trikola Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Mikrobølgeovnen gikk i stykker nå - etter 14 måneder. Den forrige holdt i snaut 30 år. Er jo garanti. Neste stopp: Elkjøp Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) trikola skrev (15 minutter siden): Mikrobølgeovnen gikk i stykker nå - etter 14 måneder. Den forrige holdt i snaut 30 år. Er jo garanti. Neste stopp: Elkjøp Det blir sikkert en opplevelse, "det er nok en slitedel som er gått, den dekkes ikke av garantien". On topic Folk som ikke evner å endre mening, de klarer heller ikke å ta til seg det man faktisk sier. De har laget seg et narrativ og tillegger motparten diverse meninger for at ting skal passe, uansett hva man sier selv. Endret 10. mars av ^fmj 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars ^fmj skrev (11 minutter siden): Det blir sikkert en opplevelse, "det er nok en slitedel som er gått, den dekkes ikke av garantien". On topic Folk som ikke evner å endre mening, de klarer heller ikke å ta til seg det man faktisk sier. De har laget seg et narrativ og tillegger motparten diverse meninger for at ting skal passe, uansett hva man sier selv. Når endret du sist mening om noe? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars VifteKopp skrev (1 time siden): Når endret du sist mening om noe? Er det relevant? Jeg hører gjerne på andre for råd og veiledning. Dunning-Kruger-folk er slitsomme. Det er en god egenskap å være i stand til å innrømme at man tok feil. 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Vær advart Gilde Krydret GYROSKJØTT (Svin og MUK) med sin konsistens som minner om en blanding av kjøttgelé og skumgummi er noe av det ekleste som jeg har kjøpt for første og siste gang. Krydderet er noe slags urter som trolig er lagt til for å kamuflere. Dette er er rett og slett en fornærmelse mot ekte gyros! 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Jeg irriterer meg for nyheter om Trump her og der, blir aldri stille. Nye ting hele tiden. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Gouldfan skrev (32 minutter siden): Jeg irriterer meg for nyheter om Trump her og der, blir aldri stille. Nye ting hele tiden. Flooding the zone, det er taktikken. Det er vel langt på vei umulig og ignorere, men det er kanskje det nyhetsformidlerne bør gjøre, ignorere den oransje mannens pisspreik, for det er alt det er. Avisene trenger en ny daglig spalte der en bare lister opp alle de idiotiske tingene den oransje putlerlakeien sier og la det være med det, kan kalle spalten "dum oransje mann sier dumme ting". 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars (endret) Ryuuou skrev (2 timer siden): FAMILIE PAKNING med fake ost. Når du sier det: samboer var i butikken i forrige uke og kom hjem med revet ost. Trodde hun fordi dette skvipet lå da komisk nok sammen med annen revet ost, og ikke i "spesiell mat"-hylla der dette har en mer naturlig plassering. Men opplegget er vel å lure forbrukerne slik at de selger mer..? Endret 13. mars av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars (endret) Jeg søkte opp Synnøve Revet fordi jeg er nysgjerrig på hva innholdet egentlig er. Til dets forsvar så inneholder produktet 43% ost + ukjent mengde melkeprotein og mysepulver. Så en god del er faktisk melkebasert akkurat som ekte ost. E-stoffene kan jeg ikke på rams så jeg sjekket lista. Jeg kan ikke se noe store problemer med noen av disse unntatt E160a*. Dette er helt ok stoffer sånn sett og de er selvsagt lovlige i disse moderate mengdene og hver av de har en forståelig nyttefunksjon i produktet. * En kraftig overdose av dette stoffet kan gjøre at man vil ligne på Donald Trump, og hvem vil vel det? Jeg kommer likevel til å fortsette å styre unna Revet, hovedsaklig på grunn av svært usunt kokosolje (12% av totalen om jeg har regnet rett). Det er nesten rent mettet fett. Endret 13. mars av Simen1 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Noen av de har greit innhold av palmeolje også - bare å styre unna med andre ord. Og så må man forholde seg til om produkter er «ekte ost» eller «analog ost». Jeezus 1 Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Cutters er dagens store irritasjon! Jeg har begynt å få ganske så lang lugg, og når jeg fikk e-post fra cutters at jeg kunne få 50% avslag på hårklipp så bestemte jeg for å slå til. Gikk inn i appen etter jobb og begynte å legge in bestilling, la inn rabattkoden og skulle til å betale da jeg fikk beskjed at "noe skjedde under prosessering" Ok tenkte jeg, bestemte meg for å prøve på nytt, denne gangen fikk jeg beskjed at koden ikke lenger var gyldig. Jeg syntes det virket som er sleipt salgstriks, så jeg prøvde å legge inn en ny bestilling, denne gangen uten kode. Da kom jeg helt fram til å bekrefte betaling (altså ingen feil) Jeg nekter å tro at det bare var tilfeldig at de hadde "betalingsproblemer" når jeg skulle bruke koden min. Kommer antageligvis aldri til å bruke dem igjen, det handler ikke om pengene, men om prinsippet. Nå skal jeg finne en ny sjappe og la dem ha meg som kunde isteden. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. mars Del Skrevet 17. mars Restskatt. Så jeg tenkte jeg skulle endre på skattekortet ved å justere inntekten med hva jeg faktisk tjener, og da ble % satsen redusert, så da må jeg vel betale mer restskatt neste år? (Fra 33% til 25%..) Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 17. mars Del Skrevet 17. mars Jeg pleier å se an de første månedene i året og så justere skattekortet deretter. Man kan fint endre underveis i året og det finnes gode kalkulatorer til hjelp. Så du kan fint justere eller snakke med dem dersom du er usikker. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Når jeg bestiller noe, og de blir sendt i 4 forskjellige forsendelser. Heldigvis så ser det ut som at det ble gebyr på kun en av pakkene, men moms på hver enkelt. Den pakken som det ble gebyr på, er fortollet, men forsinket. Har bekymret meg en hel uke for denne forsendelsen, så neste gang blir det å handle en og en vare. Er jo uansett gratis frakt... Har også en pakke som kommer fra norsk nettbutikk som er forsinket, men nå på vei. Så det blir å vente til alle 5 pakkene er i PiB før jeg henter de, så jeg håper de har masse plass til overs fordi jeg tipper de tar opp en europall. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) Kitchn har medlemstilbud hvor du får 200 kroner rabatt om du handler for mer enn 500 kroner, og produktet jeg har lyst på koster 499. Kan alltids legge til noe billig.... edit: Fant det andre plasser, 200 kroner billigere så jeg la den til på øsneklisten min. Haster ikke. Endret 23. mars av Dubious Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. mars Del Skrevet 23. mars Når jeg bestiller noe i god tid før påske, og får til svar at det mest sansynlig ikke kommer på lager før uken etter påske. Håper det kommer uken før... (Det er et telt jeg hadde tenkt å bruke i påsken) Lenke til kommentar
trikola Skrevet 23. mars Del Skrevet 23. mars (endret) Strømbrudd nr 2 i 2025 kl 7 i dag. Elvia kvitterte med en SMS kl 7:12 Varte bare i kanskje 30 minutter og Ecoflow'n tok en del av ulempene, men litt styr er det jo fortsatt. Sender en kjølig, sarkastisk takk til Elvia. Endret 23. mars av trikola Lenke til kommentar
^fmj Skrevet mandag kl 16:02 Del Skrevet mandag kl 16:02 Folk som hiver seg på trender. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 10:51 Del Skrevet onsdag kl 10:51 Bah... "Alle" har fått skattemeldingen sin, men ikke jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå