Simen1 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember :utakt skrev (7 minutter siden): Den yngste i familien digger det, så det pleier å stå på om lørdagskveldene. Jeg vil tro det er mange som oss. Det trodde jeg også helt til de yngste spurte "mååå vi se på det der?". Jeg hadde lidd meg gjennom episode etter episode for deres del, også viste det seg at de hadde lidd seg gjennom det samme for min del. Etter få minutter å prate ut om dette så ble vi enige om å finne andre ting å bruke lørdagskveldene på. Nå går det i filmer eller tv-serier vi alle følger med på og liker mye bedre. Åpenhet og ærlighet er viktig. Denne episoden her hjemme minnet meg på historien om mannen som ga sin favorittdel, toppen rundstykket, til kona hele livet fordi han trodde det var hennes favoritt. Samtidig som kona alltid ga sin favoritt, bunnen av rundstykket til mannen, fordi hun trodde det var mannens favoritt. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Zork skrev (20 timer siden): Maskorama. Har aldri sett poenget med dette programmet og ikke sett noe av det før. Men siden jeg tydeligvis er i sterkt mindretall om den meningen, så har jeg faktisk sett både denne og forrige lørdags program for å se om jeg faktisk har tatt feil og forhåndsdømt dette programmet. Det har jeg ikke. Herrefred for et fullstendig meningsløst og kjedelig konsept. Hvem er dere som donerer seertall nok til at NRK kjører dette som lørdagsunderholdning? Ikke for å være ufin, men jeg irriterer meg litt over denne typen innlegg. Folk er forskjellige, smaken er som baken og så videre... Jeg har et ganske nøytralt syn på Maskorama selv, men så lenge programmet får nok seere, så kommer nok NRK til å fortsette å lage det. Og det må jo bety at det er mange som liker det. Og da får vi som ikke liker det, finne noe annet å se på. Det er virkelig ikke værre enn det. 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember 42 minutes ago, Nukleosid said: Ikke for å være ufin, men jeg irriterer meg litt over denne typen innlegg. Folk er forskjellige, smaken er som baken og så videre... Jeg har et ganske nøytralt syn på Maskorama selv, men så lenge programmet får nok seere, så kommer nok NRK til å fortsette å lage det. Og det må jo bety at det er mange som liker det. Og da får vi som ikke liker det, finne noe annet å se på. Det er virkelig ikke værre enn det. Ikke for å være ufin, men jeg irriterer meg litt over folk som går innom en tråd som heter "ting som irriterer så grenseløst" for å skrive innlegg om at folk ikke bør skrive om ting som irriterer dem. 2 4 Lenke til kommentar
Peanut Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember On 7.12.2024 at 11:38 AM, :utakt said: Menneskelige hamstre. Jeg skulle ha en pose nonstop til pepperkakepynting, men hylla var helt skrapa. Når jeg ser meg rundt ser jeg at det er flere typiske juleting som er utplukka og tomt. Butikkene har visst hatt kampanje på disse greiene, og "folk er helt gærne" som den ansatte sa. Når det er tilbud på sesongvarer, så tar man én. Eller to. Du trenger ikke tjue pakker nonstop eller tretten flasker gløgg, selv om det er billig! Folk! Sånn er det overalt med alt. Er noe på tilbud, så blir det *poof!* borte relativt fort. I sommer skulle jeg ha Nescafé Iskaffe. I hyllen på en Meny hvor ingen tydeligvis drikker iskaffe, var alt borte den dagen jeg kom og skulle ha fordi det var på tilbud <_< (Smørkrisen i 2011 viste og hvor mye folk hamstret. Husker jeg leste om ei som hadde fylt opp handlevognen med smør «fordi hun skulle ha til julebakst». Hvem trenger 50-100+ pakker med smør? <_< ) Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember (endret) Peanut skrev (10 minutter siden): Sånn er det overalt med alt. Er noe på tilbud, så blir det *poof!* borte relativt fort. I sommer skulle jeg ha Nescafé Iskaffe. I hyllen på en Meny hvor ingen tydeligvis drikker iskaffe, var alt borte den dagen jeg kom og skulle ha fordi det var på tilbud <_< (Smørkrisen i 2011 viste og hvor mye folk hamstret. Husker jeg leste om ei som hadde fylt opp handlevognen med smør «fordi hun skulle ha til julebakst». Hvem trenger 50-100+ pakker med smør? <_< ) I sommer ble området her brått uten drikkevann i noen dager. Folk strømmet til butikkene. I nærbutikken her var det tomt bare en liten halvtime etter at meldingen gikk ut fra kommunen. En ansatt på butikken bare "ja, det var nettopp en kar innom her og kjøpte alt". Det er noe spesielt med folk som ikke evner å skjønne at de bor i et samfunn. (og jada, før noen får lyst til å påpeke beredskap og så videre. Jada. Jeg vet. Jeg er sløv. Og har dårlig med lagringsplass.) Endret 8. desember av :utakt 2 Lenke til kommentar
Peanut Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember 1 minute ago, :utakt said: I sommer ble området her brått uten drikkevann i noen dager. Folk strømmet til butikkene. I nærbutikken her var det tomt bare en liten halvtime etter at meldingen gikk ut fra kommunen. En ansatt på butikken bare "ja, det var nettopp en kar innom her og kjøpte alt". Det er noe spesielt med folk som ikke evner å skjønne at de bor i et samfunn. Den typer mennesker har vel et navn. Egoister. Jeg tror de fint evner å skjønne, men de gir blanke. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember (endret) Chatbotter. Når det står kundeservice -> "chat med oss", så forventer jeg ikke å må prøve å overtale en dum robot i 10minutter om å få snakke med en ekte person. Jævlig irriterende. Endret 9. desember av Tåkefyrste 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember Jeg ser stadig oftere på stillingsannonser, og det begynner å irritere meg ganske kraftig at alle setter som krav at man skal ha årevis med erfaring fra akkurat den typen stilling de lyser ut. Om alle skal tenke sånn er man dømt til å forbli i samme type jobb hele livet. Jeg har søkt flere stillinger i det siste og ikke hørt en dritt, så arbeidsgivere mener tydeligvis alvor med det kravet også. Bah. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Heldigvis ikke alle som tenker sånn. Min erfaring med dette er at jeg har byttet jobb ca hvert tredje år de siste 12 åra og hver gang har gått til noe nytt uten konkret erfaring med det jeg skal drive med. Bakgrunn fra bransjen - ja visst, i tre av tilfellene. Men i det ene tilfellet var jeg helt blank - de trengte en viss type person - resten kunne man lære seg. Lagde litt statistikk for min egen del det ene året jeg søkte jobb. Vi var mange som ble permittert i samme bransje så det var merkbar kamp i rekrutteringsbransjen på jobber som matcha godt med vår erfaring. Hadde heldigvis sluttpakke og hadde relativt sett god tid med å finne ny jobb.. Sendte 48 søknader i løpet av 12 måneder. Fikk ikke svar på halvparten, fikk intervju på 6 søknader, kom helt til siste intervjuløp med 2 og vant 1 jobb. Your mileage may vary, men selv om ikke dette hjelper deg i ditt konkret tilfelle så ikke gi opp. Og lykke til! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Sitat Strømkunder i Sørvest-Norge kan vente seg en makspris på over fem kroner. Dette er først og fremst på grunn av lite vind i Tyskland. På tide å melde oss ut av samarbeidet, eller ihvertfall ikke følge prisen på strøm i Europa. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Dubious skrev (4 timer siden): På tide å melde oss ut av samarbeidet, eller ihvertfall ikke følge prisen på strøm i Europa. .. fordi én av fem deler av Norge passerer 5 kr/kWh i én time, for første gang i år? Og prisen gjelder ikke en gang for de aller fleste husstander siden de får strømstøtte. Hva med alle de gangene strømmen har vært gratis eller minuspriset i år, i samme område av landet, på grunn av mye vind i Tyskland? Skal vi bare kutte ut alle de gangene også? Eller skal vi sette en slags diode på kraftkablene så det kun er lave priser som smitter over til sørlandet? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Simen1 skrev (10 timer siden): .. fordi én av fem deler av Norge passerer 5 kr/kWh i én time, for første gang i år? Og prisen gjelder ikke en gang for de aller fleste husstander siden de får strømstøtte. Hva med alle de gangene strømmen har vært gratis eller minuspriset i år, i samme område av landet, på grunn av mye vind i Tyskland? Skal vi bare kutte ut alle de gangene også? Eller skal vi sette en slags diode på kraftkablene så det kun er lave priser som smitter over til sørlandet? Det er ingen grunn til at strøm skal være gratis eller gå i minus. Minstepris burde f.eks være 10 øre. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Jeg har en pakke på vei, som har blitt registrert i både Posten og PostNord appene, så nå får jeg meldinger i hytt og pine... Hos PostNord står den som "avsender" Hos Posten står den som "avsender" co Postnord. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Sånn type kriminalitet som er to forsideeksempler på i dag her: https://www.vg.no/rampelys/i/dRj3eq/sol-heilo-frastjaalet-utstyr-jeg-er-helt-lammet https://www.vg.no/nyheter/i/B0mpqe/museumshaerverk-i-kristiansand-vi-er-sjokkerte Pokkern altså, det må bare bli strengere reaksjoner. 10 ganger strengere enn det er. Fordi sånt går så vanvittig hardt utover de som blir rammet. 20 år på vann og brød, ingen nåde. 👎 Om det er "syke" folk som gjør noe sånt, får det være en sak for seg. Men da skal det dokumenteres skikkelig. Er for enkelt å bare skylde på psykisk sykdom. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Delvis skrev (Akkurat nå): 20 år på vann og brød, ingen nåde. 20 år med tortur og underernæring for en stjålet henger ? Sorry buddy, men det får du betale med egne penger, jeg er ikke interessert i å finansiere den galskapen. Litt forbanna sjøl, hovedsakelig på de idiotene som ødela vår kultur arv, men jeg er mer enn tilhenger av at de svina betaler for seg enn at jeg skal gjøre det for dem. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) skaftetryne32 skrev (4 minutter siden): men jeg er mer enn tilhenger av at de svina betaler for seg enn at jeg skal gjøre det for dem. De skal selvsagt gjøre det i tillegg, det er helt opplagt. I disse tilfellene er det også snakk om uerstattelige ting da. Så der må prisen være høy. Jo jo, satte vel det på spissen ang. fengselsopphold da, men at det bør bli strengere mener jeg absolutt. Endret 11. desember av Delvis 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) Konfisker alt de eier, og deretter send de ut av landet. Russland og Ukraina tar imot alle. Endret 11. desember av Dubious 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember (endret) Strømpris på 13 kroner i morgen. Atle Simonsen som er kommunikasjonssjef i Lyse sier at dette er fordi det er mørkt, kaldt og lite sol, i tillegg til lite vind. Tre av disse faktorene må man nesten regne med i DESEMBER DA ELLER?????!!! Er årets mørkeste måned og blant de kaldeste. Trenger ikke å være noen jævla rakettforsker for å luke ut dette??? Forbanna opplegg. Men jeg driter litt i det pga strømstøtten og at jeg ikke bor der dette berører størst. Men dustete unnskyldninger som irriterer meg og at Norge ikke feier for egen dør mtp strøm og lar strømdiktatorene selge til blodpris og skor seg med fete bonuser. Endret 11. desember av Auto Asmodeus 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Søtstoffer i alt, nå begynner det å ta over alkoholet også. Var i butikken og tenkte å kjøpe meg en boks cider, men neida, NULL produkter med kun sukker, ALT har søtstoffer. Tilogmed energidrikker har de fjernet sukkeret.... ENERGIdrikke.... de har altså fjernet energien. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå