Theo343 Skrevet torsdag kl 15:30 Del Skrevet torsdag kl 15:30 (endret) Taxi i Oslo. Det har blitt helt Texas nærmeste uten lov og orden. Man blir presset til å betale mer enn det det nornalt sett ville kostet ellers vil de ikke ta turen. Er dette Høyre politikken? Endret torsdag kl 15:31 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet torsdag kl 16:06 Del Skrevet torsdag kl 16:06 (endret) Clickbait! Artikkelen handler om et funn av noen gjenglemte akvariefisker. Er det sånn man blir mor nå til dags? Atpåtil et ufrivillig funn, jøssenam! Endret torsdag kl 16:07 av Simen1 3 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet fredag kl 06:18 Del Skrevet fredag kl 06:18 CaZpeR skrev (På 6.11.2024 den 5:56 PM): Bestilt reseptvare på nettapotek. Sendt med PostNord. Hva klarer PostNord å gjøre? Levere ut pakken til noen andre... Selv om man må legitimere seg så klarer de å levere ut til feil personer. Bravo! Dere har én jobb... Og den klarer de ikke.... Følger opp denne. Fikk plutselig ny hentemelding. Dro for å hente og der lå en pakke som åpenbart var åpnet og så lukket igjen. Nektet å ta imot da den inneholder medisiner (med en reseptlapp med mitt fødsels- og personnummer og diagnose medisinen skal brukes til). Siste gang jeg bruker nettapotek… vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg for hvor frustrert dette gjør meg 😕 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet fredag kl 06:42 Del Skrevet fredag kl 06:42 Vil ikke anbefale å få apotekvarer sendt hjem. Man kan jo bestille varen levert til nærmeste apotek og hente dem der. Det velger jeg alltid. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet fredag kl 07:05 Del Skrevet fredag kl 07:05 Delvis skrev (22 minutter siden): Vil ikke anbefale å få apotekvarer sendt hjem. Man kan jo bestille varen levert til nærmeste apotek og hente dem der. Det velger jeg alltid. Ja, det blir det fremover nå. Har alltid gått bra og har følt det som trygt pga. legitimasjonsplikten. Men åpenbart ikke så nøye hos PostNord så styrer langt unna den form for handel igjen.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet fredag kl 14:24 Del Skrevet fredag kl 14:24 (endret) 23 hours ago, Theo343 said: Taxi i Oslo. Det har blitt helt Texas nærmeste uten lov og orden. Man blir presset til å betale mer enn det det nornalt sett ville kostet ellers vil de ikke ta turen. Er dette Høyre politikken? Helt utrolig. Nøyaktig samme taxi stopp til nøyaktig samme destinasjon. Turen tok like lang tid. På torsdag kl. 14:30 kostet den 400. i dag kostet den 603,- når vi kom frem. Når jeg konfronterte sjåføren så begynte han med unnskyldninger "ringetakst" "sorry men du stod på holdeplassen utenfor hotellet". Så kom han med "kanskje annet taxi selskap"..."nei dere har samme grafikk/logo og kjører samme bil". På turen kjørte han også varmen opp så høyt i sonen bak at det må ha vært godt over 40 grader der. Han var i telefonen så det var umulig å få kontakt. Han ble nervøs ved konfrontering. Når jeg gikk ut så tok jeg et bilde av bilen. Endret fredag kl 14:35 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet fredag kl 15:02 Del Skrevet fredag kl 15:02 Theo343 skrev (36 minutter siden): Han ble nervøs ved konfrontering. Kanskje du burde anmelde fyren for svindel? Håper DU reagerer! Alt for mange bare godtar det som skjer.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet fredag kl 16:51 Del Skrevet fredag kl 16:51 (endret) 1 hour ago, Woff said: Kanskje du burde anmelde fyren for svindel? Håper DU reagerer! Alt for mange bare godtar det som skjer.. Ja tanken er å få meldt dette til et eller annet organ som kan ta en kontroll av taxivirksomheten i Oslo. Kunne godt tenke meg at eks. et program som Brennpunkt tok pulsen på drosjenæringen i Oslo og hvor ille den har blitt. EDIT: Et google søk viser at dette har blitt et meget stort problem. Hvorfor er det ingen som gjør noe? https://www.nettavisen.no/okonomi/roalds-taxitur-ble-tre-ganger-dyrere-enn-forventet-folte-meg-lurt/s/5-95-1032127 Dette ble min siste Taxi tur - både privat og i jobbsammenheng. Jeg -nekter- å understøtte en kriminell taxi mafia, som Høyre egenhendig har lagt til rette for. Endret fredag kl 16:58 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet fredag kl 16:55 Del Skrevet fredag kl 16:55 Theo343 skrev (Akkurat nå): Kunne godt tenke meg at eks. et program som Brennpunkt tok pulsen på drosjenæringen i Oslo og hvor ille den har blitt Helt enig med deg der! Jeg bruker omtrent IKKE drosje, men måtte for noen få måneder siden. Tok en taxi fra Oslo S og noen få kvartaler, tok etter besøket der en ny drosje tilbake samme vei. Og som du fant ut så opplevde jeg en økning fra 350 til 680 kroner.. Beklageligvis skulle staten betale, så kvitteringene ble videresendt. Og de som betaler fra statskassa bryr seg ikke om forskjellene! 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet fredag kl 16:59 Del Skrevet fredag kl 16:59 (endret) Jeg tar selv drosje veldig lite og så og si aldri. Har vært nødt ca 10 ganger totalt i forbindelse med jobb siste 5 år. Alle gangene har det vært suspekt aktivitet både med prisingen og betalingsmetoden. Dette har blitt en ren mafia og det ser ikke ut som noen har tenkt til å gjøre noe med det. Endret fredag kl 17:07 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet fredag kl 20:13 Del Skrevet fredag kl 20:13 (endret) Jeg avdekket svindel for noen uker siden. Småskala svindel som hadde pågått over lang tid, så jeg hoderegnet at det må ha kostet et norsk selskap et sekssifret beløp. Tok kontakt med selskapet, sendte over dokumentasjon og fikk mange hjertelig takk fra sjefen der, samt info om hvordan de håndterte saken videre. Svindleren ble tatt og anmeldt. Uka etter oppdaget jeg at svindleren var i gang igjen. Jeg tok kontakt på nytt, han ble anmeldt igjen. I dag observerte jeg han på nytt, men jeg klarte ikke å se eller dokumentere svindelen denne gangen. Mulig han bare skjuler det bedre. Makan til folk! Poenget er, ikke gi deg @Theo343 Svindlere skal tas igjen og igjen til de lærer. Endret fredag kl 20:15 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå