hvor det ikke var noe på kortet.
Lenke til kommentar

Wat? En enkeltbillett for meg koster 30 spenn. Tar buss 2-4 ganger om dagen avhengig av f.eks. trening.

Kan vel legge til at det lokale busselskapet ikke har maktet å installere kort-terminaler i noen av bussene slik at man kan fylle på kortene på bussen uten å måtte ta ut kontanter i minibanken dagen før man skal fylle på igjen. Hadde vært null problem om jeg bare kunne fylle på busskortet på stedet.

Er det slik der dere bor? Just curious.

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...