Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klaging hvert jævla år om at buklist ikke er tynnribbe. Emballasjen er gjennomsiktig, bruk øynene!

Det samme gjelder for pinnekjøttet, fatter ikke at folk gidder. Meldte meg inn i noen matgrupper på Facebook for en stund siden. Kommentarfeltet er til stadighet ikke til å tro, hva voksne folk lirer av seg med fullt navn.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Fortau som ikke blir brøytet eller er dårlig brøytet, og turstier som ikke blir brøytet, og ikke strødd.

Måtte gå i veien når jeg skulle på butikken. 
Jeg gikk i dagslys så var ikke noe stort problem.
Tryggere å kjøre til butikken, men tenkte å få litt trim da jeg ikke kan bruke turveien...

Turveien, som brukes av mange hver dag, blir hverken brøytet eller strødd.
Lite folk som går der nå, siden det er livsfarlig. 
Den kan kjøres på med traktor, og brukes av traktor for å komme til åker. 

Lenke til kommentar

Er nok mer det at folk fyrer det av utenom tillatt tid, og dette plutselige skremmer livet ut av dyra. Jeg har null problemer med å reagere negativt på dette selv om jeg ikke har en hund som bryr seg.

På selve nyttårsaften får folk med nervøse dyr gjøre egne tiltak - det skal bråke litt på nyttårsaften. Vi får venner på besøk som har med en nervøs hund, så vi skal lage en hunde zen-sone innerst i huset der vi blokkerer for vinduet og har på chill musikk og gjemmer godbiter samt masse tepper hunden kan tulle seg inn i - det gikk bra sist.

Jeg irriterer meg mye mer om folk som nettopp skyter fyrverki opp midt på dagen, eller inne på skoler eller kjøpesenteret. Slikt pakk har man lov til å klinke rett ned uten forvarsel.

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
^fmj skrev (34 minutter siden):

Crazy dyrefolk og klaging på fyrverkeri hvert ENESTE år. Jeg bruker ikke penger på fyrverkeri, men det er snakk om noen timer én dag i året.

Hadde det vært sant så ser jeg poenget, men det er det dessverre ikke, de som bruker fyrverkeri bruker det ikke når det er lovlig, vi har frihet under ansvar, greier de ikke ta det ansvaret så sier det seg selv at de må miste den friheten, kommunene kan ta seg av det, og så kan de som liker dritten donere penger til kommunens fyrverkerifond, om de vil. 

Jeg skal gjøre det jeg må med beistet den halvtimen det varer, men helst ikke i 5 dager før og etter nyttårsaften.

Nesten et dødsfall her 👇

https://www.vg.no/nyheter/i/8q7b4d/fortviler-over-fyrverkeri-ble-sparket-av-hest

Lenke til kommentar

Uvettig bruk er selvsagt ikke greit.

Her er et eksempel fra Facebook: Katrine Katrine

Det er en harry, egoistisk og patetisk handling å skyte opp raketter, gjort av små menn som tydeligvis trenger en penisforlengelse..

Katrine Katrine

Kai Bakken Skjønner jeg traff en nerve. Synd raketter ikke kommer til å hjelpe på manndommen din...

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Uvettig bruk er ulovlig og bør straffeforfølges med bøter eller fengsel alt etter alvorlighetsgrad. Vanlige folk i gata har også et kollektivt ansvar for å avverge ulovligheter og farlige situasjoner.

Jeg tror ikke kollektiv avstraffelse er riktig virkemiddel mot uvettighet og ulovlighet. Vi får et gråere og fattigere samfunn om vi skal legge bånd på oss hver gang det er en eller annen festlighet eller nytelse som kan karakteriseres som til ulempe for miljøet, kjæledyr, går ut over smale grupper som de er skuddredde etter Utøya-terroren, som flyktninger fra krigsherjede land osv osv. Denne krenke-woken føyer seg egentlig bare inn i rekka av alt fra kjøttskam, bensinskam, flyskam, få-barn-skam og nå fyrverkeriskam.

Vær nå ikke så festbrems. Det er noe med å ha det godt mens man lever. Unne seg noe usunt, som en dram i blant, tillate litt fest og morro. Til og med på statens regning av og til. Fyrverkeri er tillatt bare 1/3 dag i året, kl 18-02. Ta heller tak i ulovlighetene. Det er de som provoserer og skader mest.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (17 minutter siden):

Uvettig bruk er selvsagt ikke greit.

Vel det er det klages på, ikke noe annet, dessverre er uvettig bruk altfor normalt, at det klages hvert år er vel bare et solid signal om at det er et ansvar som ikke lenger kan eller bør overlates til privatpersoner, synd de ikke greier å oppføre seg, men sånn er det blitt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (21 minutter siden):

Vel det er det klages på, ikke noe annet, dessverre er uvettig bruk altfor normalt, at det klages hvert år er vel bare et solid signal om at det er et ansvar som ikke lenger kan eller bør overlates til privatpersoner, synd de ikke greier å oppføre seg, men sånn er det blitt.  

Nei, det er ikke det som er irriterende, jamfør mitt eksempel fra Facebook.

Lenke til kommentar
2 hours ago, ^fmj said:

Crazy dyrefolk og klaging på fyrverkeri hvert ENESTE år. Jeg bruker ikke penger på fyrverkeri, men det er snakk om noen timer én dag i året.

Nei, det er ikke det - og jeg tviler på om det er mange i Norges land som ikke allerede i går fikk noen smell rundt seg. Fyrverkeriet går opp fra det kommer i salg til lenge etter nyttår. Mange sparer også på fyrverkeriet og sender det opp ved senere anledninger.

Fullstendig absurd at privat fyrverkeri er lovlig - i tillegg til alle problemene det gir til dyr/dyreiere og mennesker som har problemer med sånt, så er det helt tøvete at en skal gi dispensasjon fra ellers svært strenge lover når det gjelder bruk av sprengstoff, for at hvem som helst skal kunne leke med det på en av de dagene i året når det konsumeres mest alkohol.

• Liker 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (2 timer siden):

Hadde vært mye mindre firverkeri om de hadde skattet det ihjel.

70% avgift på drivstoff, så det burde være minst 100% avgift på privat fyrverkeri. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Dubious said:

Hadde vært mye mindre firverkeri om de hadde skattet det ihjel.

70% avgift på drivstoff, så det burde være minst 100% avgift på privat fyrverkeri. 

Tviler - fyrverkeri er en slik ting som får en god del mennesker til å bare skru av hjernen når det gjelder det økonomiske. Det er noe som bare SKAL handles for mangfoldige tusen uansett.

En måtte pålagt enorme og helt urealistiske avgifter for å få noen merkbar nedgang - pengebruken på sånt er jo allerede hinsides all fornuft for mange.

Lenke til kommentar

NRK - som har (minst) 3 kanaler men likevel bytter frem og tilbake i det uendelige for å vise sjakk-vm i både hurtig- og lynsjakk.

I kveld (og dette har pågått tidligere kvelder også) begynte de på NRK2 fra 19:45 til 20:00 - så byttet de til NRK1 fra 20:00 til 22:40, så bytter de til NRK2 igjen fra 22:40 til 23:00 før de igjen går tilbake til NRK1...

Altså... hva er poenget? Send alt av sjakk på NRK2 da så får dere "alle dei faste postane" og resten på NRK1 istedenfor å vase rundt frem og tilbake!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...