Gjest medlem-1432 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Kult, jeg regner med at du er vegetarianer også? Eller er du selektiv i din empati og synes kun at de søte dyrene ikke burde slaktes? Ikke ta meg for en idiot. Det som er essentielt her er hvilken livskvalitet dyret har mens det lever. Burdyr som rev ol, er streifdyr som aldri kan få de grunnleggende behovene sine dekt engang, i 2*2 meter bur. Dette leder til stor misstrivsel og selvdestruksjon. Som f.eks avgangde lemmer. Hvordan noen kan forsvare denne piningen er uforståelig, hvordan går det ann å være så kalde! Hvordan forholdene er hos produksjonsdyr som storfe f.eks - blir en annen debatt. Helt klart forbedringer som kan gjøres, men vi har da sett fremgang: Blir bla påbudt med løsdrift av nybygde fjøs innen år noe(som jeg ikke husker). Men klart, store tiltak burde gjøres her og, også med tanke på fjørkreproduksjon. Det vi som forbrukere kan gjøre er å velge økologisk - det er landbruk drevet på litt annen, og bedre måte, med tanke på dyrenes vel og ve. Uansett, du finner ikke kyr med avgnagde lemmer og åpne sår, pga noe så simpelt som sterk misstrivsel. Derfor er det først og fremst pelsdyrnæringen som burde stå sterkest i fokus nå. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Beklager, men jeg skjønner virkelig ikke dette med pelsdyrnæringen. Helt ærlig, hvorfor skal vi gå i fakkeltog mot det, og ikke ting som faktisk betyr noe for oss mennesker? Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Fordi da må vi innrømme hvor ille det står til med felles mennesker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Dere er en gjeng med tullinger. Make me sick. Går ann å bry seg om flere ting her i verden vettu! Endret 15. november 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Youtube buffringa i dag er helt på jordet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Dere er en gjeng med hypokrater. Make me sick. Går ann å bry seg om flere ting her i verden vettu! http://dictionary.reference.com/browse/hypocrite Så vi sier at vi ikke liker fakkeltog, men gjør det likevel? Men fra spøk til alvor: Jeg bryr meg! Jeg bryr meg nok til å spare energien min og heller bruke den på ting som betyr noe! Jeg bryr meg om ærlige bønder som mister sitt levebrød fordi noen treehuggers tror at alle pelsfarmer er i samme tilstand, kun fordi dem har sett noen videoer på Youtube. Jeg ville aldri ha funnet meg i at dyr blir mishandlet slik som de gjør på noen pelsfarmer. Men jeg ser ikke behov for å spy ut co2 fra fakler, kun for å markere mitt synspunkt på saken. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 http://dictionary.reference.com/browse/hypocrite Så vi sier at vi ikke liker fakkeltog, men gjør det likevel? Men fra spøk til alvor: Jeg bryr meg! Jeg bryr meg nok til å spare energien min og heller bruke den på ting som betyr noe! Jeg bryr meg om ærlige bønder som mister sitt levebrød fordi noen treehuggers tror at alle pelsfarmer er i samme tilstand, kun fordi dem har sett noen videoer på Youtube. Jeg ville aldri ha funnet meg i at dyr blir mishandlet slik som de gjør på noen pelsfarmer. Men jeg ser ikke behov for å spy ut co2 fra fakler, kun for å markere mitt synspunkt på saken. Ehhe, hvem som bryr seg om definisjoner anyway. Veit ikke om du har fått det med deg, men tallene er høye, når man ser på skader på dyr ved norske revfarmer. Og elendige forhold.som ikke holder mål. Svært høye. Har ikke tallene i hodet, men uansett. Jaja du bryr deg litt da men ikke helt. Jeg har forresten ikke nevnt noe om å gå i tog med fakler, så hva det har med saken forstod jeg ikke.. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Forskjellen er at vi trenger mat for å overleve. Vi trenger ikke pelskåper. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) http://dictionary.re...rowse/hypocrite Så vi sier at vi ikke liker fakkeltog, men gjør det likevel? Men fra spøk til alvor: Jeg bryr meg! Jeg bryr meg nok til å spare energien min og heller bruke den på ting som betyr noe! Jeg bryr meg om ærlige bønder som mister sitt levebrød fordi noen treehuggers tror at alle pelsfarmer er i samme tilstand, kun fordi dem har sett noen videoer på Youtube. Jeg ville aldri ha funnet meg i at dyr blir mishandlet slik som de gjør på noen pelsfarmer. Men jeg ser ikke behov for å spy ut co2 fra fakler, kun for å markere mitt synspunkt på saken. Ehhe, hvem som bryr seg om definisjoner anyway. Veit ikke om du har fått det med deg, men tallene er høye, når man ser på skader på dyr ved norske revfarmer. Og elendige forhold.som ikke holder mål. Svært høye. Har ikke tallene i hodet, men uansett. Jaja du bryr deg litt da men ikke helt. Jeg har forresten ikke nevnt noe om å gå i tog med fakler, så hva det har med saken forstod jeg ikke.. Ja! Jeg vet at de lever under forferdelige forhold! Og det er grusomt! Forskjellen er at vi trenger mat for å overleve. Vi trenger ikke pelskåper. Tror du kyllingen din har så mye større plass? http://www.nrk.no/ny...norge/1.6903596 http://atechworld.com/photo/misc/chicken_farm.jpg Det blir nok bare salat på deg fremover. Edit: Nam! Hamburger! http://i47.tinypic.com/2aha913.png Endret 15. november 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Alle dyr skal ha krav på et verdig liv. Jeg har jobbet sommerjobb som eggplukker hos en eggprodusent i barndommen, og sett burhøns i virkeligheten. Ikke et vakkert syn. Alle var friske, men de hadde ingen plass å bevege seg på. Nå kjøper jeg BARE egg fra frittgående høns. Pelsdyrfarmere må også klare å tilby pels fra frittgående rever. Jeg synes pelsklær er stygt, og ville ikke kjøpt det selv. Og til dere damer som tror dere er sexy i ny pels til 120.000 kroner, følg med nå: DU SER FEIT UT I DEN! PELS OG MOTE HØRER IKKE SAMMEN. Jeg har forståelse for at enkelte polfarere trenger det, men det bør settes krav til at minkene eller revene var frittgående. Endret 15. november 2010 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Sånn egentlig er vi enige eller hva skjer her Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Beklager! Ja, vi er enige! Det jeg prøver å få frem er poenget mitt! Vi har aldri vært uenige i at pelsoppdrett kan foregå uetisk! Det vi er uenige i er at man ikke kan dra alle under en kam, for å så la det gå ut over dem som kjøper pelsen! "Nei til pels" burde bli "Nei til dyremishandling" Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jepp! mannen med ljåen kom med et meget godt poeng nemlig løsdrift. Det er ikke rett og ha dem i små bur hele sitt liv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Sier meg enig i det! Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Stemmer at mat er nødvendig. Men kjøtt er da ikke nødvendig? Hvordan kan folk overleve som veggiser? Kjøtt = Unødvendig! Gå å spis salat. Kjøtt er nødvendig. Vi er naturlige kjøttetere og det finnes ting i kjøtt kroppen vår trenger vi ikke kan få gjennom noe annet enn kjøtt. Om du skal se på alt det vi har som unødvendig så har man ikke mye igjen! Hvorfor stoppe en hel industri fordi noen bønder er syke i hodet sitt? Om dere vil forandre noe, så går dere å anmelder bøndene som driver med denne virksomheten, ikke ser ut som noen idioter i fakkeltog. IHVERTFALL ikke ødelegg gleden til de stakkars folkene som bruker tusenvis på pels-klær! Helt riktig, det er bøndene sin feil, ikke industrien sin. Gypsy: Igjen tar du feil innenfor dette. Det er ikke slik at rev blir buret inne i 2 kvadratmetersbur, det er noen steder, ikke alle. Protester heller mot mishandlingen av dyr, ikke mot industrien selv. Forøvrig vil ikke fakkeltog hjelpe på noen som helst måte annet enn attentionwhoring. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 2 kvadrat eller 4 kvadrat, spiller liten rolle. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Usaklig nå ser jeg? :!: Det finnes mange steder her i verden der reven ikke blir mishandlet. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det finnes mange steder her i verden der reven ikke blir mishandlet. Påstander krever kildehenvisninger. Go on. Det irriterer at jeg har innleveringsoppgaver til i morgen jeg ikke har begynt på. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Alle som tror pels ser bra ut på de. Wenche Foss f.eks. Stygt. Direkte stygt. Pels som bekledning er stygt. Det er bare varmt, og stygt. Stygt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå