Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Plager meg ofte at statlige organer og media holder nynorsk kunstig i live ved å ha lovpålagt andel innhold.

Gjør at jeg leser dette på forsiden på NRK og tenker: "Hva slags sone er det den amerikanske presidenten skal benåde? Og hvordan benåder man faktisk en sone? Hvorfor er benåding av denne sonen uheldig? Er det Eurosonen og derfor aktuelt for meg som leser dette i Norge? Og hvem er han mannen ved siden av?"

Må jo klikke..: ÅJA - det er snakk om SØNNEN! Så skriv det da for faen. Sønnen!!!!

Benåda sonen.jpg

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAV har økt intektsgrensen min, uten at jeg har gått over nåværende maks inntekt. 

Som betyr at jeg vil få mindre fra NAv neste år.
Skal endre inntekten min når planleggeren fungerer igjen.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Dubious skrev (15 timer siden):

Noen som kan spå om når kronekursen vil gå opp?

Selv ikke økonomer klarer det. De har alle sine egne, klare meninger om både kronekursen og renter, og så langt har alle feilet miserabelt. Som for øvrig er helt vanlig når det gjelder økonomers spådommer.

Lenke til kommentar

Ladeluka på Audi A3 e-tron har irritert meg i mange år nå.

Makan til dårlig design. Er det bare 1  minusgrad ute så kan du helt glemme å åpne eller lukke den. Så eneste løsningen er å  kjøre rundt med luka åpen om man har ønsker om å lade bilen før det blir varmegrader igjen.

Blir elbil med oppvarma ladeluke neste gang.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (6 timer siden):

Dressmann har dress på salg, men de har ikke dressen jeg kjøpte ifjor på lager..

Neste gang blir det å kjøpe dress en annen plass, hvor de ikke bytter ut utvalget hvert år. 

Sliter du ut en dress hvert år?

Lenke til kommentar
On 3.12.2024 at 7:54 AM, koots said:

Er riktignok ikke SJ sin feil at de ikke har nok lokomotiv til å kjøre strekningen lenger, slik jernbanen (desverre) er organisert i dag. SJ har vel flere ganger gitt uttrykk over frustrasjon på mangel på materiell/alder på materiell, som gjør at de ikke kan kjøre som de ønsker, og de ønsker å kjøre mer offensivt enn hva minstekravet fra staten i anbudet er.

Hjelper selvfølgelig ikke deg som privatperson da.

Lykke til på ID-billetter, litt usikker på om jeg savner å ha den fordelen eller ikke 😅

Nei, det hjelper ikke meg som privatperson hva SJ vil eller ikke, det er hva de tilbyr jeg må forholde meg til. Frustrasjonen burde kanskje rettes mot samferdselsdepartementet og tilbudet til oss som av og til skal en tur nordover. Prisene for fly, hurtigruta osv er helt bananas rundt høytider.

Det verste var at det ble så mye frem og tilbake, og når de endelig hadde fiksa sporet så ble det likevel buss for tog siste biten frem til Bodø. Er det sånn at togene må tilbake til Trondheim og ta service/vedlikehold hver eneste dag? Så nærme men likevel så fjernt. 

Nå har det skjedd enda en ulykke på denne strekningen og kundene de neste dagene må ta HELE strekningen fra Trondheim til Bodø i buss. Stakkars folk..

Og takk! Det kommer vel en oppdatering her i tråden dersom det ikke går veien med ID 😬

Lenke til kommentar
On 3.12.2024 at 2:15 PM, Auto Asmodeus said:

Plager meg ofte at statlige organer og media holder nynorsk kunstig i live ved å ha lovpålagt andel innhold.

Gjør at jeg leser dette på forsiden på NRK og tenker: "Hva slags sone er det den amerikanske presidenten skal benåde? Og hvordan benåder man faktisk en sone? Hvorfor er benåding av denne sonen uheldig? Er det Eurosonen og derfor aktuelt for meg som leser dette i Norge? Og hvem er han mannen ved siden av?"

Må jo klikke..: ÅJA - det er snakk om SØNNEN! Så skriv det da for faen. Sønnen!!!!

Benåda sonen.jpg

Uheldig? Jeg synes "sonen" er svært heldig som ble benåda jeg da. 

Lenke til kommentar
Sitat

Har du betalt merverdiavgift to ganger?
Hvis du som forbruker har blitt belastet mva. to ganger for samme vare, for eksempel både ved kjøpet og ved innførsel til Norge, kan du få tilbakebetalt mva. én av gangene. 

Hvis du har kjøpt fra en VOEC-registrert nettbutikk, må du be om refusjon fra nettbutikken
Noen ganger kan det skje at nettbutikken ikke har sendt pakken på riktig måte eller at det har skjedd en annen feil som gjør at du må betale mva., toll og eventuelt gebyr fra fraktselskapet når du henter ut pakken. 

Verken Tolletaten eller Skatteetaten kan korrigere eller refundere slike beløp.

Dette må du gjøre: 

Ta kontakt med nettbutikken som solgte deg varen.
Be om å få refundert mva-beløpet du betalte da du kjøpte varen.
Legg ved dokumentasjon om at du har blitt belastet for mva. to ganger.

Når pakken kom med Bring var det null avgifter, men nå kommer pakken med Posten, og da må jeg betale moms..

Eksakt samme innhold og selskap som fraktet den i utlandet.
Ganske tydelig at det er Posten som er problemet.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Dubious said:

Når pakken kom med Bring var det null avgifter, men nå kommer pakken med Posten, og da må jeg betale moms..

Eksakt samme innhold og selskap som fraktet den i utlandet.
Ganske tydelig at det er Posten som er problemet.  

Når man snaker om driten så renner den.

IMG_4047.thumb.PNG.bf8fc61385a5f716b881bccc9799a3b5.PNG

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Dagens irritasjonsmoment er Dagsnytt 18 som gir debattplass til et tydeligvis rablende galt menneske som mener hun ble besatt av en hindustisk demon (Shiva, visstnok) fordi hun gjorde noen yoga-øvelser og later som om man skal kjøre en seriøs debatt basert på det.

Ikke bare er dette skuffende med tanke på at en som Debatt 18-lytter forventer faktisk rasjonelle debatter (selv om en kan være sterkt uenig med debattantene), men det må da også stride mot Vær Varsom-plakaten som sier at man skal beskytte mennesker mot seg selv?

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Eurospar sine juksetilbud. Jeg handlet litt til fredagstacoen på Rema og kjøpte blant annet et glass Santa Maria tacosaus, medium. Det kostet 6,60. Ikke noe tilbud eller "prisredusert"-lapp noe sted. Bare vanlig pris. Så stakk jeg innom spar for å kjøpe brus på tilbud og kikket innom taco-hylla for å se om det jeg kom på noe mer å fylle taco-middagen med. Der hadde de nøyaktig samme glass på -40%. Etter rabatt kostet det 13,14, før rabatt 21,90. Jeg ble stående å kikke litt rundt og oppdaget at omtrent hele -40%-tilbudet i taco-avdeligna hadde gjennomgående høyere priser enn det jeg husket fra Rema.

Spar scammer oss med black-friday-taktikk. Syk høye normalpriser for så bruke rabattprosenter for å selge varene framfor gode priser. Normalprisede varer er vanligvis bare rundt 10% dryere på Spar enn på Rema, noe som burde kunne kryssubsidiere tilbudspriser under det Rema har. Men dengang ei. Spar utnytter tilliten til å scamme oss selv på mange tilbudspriser. Hva er vitsen med en sånn butikk? Det er jo bare slitsomt å måtte styre unna ALLE normalprisede varer, for så å kjøpe de hos konkurrenten, og deretter følge med på tilbudene som en hauk for ikke å bli scammet der også. Dette sammen med et unødvendig irriterende selvbetjent kassasystem er dråpen for meg altså. Fra nå av gidder jeg ikke kaste bort tid på den butikken.

Lenke til kommentar

Menneskelige hamstre. Jeg skulle ha en pose nonstop til pepperkakepynting, men hylla var helt skrapa. Når jeg ser meg rundt ser jeg at det er flere typiske juleting som er utplukka og tomt. Butikkene har visst hatt kampanje på disse greiene, og "folk er helt gærne" som den ansatte sa. 

Når det er tilbud på sesongvarer, så tar man én. Eller to. Du trenger ikke tjue pakker nonstop eller tretten flasker gløgg, selv om det er billig! 

Folk! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Maskorama.

Har aldri sett poenget med dette programmet og ikke sett noe av det før. Men siden jeg tydeligvis er i sterkt mindretall om den meningen, så har jeg faktisk sett både denne og forrige lørdags program for å se om jeg faktisk har tatt feil og forhåndsdømt dette programmet.

Det har jeg ikke. Herrefred for et fullstendig meningsløst og kjedelig konsept. Hvem er dere som donerer seertall nok til at NRK kjører dette som lørdagsunderholdning?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Zork skrev (17 timer siden):

Maskorama.

Har aldri sett poenget med dette programmet og ikke sett noe av det før. Men siden jeg tydeligvis er i sterkt mindretall om den meningen, så har jeg faktisk sett både denne og forrige lørdags program for å se om jeg faktisk har tatt feil og forhåndsdømt dette programmet.

Det har jeg ikke. Herrefred for et fullstendig meningsløst og kjedelig konsept. Hvem er dere som donerer seertall nok til at NRK kjører dette som lørdagsunderholdning?

Den yngste i familien digger det, så det pleier å stå på om lørdagskveldene. Jeg vil tro det er mange som oss. 

Det som irriterer meg er at jeg følger så utrolig lite med i "kjendisverden", så de fleste av deltakerne og navnene som blir foreslått på bakgrunn av hintene aner jeg ikke hvem er. Hun som gikk ut i går var en eller annen blogger. 

Det ryktes at Danby Choi og Tone Damli er igjen som finalister. De klarer jeg hvertfall plassere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...