Novice99 Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Er så lei tenner ! Ømhet, verk, tannleger ! Aldri helt fred å få fra de. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Novice99 skrev (1 time siden): Er så lei tenner ! Ømhet, verk, tannleger ! Aldri helt fred å få fra de. Enig. tannleger er mest interessert i loppe deg for penger virker det som. Stoler lite på dem.😒 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Tror det er stor sannsynlighet for at man får MER vondt i tennene ved å ikke dra til tannlegen. Er ikke noe glad i tannleger selv (hun jeg bruker nynner hele tiden - det er beroligende), men de er et nødvendig onde og har for meg en preventiv funksjon. Jeg lå bak masse biler på lørdag som nok ikke burde vært ute og kjørt. Hvis det er å skummelt å kjøre når det er regnvåte(!) veier så må du nesten la bilen stå altså. Ikke nødvendig å ligge i 40 i 70-sonen fordi du har panikkangst for å skli av veien på vått føre.. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar 1 hour ago, Auto Asmodeus said: Jeg lå bak masse biler på lørdag som nok ikke burde vært ute og kjørt. Hvis det er å skummelt å kjøre når det er regnvåte(!) veier så må du nesten la bilen stå altså. Ikke nødvendig å ligge i 40 i 70-sonen fordi du har panikkangst for å skli av veien på vått føre.. Vet ikke hvordan forholdene ellers var der, men regnvåte veier på denne årstid er ofte noe man skal være svært forsiktig på. Har man først vært ute for underkjølt regn så er ikke det en opplevelse en glemmer. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Zork skrev (1 time siden): Vet ikke hvordan forholdene ellers var der, men regnvåte veier på denne årstid er ofte noe man skal være svært forsiktig på. Har man først vært ute for underkjølt regn så er ikke det en opplevelse en glemmer. Er ingenting som tilsier at man ikke kan kjøre i 70 på våte veier. Da er det enten noe galt med bilen eller sjåføren. Hadde veiene vært oversvømt med fare for vannplaning, eller at det var fare for is/underkjølt regn, men når det er snakk om våte veier så er det fint om man kjører etter forholdene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Jeg fikk fikset et hull hos tannlegen og han sa at den muligens måtte rotfylles... Jepp, det må den sansynligvis. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Auto Asmodeus skrev (12 timer siden): Jeg lå bak masse biler på lørdag som nok ikke burde vært ute og kjørt. Hvis det er å skummelt å kjøre når det er regnvåte(!) veier så må du nesten la bilen stå altså. Ikke nødvendig å ligge i 40 i 70-sonen fordi du har panikkangst for å skli av veien på vått føre.. Mulig det er jeg som er rar, men jeg har ingen problemer med at folk tar det rolig på vinteren. Vi hører jo stadig om at det ligger hundrevis av biler i grøfta når det er dårlig føre, og noe sier meg at det hovedsakelig ikke er de som tar det rolig. Så jeg tenker at det er de som drar ut så sent at de kun rekker frem om de kjører nøyaktig etter fartsgrensa som bør la bilen stå 😊 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Tenkte jeg skulle få meg normal døgnrytme, så jeg tok Melatonin 1 time før leggetid, og sovepille en halvtime før. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Kjøleskap skrev (10 timer siden): Mulig det er jeg som er rar, men jeg har ingen problemer med at folk tar det rolig på vinteren. Vi hører jo stadig om at det ligger hundrevis av biler i grøfta når det er dårlig føre, og noe sier meg at det hovedsakelig ikke er de som tar det rolig. Så jeg tenker at det er de som drar ut så sent at de kun rekker frem om de kjører nøyaktig etter fartsgrensa som bør la bilen stå 😊 Jeg har heller ikke problemer med at folk tar det rolig når føret tilsier det, som for eksempel på glatte veier eller dårlig føre som du sier. Men jeg har problemer med at folk kjører langt under fartsgrensen når forholdene tilsier at de ikke trenger det. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Vi kontakter deg da vi ser at du ikke har gjort et registrert kjøp siste 23 måneder og vi vil derfor avslutte ditt medlemskap hos oss. Ønsker du fortsatt å være medlem må det registreres et kjøp på medlemskontoen din innen 28 dager. Fra Europris. Har handlet der flere ganger de siste 2 årene, men har ikke kjøpt noe som det var noe vits å oppgi nummer. Går heller ikke an å oppgi kortnummer i appen. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar @Dubious: Hvis du synes "bonussjekker" ikke er verdt all spam og overvåkning så kan du registrere deg for å få rabatt på et bestemt "medlemskjøp", få rabatten og aldri bekrefte medlemskapet via SMS-en. Da får du rabatten og de blir nødt til å slette all info om deg. Jeg gjør det noen steder. 2 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Kronisk sykdom. Plutselig ble jeg veeeeeeeldig syk igjen. Ugh! Jeg ba chatgpt illustrere irritasjonen min, her er resultatet: «Forbanna ulcerøse tarmhelvete! Skulle tro djevelen sjøl hadde bestemt seg for å drive graffiti med betennelse langs hele endetarmen min!» 😡🔥 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. januar Del Skrevet 29. januar Er hjemlevering billigste frakt? Skulle tro at det var billigere å sende pakken til PiB. Pakken skal levers hjemme mellom 07:00 og 17:00 i morgen. Går ikke an å velge noe annet tidspunkt, kun annen dag. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Dubious skrev (På 28.1.2025 den 17.15): Jeg fikk fikset et hull hos tannlegen og han sa at den muligens måtte rotfylles... Jepp, det må den sansynligvis. Tenkte på deg nå i morgentimene: https://www.nrk.no/nordland/rekordmange-soker-erstatning_-_-eg-folte-meg-rundlurt-av-tannlegen-1.17227367 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. januar Del Skrevet 30. januar Auto Asmodeus skrev (1 time siden): Tenkte på deg nå i morgentimene: https://www.nrk.no/nordland/rekordmange-soker-erstatning_-_-eg-folte-meg-rundlurt-av-tannlegen-1.17227367 Tannlegen min er grei. Bruker som regel å trekke fra tidligere arbeid om det er han som har gjort noe galt. Og kanskje det går bra uten rotfylling. Har time i februar, så får se, men det går bra. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Jeg er raka fant, ihvertfall inntil jeg får regninga på kredittkortet. Debitkortet/lønnskontoen er for faste utgifter og sparekonto er reserve. Kredittkortet er en fast utgift når regninga kommer. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. februar Del Skrevet 3. februar At jeg ikke klarer å finne meg en ny jobb. Vil ikke jobbe med det jeg gjør i dag, men jeg har ikke erfaring / kompetanse / selvtillit til å prøve noe annet heller. Bah. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar (endret) HeltHjem har levert en pakke på Jernia, men pakke 2 kommer angivelig til postkassen, og den passer ikke i postkassen, og da står det at den skal legges utenfor døren, og det er ikke noe annet valg. Foretrekker faktisk at de leverer til Jernia. Edit: Pakken kom i postkassen, den stakk ut, og hadde akkurat fått plass oppi. Sporingen kom i Posten.appen, så usikker på hvem som faktisk leverte da det ikke er post i dag, og avisbudet leverer på kveld/natt. (Står HeltHjem i e-posten) Nå venter jeg på en annen pakke som er på vei hit, men estimert levering i morgen... Så mye lettere om de kan sende pakkene til PiB. Endret 5. februar av Dubious Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 7. februar Del Skrevet 7. februar Trailersjåfører som skal blinke til hverandre når de møter hverandre på veien. De første gangene jeg opplevde at en trailer bak meg, eller i møte med meg, blinket med lysene, trodde jeg at han signaliserte til meg for noe. Etter hvert har jeg sett at det ofte er tilsvarende blinking fra en trailer i motsatt retning. Er det mørkt ute er det spesielt irriterende om en trailer blinker med lysene for å si hei til en trailer rett foran eller bak meg. Det må da gå an å vinke til hverandre i stedet, om de så absolutt må hilse på hverandre. Er vel også forbudt å drive å blinke med lysene uten at man forsøker å signalisere noe viktig. 1 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Artikler som lyger eller vrir på sannheten, som denne om Temu, igjen. https://www.nrk.no/klima/xl/slik-har-nordmenns-shopping-fra-kinesisk-nettbutikk-temu-eksplodert-1.17154331 og så sendt helt til Norge på et forurensende fly. men også fordi det forurenser mye å produsere og sende en vare fra Kina til Norge. Flyet går uansett, ja det forurenser, men det er ikke på grunn av Temu. De velger blligste frakt, og det er restplasser, samme som de gjør i Norge når frakten er gratis. Mange av varene som selges i norske butikker er laget i kina, kanskje tilogmed på de samme fabrikkene. Jeg skulle gjerne handlet fra norske butikker, men når jeg får produkt til 300 kroner fra Temu, og eneste alternativ i Norge koster 3000, og stort sett bare til bedrifter, så jeg får uansett ikke kjøpt det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå