Theo343 Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november On 6.10.2024 at 1:32 PM, Dubious said: Poenget er at alt er dyrere i Norge, mest på grunn av at det er så komplisert å sende ting hit. Før så kunne jeg kjøpe flere kolli samtidig, nå tillater de kun en eske om gangen. De sender flere kolli til Sverige... Skal prøve Poste Restante til våren. Har prøvd det før, men da til Strømstad, som fungerte fint, men det er langt å dra, så det blir Storlien, og kanskje Østersund. Takk for tipset https://posterestantestromstad.no/ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) On 3.11.2024 at 11:52 AM, Dubious said: Spinnvile juleuker på Extra, uten gode tilbud. (Tilbudsavisa) Langt mellom gangene de har gode tilbud, men de har best parkeringsplass og bonus. De siste år har de fleste kraftige ord mistet all sin tyngde og mening. Overbruk av slikt er irriterende. Endret 4. november av Theo343 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Theo343 skrev (1 time siden): Takk for tipset https://posterestantestromstad.no/ Var den jeg brukte, men du kan få sendt til mange plasser i Sverige, uten å betale gebyr. https://www.postnord.se/en/private/receiving/poste-restante/ Har planlagt tur til Østersund til våren. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) 2 minutes ago, Dubious said: Var den jeg brukte, men du kan få sendt til mange plasser i Sverige, uten å betale gebyr. https://www.postnord.se/en/private/receiving/poste-restante/ Har planlagt tur til Østersund til våren. Flott. Planlegger å bestille flere ting fra butikker i EU som ikke en gang leveres til Norge så da er slikt i eks. Strømstad veldig kjekt. Merkelig mange som leverer til Danmark, Sverige og Finland men ikke Norge. Endret 4. november av Theo343 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Theo343 skrev (2 timer siden): Flott. Planlegger å bestille flere ting fra butikker i EU som ikke en gang leveres til Norge så da er slikt i eks. Strømstad veldig kjekt. Merkelig mange som leverer til Danmark, Sverige og Finland men ikke Norge. De er med i EU, og Norge har verdens mest kompliserte tollsystem. Aner ikke hva som har skjedd, siden det fungerte mye bedre før. Antar det hare noe med VOEC å gjøre. Flere av nettbutikkene jeg har handlet på før, i ubegrenset mengde, nå enten har begrenset til 1 kolli, eller ikke sender i det hele tatt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Artikler i nettavisene med bilder som fyller hele skjermen, med noen få linjer tekst. Må scrolle i en evighet for å få lest det som er skrevet. 2 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Mye av flomskadene som skjer i landet kunne ha vært unngått om de fikk lov å bygge demninger/vannkraft. Kan spare millioner hvert år, og få mer/billigere strøm. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november HeltHjem har sluttet med Rema 1000, som har åpent til 23, og jeg må nå på Jernia, som stenger 20. Enda en grunn til å ikke velge HeltHjem. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Toppen av irritasjon om dagen må være valget i USA. Fint at det nå er ferdig så andre viktigere ting kan få spalteplass. Bonusirritasjon at folk i Norge føler at de må vise hvem de heier på og at de nærmest er forpliktet til å velge side - og at vi åpenbart ikke kan si at man driter i valget, driter i hele USA og alt som skjer der fordi da er man uengasjert eller noe. Jada det påvirker global økonomi, og hva skjer nå liksom med NATO, Parisavtalen, de rike som åpenbart blir rikere der borte osv osv, men hva faen skal JEG gjøre med det? Med mindre jeg drar bort og blåser huet av fyren så er det lite JEG kan gjøre med dette, ergo er det bortkastet energi å henge seg opp i den dritten der borte og føle/mene noe om det. 1 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november (endret) Egentlig en gladmelding og dermed feil i denne tråden - men det meste har jo 2 sider: Strømmen er igjen tilbake etter en times brudd. Dermed er også vanntrykk i kranen sikret. Liste over brudd i år som Elvia innrømmer offentlig med en SMS: 6.11, 1.11., 21.10., 20.10., 13.10., 22.5., 14.4., 28.1. I tillegg kommer kanskje like mange av noen sekunders eller få minutters varighet som ikke dokumenteres med SMS men likevel gjør at klokker må stilles og - en veldig sjelden gang - at en 3D-print ødelegges som kanskje hadde kommet flere timer på vei. Men etter at jeg rigget opp en EcoFlow i sommer er problemet noe mer begrenset. Endret 6. november av trikola Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november (endret) Bestilt reseptvare på nettapotek. Sendt med PostNord. Hva klarer PostNord å gjøre? Levere ut pakken til noen andre... Selv om man må legitimere seg så klarer de å levere ut til feil personer. Bravo! Dere har én jobb... Og den klarer de ikke.... Endret 6. november av CaZpeR 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Når man kommer hjem fra butikken og oppdager at man har fått med seg et eller annet dårlig frukt og grønt. I dag var det en appelsin som hadde et bløtt område jeg ikke la merke til. Andre ganger har jeg skåret opp paprika og funnet den full av mugg innvendig, funnet mugne druer midt inne i kurven, grønne poteter og the list goes on. Jeg vet ikke om det er butikkene her som ikke kan å oppbevare maten ordentlig, dårlige rutiner på å fjerne svinn eller om det er noe annet, men det er så mye dårlig for tida. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Alle køyesenger på Ikea tåler bare 100kg, så de er altså ikke laget for voksne. 1 1 Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november :utakt skrev (15 timer siden): Når man kommer hjem fra butikken og oppdager at man har fått med seg et eller annet dårlig frukt og grønt. I dag var det en appelsin som hadde et bløtt område jeg ikke la merke til. Andre ganger har jeg skåret opp paprika og funnet den full av mugg innvendig, funnet mugne druer midt inne i kurven, grønne poteter og the list goes on. Jeg vet ikke om det er butikkene her som ikke kan å oppbevare maten ordentlig, dårlige rutiner på å fjerne svinn eller om det er noe annet, men det er så mye dårlig for tida. Om du har handlet hos en av Norgesgruppens butikker så er det enkelt å reklamere hjemmefra via butikkens app (eller nettside tror jeg også?) og få refundert til Trumf, så du slipper å returnere til butikk med vare 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november koots skrev (7 minutter siden): Om du har handlet hos en av Norgesgruppens butikker så er det enkelt å reklamere hjemmefra via butikkens app (eller nettside tror jeg også?) og få refundert til Trumf, så du slipper å returnere til butikk med vare Det visste jeg ikke. Takk! Lenke til kommentar
REALITET Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Folkbsom motsier seg selv stadig vekk. 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet lørdag kl 16:46 Del Skrevet lørdag kl 16:46 Skrotnisser ! Hva er det med slike skrotnisser - er det en eller annen "hoarding"-diagnose? Ferdig med oppussing - fint, da lagrer skrotnissen en 1 m høy stabel med laminat langs sideveggen i carporten, kommer aldri til å bli brukt - men kjekt å ha! Gammel vaskemaskin - den lagres bak bilen - kjekt å ha! Gamle stoler og møbler som aldri brukes lagres bak bilen - kjekt å ha ! Sekker og esker med ting som aldri brukes settes bak bilen - kjekt å ha! Bilen får knapt plass i sideretning - klin opp til skillelinje og stikker godt ut så alle får gleden av å måke lenger ut så brøytetraktor får tak i det... Og skrotnissen bruker selvfølgelig midtpassasjen jeg lager ved å parkere hensynfullt helt inntil min vegg. Ellers hadde han ikke kommet fram til egen bod. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet mandag kl 15:15 Del Skrevet mandag kl 15:15 At det har blitt veldig vanskelig å lese nyheter uten å ha reklamer om orgasmer, dildoer og revolusjonerende r****maskiner som dekker halve siden man forsøker å finne nyhetene på. Litt irriterende og litt grenseløst. 3 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Ticketmaster må være den mest ubrukelige siden i historien! Prøvde å kjøpe billett til Robbie Williams neste år og kom inn nokså fort, under 400 før meg. Så funker jo faen ingenting! Fikk velge antall billetter men deretter kom det opp at jeg ikke fikk kjøpe disse 2 billettene for en eller annen dustete grunn. Hiver meg over til Edge og stiller meg i kø der også, kom noenlunde fort inn. "pjuh!" tenkte jeg og håpte det fortsatt var sjanse å sikre meg billetter. MEN NEIDA! "Misstenkelig nettleser oppførsel" og poof var jeg blokkert! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Hærlige foreldre.. Ville bare disiplinere datteren sin litt... Med Jernstang og baltre. Britisk pakistanske foreldre. https://www.dagbladet.no/nyheter/faren-innrommet-dode-pa-grunn-av-meg/82233633 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå