Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
53 minutes ago, Dubious said:

De sier det er priskrig, men hvorfor er det bare på julevarer, og hvorfor har de ikke priskrig resten av året?

Akkurat som om kundene plutselig velger å handle i en annen butikk enn de har gjort resten av året. 

Jeg gjør det. Har Rema 1000, Meny, Extra, og Kiwi innenfor 200 meter av boligen. Jeg ser etter tilbud og besøker gjerne flere butikker. Ting som ikke er på tilbud prøver jeg å kjøpe på uavhengige "innvandrerbutikker". Føler de har både bedre utvalg og lavere priser, stort sett. De har jeg også 4-5 av i gangavstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (43 minutter siden):

Jeg gjør det. Har Rema 1000, Meny, Extra, og Kiwi innenfor 200 meter av boligen. Jeg ser etter tilbud og besøker gjerne flere butikker. Ting som ikke er på tilbud prøver jeg å kjøpe på uavhengige "innvandrerbutikker". Føler de har både bedre utvalg og lavere priser, stort sett. De har jeg også 4-5 av i gangavstand.

Jeg ser på tilbudsavisen, og har valget mellom Rema og Extra. (og kjøre til Meny)
Men jeg har en fast butikk jeg handler varer som ikke er på tilbud, eller noe jeg skal ha, da blir det Extra, best bonus og best parkering. 

Lenke til kommentar

Æsj. Kom på at dette med flere butikker ikke akkurat er en fordel, ikke bare begrenset til "priskrig" i høytidene.

Vi har Bunnpris, Kiwi, Extra og 2 Rema innenfor 6-700 meter. Når alle fører litt tredjepart og litt "egen merkevare" er det et mareritt når jeg skal ha en bestemt vare innenfor forskjellige segmenter. "EM" sprer seg som kreft i frysedisken og hyllene og jeg hater hele konseptet med marg og bein. De bytter ut originale produkter med eget opplegg som er dårligere og dyrere. Og for å toppe det så shrinkflater de dritten i tillegg sånn at stykkprisen gjør at du får inntrykk av at det er billigere enn konkurrenten med det originale produktet. Fuck hele dritten. Skikkelig!

Artikkel om dette fra april i år:
https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/du-blir-lurt-til-a-tro-at-det-er-billigere/16536362/

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/nordland/60-prosent-av-restavfallet-er-sortert-feil-_-det-gjor-at-norge-ikke-nar-krav-for-2025-1.17154539

Tydeligerer merking på produktene vil gjøre at flere sorterer. 

Det hjelper ikke med bare symboler, det må også stå skriftlig. 

Det hjelper heller ikke at det er bom på veien før søppeldynga, sånn at det koster 60 kroner å sortere søppel. Da havner alt i restavfallet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Ikke for å plage deg, men jeg mener å huske at du har sagt du har et hus å rydde.

Men det er så kjedelig..

Mangler motivasjon til å gjøre det. 
Noen ganger får jeg en kløe hvor jeg rydder mye på en dag, men aner ikke hvorfor. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 minutter siden):

Vi sender ikke til Norge...

Det kan være skjulte gode grunner til at de ikke gjør det. For eksempel at produktene er ulovlige i Norge eller at handelen på andre måter bryter norsk lov, eller er sanksjonert/svartelistet eller noe sånt.

Når prisen virker for god til å være sann så kan det hende det er den berømte katta i sekken. Vanlige forbrukere har sjeldent god nok innsikt i hvordan utenlandske nettbutikker eller produkter bryter med norske lover.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Det kan være skjulte gode grunner til at de ikke gjør det. For eksempel at produktene er ulovlige i Norge eller at handelen på andre måter bryter norsk lov, eller er sanksjonert/svartelistet eller noe sånt.

Når prisen virker for god til å være sann så kan det hende det er den berømte katta i sekken. Vanlige forbrukere har sjeldent god nok innsikt i hvordan utenlandske nettbutikker eller produkter bryter med norske lover.

Dette er et kjent merke (Wolfbox).
Det er snakk om et dashbordkamera som monteres over speilet med kamera bak. G900 Pro.

Eneste grunnen til at nettsider ikke sender til Norge at vi har verdens mest kompliserte tollsystem. 

Merket selges ikke i Norge. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (12 timer siden):

Dette er et kjent merke (Wolfbox).
Det er snakk om et dashbordkamera som monteres over speilet med kamera bak. G900 Pro.

Eneste grunnen til at nettsider ikke sender til Norge at vi har verdens mest kompliserte tollsystem. 

Merket selges ikke i Norge. 

Bruk det postboksopplegget i Sverige og hent pakka der hvis mulig.

Lenke til kommentar
Peanut skrev (27 minutter siden):

Avrimingen av varmepumpen. Siden jeg ikke vil slå på gulvvarme eller kjøpe gass til gasspeisen, så blir det av og til IMG_9304.gif.34ecd557eda66ffc8fa151c233191f82.gif her i hus, fordi jeg fryser så mye. Hjelper ikke med avriming fordi det blir kjølig i huset. 

Det gjør den selv, og med mindre det er -20 der du bor, så skal pumpen klare å holde tempen oppe.

Pumpen min står på 16 grader, mest for å holde leiligheten nogenlunde varm. Den går ikke lavere. 
Jeg har flyttet inn på soverommet med panelovn under vinduet. 

Lenke til kommentar

Noen få ganger i livet kan jeg bli krigersk irritert.
For eksempel i dag, da ei dame sa til sin mann, som jeg sto rett foran i køen til kassene på Meny, «Det har kommet en dame på plassen vår mens vi var borte». 
Altså, man eier jo ikke en plass i en kø hvis man går ut av den og blir borte i 5-10 minutter med mindre man har noen som kan holde av? 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...