Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Auto Asmodeus said:

Var mindre trafikk enn forventet hos oss også i år. Sitter igjen med halvparten av innkjøpt snop nå, og vi kjøpte ca like mye som ifjor. Den gang forsvant alt slik at jeg måtte gi bort fra mitt eget private stash helt på slutten.

Det hadde vært helt greit hvis det banket på døra en eneste gang i løpet av kvelden. Å sitte og vente på at ingen kommer, er ikke så kjekt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Folk som skriker etter større vareutvalg og mer konkurranse innenfor mat, men samtidig så vil de heller ha norske varer. 

Jobbet på Lidl når de var her i Norge. Endel kunder spurte om vi hadde salami fra grillstad, eller kjøttpølse fra gilde.

Det samme ser man i dag også. 

Har dere ikke MILLS majones? 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (20 minutter siden):

Amerikanere som syter over at burger er så dyrt.. hele 50 kroner, og at bensin er dyrt, hele 9 kroner. 

Lønnsnivået i USA er omtrent det samme som i Norge.

VG fant en pose kaffe til 160 kroner. En del av de andre eksemplene i artikkelen var også ganske dyre, men det finnes sikkert alternativer. Økologisk brød, wtf. 

https://www.vg.no/nyheter/i/kwd4k9/valget-i-usa-raadyrt-i-usa-vil-lommeboka-avgjoere-for-kamala-harris

Lenke til kommentar

For noen dager siden fikk vi spikeren i kista etter en langdryg diskusjon med kommunen. 

Kort oppsummert, kommunen har en tomt innerst i en blindvei i et større boligfelt. Denne tomta bruker de som base for brøytetraktorer og annet veiarbeid for et større område. Det kjører traktorer, lastebiler og andre maskiner i ett kjør her. De kjører fort på smale veier, bruker fortau for å komme frem om nødvendig, og står titt og ofte på tomgang om natta mens de venter på oppdrag. Vintersesongen er helt jævlig. 

Vi som bor her har gjort alt i vår makt for å få kommunen til å avslutte denne virksomheten fra tomta. Ansvaret er pulverisert mellom ørten etater, og alle dytter paragrafer foran seg og viser til at deres ansvarsområde er i henhold til regelverket og reguleringsplanene. Det er ingen reell vilje til å finne en annen tomt. 

Nå fikk vi vedtaksbrev om at klagene ikke tas til følge, og driften skal fortsette i enda noen år. 

Blæ. 

Lenke til kommentar
On 29.9.2024 at 9:22 AM, Simen1 said:

Folk som ringer for å snakke når de er så fulle at de snøvler. Det samme med folk som skriver på nett når de er så fulle at de snøvler i tastaturet. De bør som minimum respektere at det oppleves som uønsket adferd og la oss slippe det.

Det er sikkert fint om de får orden på livet sitt i tillegg, men jeg skal ikke trå så langt inn i deres privatliv at jeg skal diktere hva eller hvordan de skal gjøre med det.

Jeg har den samme livsfilosofien på andre områder også. F.eks religion. Hva og hvordan de tilber sine guder er ikke min sak, men når de forsøker å invadere meg eller andre med sine religiøse greier så krysser de en grense for respekt. Særlig disrespekterende religiøs invadering av sårbare og lettpåvirkede personer i alle aldre er en alvorlig uting.

Jepp. Personer som ringer sent på kveldene i helgene har jeg sluttet å svare. Det er alltid noen som får litt "samvittighet" i fylla og skal ringe å snakke om ting som bare er tull å snakke om når man ikke er edru. Så jeg venter til neste dag og sender en melding og da har det som regel gått over 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...