Dubious Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september 0,7 liter vin er for lite, 2 liter vin er sikkert nok, men jeg kan fortsatt skrive her.. så... Tok meg litt lenger tod fordi jeg trykker feul. 3 liter er alt for mye. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september Del Skrevet 29. september Folk som ringer for å snakke når de er så fulle at de snøvler. Det samme med folk som skriver på nett når de er så fulle at de snøvler i tastaturet. De bør som minimum respektere at det oppleves som uønsket adferd og la oss slippe det. Det er sikkert fint om de får orden på livet sitt i tillegg, men jeg skal ikke trå så langt inn i deres privatliv at jeg skal diktere hva eller hvordan de skal gjøre med det. Jeg har den samme livsfilosofien på andre områder også. F.eks religion. Hva og hvordan de tilber sine guder er ikke min sak, men når de forsøker å invadere meg eller andre med sine religiøse greier så krysser de en grense for respekt. Særlig disrespekterende religiøs invadering av sårbare og lettpåvirkede personer i alle aldre er en alvorlig uting. 2 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) Ble akkurat bitt av en flått for første gang i mitt liv, inne i leiligheten min i sjette etasje. Har flåtten blitt klatreflått nå? Kommer de i fallskjerm? Hvorfor har ikke Dagbladet og VG brukt sommeren til å skrive om dette her? Jeg har jo nerda hele helgen, aktivt unngått å få fomo til gå ut i sola, så hvordan i schvarte helvete har den kommet seg opp hit?! Oppdaga den fordi jeg plutselig fikk skamvondt i det ene beinet, titta ned og der var det en faenskap som hadde borret seg inn. Dette var jeg heller ikke forberedt på, hvorfor er det ingen som har fortalt meg at det å bli bitt av en flått er som om noen skulle stukket en sprøyte rett inn i leggen og bomma på blodåren? Det er jo som et litt mer heftig vepsestikk Neste leilighet skal være i syvende etasje, minst Endret 30. september av shockorshot Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september VG-flåtten kommer som oftest om sommeren. Er sikker på at dersom du tipser dem om klatrende morderflått i boligblokker så har de mat nok til 5-6 saker minst. Men å bli bitt suger - følg med på såret. Og du er nok en statistisk uteligger - det skal litt til før en flått kommer seg inn og opp i en sjetteetasje for å finne noen å tygge på. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Der er noen eksotiske kryp som kommer til norge ufrivillig. Forleden på Europris, så jeg et kjempesvært svart udyr som krøp på gulvet. Garantert noe som har fulgt med varer fra et sted. Varslet personalet som kom med feiebrett og kost, men da var den kommet seg unna. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september shockorshot skrev (16 timer siden): hvordan i schvarte helvete har den kommet seg opp hit? De haiker vel gjerne med fugler, så kanskje via balkong e.l. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober bestefaren min terpet alltid om dette når vi skrudde skruer feil vei: "Alltid mot venstre når man løser en skrue". Senere har det irritert meg litt, for det er vel strengest talest en sannhet med modifikasjoner. Ja jeg mener det, fordi det kommer an på hvordan man er posisjonert ift skruen, og hvor man ser det fra. På oppsiden vil den sant nok gå mot venstre, mens på nedsiden vil den jo snu mot høyre. Så det går an å misforstå. Så jeg tror at det er bedre å si: "Alltid mot klokka når man løser en skrue". Enige? 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober 100% enig, og det har alltid irritert meg også. Venstre og høyre har ingen mening når man skal vri noe rundt. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober (endret) Delvis skrev (6 timer siden): Så jeg tror at det er bedre å si: "Alltid mot klokka når man løser en skrue". Enige? Enig, men strengt tatt er det også en sannhet med modifikasjoner. For å være helt korrekt så bør vel setningen starte med "vanligvis mot klokka.." Aldri og alltid er for sterke ord her. Skruer som er gjenget "feil vei", (linx-gjenger) brukes i en og annen sjelden sammenheng. F.eks på høyre pedal på en sykkel og på en av to skruer i en strekkfisk. Her om dagen fant jeg ut at framre taue-krok på en VW Caddy også er linx-gjenget. Linx er egentlig tysk og betyr venstre så jeg liker ikke den beskrivelsen heller, men kanskje "motsatt-gjengede" er bedre? De er jo gjenget riktig, i betydningen at det er meningen det skal være sånn, så det blir jo feil å kalle det feil-gjenget også. Før eller siden får man det inn i fingrene og slipper å tenke. Man bare skrur riktig vei på instinkt. Men i den fasen der man lærer så tenker jeg å styre unna visdomsord. Da kan man konsentrere seg og får det lettere inn i fingrene enn bare en huskeregle. Endret 1. oktober av Simen1 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Delvis skrev (På 1.10.2024 den 11:22 AM): bestefaren min terpet alltid om dette når vi skrudde skruer feil vei: "Alltid mot venstre når man løser en skrue". Senere har det irritert meg litt, for det er vel strengest talest en sannhet med modifikasjoner. Ja jeg mener det, fordi det kommer an på hvordan man er posisjonert ift skruen, og hvor man ser det fra. På oppsiden vil den sant nok gå mot venstre, mens på nedsiden vil den jo snu mot høyre. Så det går an å misforstå. Så jeg tror at det er bedre å si: "Alltid mot klokka når man løser en skrue". Enige? Righty tighty , lefty loosey 1 Lenke til kommentar
Killer Queen Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Hva faen er greia med at alt er så "under rated" for tiden? Forbanna irriterende at folk ikke kan si at de liker låta, digger matretten eller at skuespilleren er helt rå. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Indisk musikk, fy faen for noe dritt. 1 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Trondheim Spektrum. De valgte å statse på hallen med dårligst tilgjengelighet, kun fordi kommunen eier hallen. Finnes ikke parkeringsplasser i nærheten. Hallen er i byen, der de ikke ønsker trafikk. Må bytte buss for å komme helt fram. (Går ihvertfall buss nå...) Der skal de ha store arrangement. Nå er det boligmesse. Valgte å holde meg hjemme. Tar meg heller en gåtur på polet. 1 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober (endret) Skogslik skrev (15 timer siden): Indisk musikk, fy faen for noe dritt. Synes det er dødsbra jeg, denne gamle schlageren feks. Endret 4. oktober av Gouldfan 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Gouldfan skrev (1 time siden): denne gamle schlageren feks. 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober 23 hours ago, Skogslik said: Indisk musikk, fy faen for noe dritt. Her må du enten utvide ditt repertoire av indisk musikk eller musikksmaken din. 1 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober Gouldfan skrev (20 timer siden): Synes det er dødsbra jeg, denne gamle schlageren feks. Ha ha, klassiker! Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober Når tollen ba om tolldokumenter å dem ble sendt inn tok det et par timer før pakken var på vei men nå tar det dagevis, irriterende at det har blitt såpass lang behandlingstid hos tollen Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober X19x11 skrev (43 minutter siden): Når tollen ba om tolldokumenter å dem ble sendt inn tok det et par timer før pakken var på vei men nå tar det dagevis, irriterende at det har blitt såpass lang behandlingstid hos tollen Ikke rart i det hele tatt siden vi har verdens mest kompliserte tollsystem. "Alle" sender til Sverige. Svært få sender til Norge, og av de som sender til Norge så er frakten minst dobbel så dyr. 1 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober Folk som ikke evner å ta til seg ny kunnskap. Jeg har gjort det sånn hele livet, da fortsetter jeg med det. Fins det en bedre måte sier du? IKKE interessert! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå