Simen1 Skrevet 24. november Del Skrevet 24. november Zork skrev (8 timer siden): listhaug på Nytt på Nytt. Pleier kose meg med NpN hver fredag, men orker ikke det fryktelige mennesket så da ble det en uke uten. Og selv om jeg synes listhaug er spesielt guffen så er det ikke bare politisk motivert - jeg synes de generelt burde holde seg til å invitere folk som faktisk er morsomme. Jeg tror ikke jeg kan nevne én eneste nåværende topp-politiker jeg tenker bør være med i det programmet - vedum-episoden for en del uker siden var en lidelse den også. En kan være morsom selv om en ikke er komiker av yrke, men når de skal ha med politikere og næringslivsledere og denslags kun fordi de er kjente for andre ting, så blir det som regel mer kleint enn morsomt. Nytt på nytt var i sin tid det beste programmet man virkelig måtte få med seg i løpet av uka. Gjestene har alltid vært hummer og kanari nivå på, noe som var litt av spenninga. Drivkraften og sjarmen har forsvunnet i rykk og napp med nye programledere og stadig mer PK regi. Etter å ha fulgt med siden tidenes morgen så ga jeg opp å følge programmet slavisk for ca 2 år siden. Jeg har lidd meg gjennom noen få episoder etter det, men nei - programmet er nå strøket av min mentale tv-plan. Synd, for det var jo gøy for mange år siden. 1 1 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november (endret) Alltids irriterende å måtte dra på legevakta i går. Pga sterke brystsmerter. Spoiler Viste seg at jeg tydeligvis har pådratt meg en betennelse pga angstanfall og angstkramper. Trodde ikke at det var mulig.. Som gjorde at det var vanskelig å trekke inn pusten, bøye seg, reise seg opp av senga og slikt. Går nå på en ukes kur med Ibux og Paracet, og blitt anbefalt at jeg evt kan ta en svak versjon av Ibux, sammen med angstdempende, hvis angstanfallene, krampene, har vært for ille. Å sitte å vente i over 2 og en halv time er ikke akuratt morsomt heller. Endret 25. november av Slettet-aNZFa3 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november 20 hours ago, Slettet-aNZFa3 said: Alltids irriterende å måtte dra på legevakta i går. Pga sterke brystsmerter. Reveal hidden contents Viste seg at jeg tydeligvis har pådratt meg en betennelse pga angstanfall og angstkramper. Trodde ikke at det var mulig.. Som gjorde at det var vanskelig å trekke inn pusten, bøye seg, reise seg opp av senga og slikt. Går nå på en ukes kur med Ibux og Paracet, og blitt anbefalt at jeg evt kan ta en svak versjon av Ibux, sammen med angstdempende, hvis angstanfallene, krampene, har vært for ille. Å sitte å vente i over 2 og en halv time er ikke akuratt morsomt heller. Men var det noe da? Generelt stress og for mye aquavit til julebordsribba? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november (endret) Femtekolonne skrev (5 timer siden): Men var det noe da? Generelt stress og for mye aquavit til julebordsribba? Bare sliti med angsproblemetmatikk i over 14 år som bare har blitt værre og værre de siste 7 månedene, med alt for mange hyppige og lange angstanfall og krampeanfall, og spenninger i kroppen som resulterte med betennelse i brystet. Ganske vanlig hvis jeg man ikke behandler det tidlig. Ble anbefalt en svak dose av Ibux sammen med angstdempende hvis angsten og anfallet var ille. Men som man sier: "Kunne vært værre." Drikker ikke alkohol, og hvis jeg først drikker, så bruker jeg 12 måneder på kun 1 6-pack med cider lol. Men etter å ha funnet den alkoholfrie versjonen av den jeg foretrekker, så drikker jeg kun den. Men drikker fortsatt få. Foretrekker Somersby Pære Cider (eller hva den heter). Men kun for spesielle sammenkomster eller ferie e.l. Men klarer ihvertfall å gå rundt og bøye meg og sånt nå lol. Men er ganske irriterende når kroppen ikke fungerer som den skal. Men som legen sa til meg: "Det fysiske og det psykiske holder godt sammen, og påvirker hverandre begge veier." Men har ikke smerter nå, så klarer å fokusere mer på dataspill og sånt. Klarte til og med også å fokusere og se på F1 Las Vegas løpet. Endret 26. november av Slettet-aNZFa3 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Ikke for å være kjip, men det er vel heller noe for fastlegen? Hovedoppgaven til legevakten er akutte tilfeller og man vurderes ut i fra hvor alvorlig det er med tanke på plass i køen. 2,5t i kø på legevakten er forøvrig ikke mye. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) Folk som ikke kan vikepliktsreglene når de kommer ut fra parkeringsplass. Det skapes farlige situasjoner her ett spesifikt sted nesten hver dag pga dette. Har dashcamvideoer av 3 tilfeller av brudd på vikeplikten samme plass bare siste uke. Burde jeg tipse noen, eier av bedrift eller politiet for å få oppmerksomhet rundt problemet? Kanskje de burde sette opp et stort vikepliktsskilt ved utkjøringen eller noe for å synliggjøre at de har vikeplikt for all trafikk på veien. Endret 27. november av Tåkefyrste Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) Femtekolonne skrev (13 timer siden): Ikke for å være kjip, men det er vel heller noe for fastlegen? Hovedoppgaven til legevakten er akutte tilfeller og man vurderes ut i fra hvor alvorlig det er med tanke på plass i køen. 2,5t i kø på legevakten er forøvrig ikke mye. Vet du hva?! Det var en faens Søndag. Du kjenner ikke meg og min situasjon. Min nåværende situasjon er egentlig ganske akutt. Les i gjennom min post historikk så kanskje du forstår mer, og ikke er så sinnsykt forhåndsdømmende! Så akutte brystsmerter og pustebesvær, som bare ble bare værre og værre i løpet av 2 uker ikke er akutt nok?! Og når man ikke en gang kommer seg ut av senga fordi smertene er såpass store, og trenger hjelp ut, og trenger hjelp for å komme seg til f.eks legevakt ikke er akutt? Nå var det ikke opp til din vurdering uansett. Legevakt ble ringt på først, og det var de som sa jeg skulle dra dit! Endret 27. november av Slettet-aNZFa3 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) Må dessverre ofte innom en legevakt før man kan ta turen til et sykehus. Har opplevd å bli snudd i døra fordi lege ikke var kontaktet på forhånd.. Til Laserbeam - føler med deg. Kan ikke sammenlignes med 14 års angsthelvete, men jeg gikk på veggen psykisk pga jobben og ansvaret jeg hadde for rundt 15 år siden, og den stressreaksjonen var verre enn mye annet jeg har opplevd i livet. Fikk panikk av tanken på at det snart var ny dag på jobb, og jeg strevde med helt enkle oppgaver som å spise, vaske tøy, sove og ble sykt glemsk. Ser på meg selv som en relativt sterk fysisk og psykisk fyr, men den knekken jeg fikk var fæl. Prøvde å løse det med alkohol og andre ting, og det hjalp (selvfølgelig) lite. Fikk etterhvert tak i en god psykolog , men det tok meg nesten et år å komme tilbake for fullt et helt annet sted. Ønsker deg lykke til og håper det blir bedre for deg Endret 27. november av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Videoer på VG som ikke har kontroller for pause/lyd osv. None kan du høyreklikke og velge det, men med andre må du kopiere linken og åpne i ny fane for å få det fram. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november 6 hours ago, Slettet-aNZFa3 said: Vet du hva?! Det var en faens Søndag. Du kjenner ikke meg og min situasjon. Min nåværende situasjon er egentlig ganske akutt. Les i gjennom min post historikk så kanskje du forstår mer, og ikke er så sinnsykt forhåndsdømmende! Så akutte brystsmerter og pustebesvær, som bare ble bare værre og værre i løpet av 2 uker ikke er akutt nok?! Og når man ikke en gang kommer seg ut av senga fordi smertene er såpass store, og trenger hjelp ut, og trenger hjelp for å komme seg til f.eks legevakt ikke er akutt? Nå var det ikke opp til din vurdering uansett. Legevakt ble ringt på først, og det var de som sa jeg skulle dra dit! Og da må du akseptere å vente. Det er ikke livstruende. Jeg vet en som har gått pga han hadde hatt feber en! hel dag og han måtte vente så lenge at han gav opp. Det er ikke lett for de på legevakten heller. Det er begrenset med leger og tid. Jeg forsøkte lese opp helse-postene dine, men mulig jeg er på feil platform så får bare opp de nyeste angående gaming. Men jeg tok meg likevel brydderiet med å google angst. Der kommet det frem at riktig løsning er fastlege som gir henvisning til dps. Jeg og skjønner at det er en sammenheng mellom psykisk og fysisk helse, men da vil det vel være en naturlig vei å gå å få hjelp med hodet før det knekker kroppen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) Tåkefyrste skrev (9 timer siden): Folk som ikke kan vikepliktsreglene når de kommer ut fra parkeringsplass. Det skapes farlige situasjoner her ett spesifikt sted nesten hver dag pga dette. Har dashcamvideoer av 3 tilfeller av brudd på vikeplikten samme plass bare siste uke. Burde jeg tipse noen, eier av bedrift eller politiet for å få oppmerksomhet rundt problemet? Kanskje de burde sette opp et stort vikepliktsskilt ved utkjøringen eller noe for å synliggjøre at de har vikeplikt for all trafikk på veien. Jeg har litt motsatt irritasjon her. Det vil si mange skjønner ikke at busser må følge trafikkreglene som alle andre, da tenker jeg spesielt på høyreregelen. Det skaper usikre situasjoner der bussjåføren legger seg til en uvane og anta at bilister stopper der de ikke skal stoppe. Det skaper farlige situasjoner når andre bilister følger trafikkreglene. En annen misforståelse er når en hovedvei er forbundet med en kort sidevei som deler seg i tre. To av veiene, de som ligger parallelt med hovedveien er innkjøring til parkeringsplasser. Den siste har et innkjøring forbudt-skilt med underskiltet "unntatt vare- og syke-transport" og går innover i et boligfelt. Her er det mange som misforstår hvor parkeringsplass-vikepliktregelen gjelder. Den gjelder kun når man kjører på den lille trearmede veien. Kjører man fra denne lille trearmede veistrekningen som altså ikke er en parkeringsplass, og inn på hovedveien så har de på hovedveien vanlig høyreregel-vikeplikt. Eksempel: Endret 27. november av Simen1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november 29 minutes ago, Simen1 said: Jeg har litt motsatt irritasjon her. Det vil si mange skjønner ikke at busser må følge trafikkreglene som alle andre, da tenker jeg spesielt på høyreregelen. Det skaper usikre situasjoner der bussjåføren legger seg til en uvane og anta at bilister stopper der de ikke skal stoppe. Det skaper farlige situasjoner når andre bilister følger trafikkreglene. En annen misforståelse er når en hovedvei er forbundet med en kort sidevei som deler seg i tre. To av veiene, de som ligger parallelt med hovedveien er innkjøring til parkeringsplasser. Den siste har et innkjøring forbudt-skilt med underskiltet "unntatt vare- og syke-transport" og går innover i et boligfelt. Her er det mange som misforstår hvor parkeringsplass-vikepliktregelen gjelder. Den gjelder kun når man kjører på den lille trearmede veien. Kjører man fra denne lille trearmede veistrekningen som altså ikke er en parkeringsplass, og inn på hovedveien så har de på hovedveien vanlig høyreregel-vikeplikt. Eksempel: Regner med du mener den veien som jeg markerte i rødt her? Hvis den har et veinavn så er det jo en vanlig vei og vanlig høyreregel gjelder selv om den har 2 parkeringsplasser på hver side. Med mindre hovedveien er forkjørsvei så klart. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) Det stemmer. Jeg har ikke sjekket om det er forkjørsvei på eksempelbildet mitt. Den på bildet er en forkjørsveg, så dårlig eksempel, men bare forestill dere at den ikke er det. Endret 27. november av Simen1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet torsdag kl 07:57 Del Skrevet torsdag kl 07:57 Femtekolonne skrev (11 timer siden): Og da må du akseptere å vente. Det er ikke livstruende. Jeg vet en som har gått pga han hadde hatt feber en! hel dag og han måtte vente så lenge at han gav opp. Det er ikke lett for de på legevakten heller. Det er begrenset med leger og tid. Jeg forsøkte lese opp helse-postene dine, men mulig jeg er på feil platform så får bare opp de nyeste angående gaming. Men jeg tok meg likevel brydderiet med å google angst. Der kommet det frem at riktig løsning er fastlege som gir henvisning til dps. Jeg og skjønner at det er en sammenheng mellom psykisk og fysisk helse, men da vil det vel være en naturlig vei å gå å få hjelp med hodet før det knekker kroppen. Prøv å lese herfra og skrell nedover gjennom tråden: Hvis du fortsatt da mangler empati og sympati så gir jeg deg opp. Lenke til kommentar
Hair Skrevet fredag kl 05:39 Del Skrevet fredag kl 05:39 Når man markerer i ett søkefelt, eller er 0,0000000000001 sekunder fra og trykke seg dypere inn i siden. Så spretter det opp et tilbud, julekalender eller hva enn det måtte være 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet fredag kl 06:51 Del Skrevet fredag kl 06:51 "Spesiallansering" på polet, så nå fungerer ikke nettsiden til noen annet enn lanseringen. Skjult alkohol reklame. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet mandag kl 03:27 Del Skrevet mandag kl 03:27 "Bare idioter som faller på isen" På lørdag falt jeg på isen. Landet på låret, og ingenting gjorde vondt den kvelden, men på morgenen... Prøver å sitte stille, men det er ikke så lett. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet mandag kl 23:33 Del Skrevet mandag kl 23:33 (endret) SJ og tog på Nordlandsbanen. Tenkte å ta familien min nordover i jula for å besøke familie. Endte opp med å bestille tog for flere måneder siden og flybillett siste stykket fra Bodø. I oktober skjedde det en ulykke der, greit nok - det skulle da være mulig å fikse sporet jul. Er par uker siden ble billetten endra til dagtoget slik at vi skulle slippe å sitte på buss i timesvis med et spedbarn. Fikk endra flybillettene og togselskapet skulle dekke hotell der det var nødvendig. Jeg leste på nyhetene for 2 dager siden at togstrekningen er fikset. Tog KAN kjøre der. Så får vi melding i dag om at vi likevel må belage oss på buss for tog mellom mo i rana og bodø. Det går ikke med et spedbarn. Flybilletter for hele familien (2 voksne, 2 barn og 1 spedbarn) havner på alt fra 25 til 50 tusen kroner. Kan ta en sydentur for den prisen. Har aldri tatt tog nordover før men tenkte det var fornuftig mtp på prisen, men jeg kommer ALDRI til å ta en sånn sjanse igjen. Jula er så og si ødelagt på grunn av togfaenskapet. Skal ringe og avbestille toget i morgen. Vi skal heller prøve å reise på ID frem til Bodø men har mine tvil om at vi får plass i jula siden flyene ofte er fulle. Det mest irriterende oppi det hele er at tog KAN kjøre der, men toget stopper i mo i rana. Hva var vitsen med å jobbe på spreng for å fikse linja der må gudene vite. Det er også veldig irriterende å se den nye togreklamen på tv hele tiden, med de revene også står det at man burde ta tog for å komme trygt hjem til familien i jula. Ironien er helt fantastisk. SJ, Nordlandsbanen og tog i Norge kan brenne en viss plass for min del. Endret mandag kl 23:54 av iGlenn Lenke til kommentar
koots Skrevet i går, 06:54 Del Skrevet i går, 06:54 Er riktignok ikke SJ sin feil at de ikke har nok lokomotiv til å kjøre strekningen lenger, slik jernbanen (desverre) er organisert i dag. SJ har vel flere ganger gitt uttrykk over frustrasjon på mangel på materiell/alder på materiell, som gjør at de ikke kan kjøre som de ønsker, og de ønsker å kjøre mer offensivt enn hva minstekravet fra staten i anbudet er. Hjelper selvfølgelig ikke deg som privatperson da. Lykke til på ID-billetter, litt usikker på om jeg savner å ha den fordelen eller ikke 😅 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Bankkortet mitt går ut i desember, men det er allerede deaktivert, og jeg har ikke fått aktivert det nye kortet ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå