Simen1 Skrevet 15. september Rapporter Del Skrevet 15. september VifteKopp skrev (15 minutter siden): Jeg har seks venner som er lærere. Fire av dem er utbrent og/eller miserable og ønsker seg et annet yrke. Den lange sommerferien er fin den, men det viktigste er en god og givende arbeidshverdag. Det er det altfor for få lærere som har, og det gjenspeiler seg i søkertallene. Tolker jeg deg rett om jeg tror du insinuerer at dette problemet løses med en solid lønnsøkning? Eller mener du andre ting må til? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september Rapporter Del Skrevet 15. september (endret) Det hjelper ikke de lærerne som står oppi problemet nå, og sannsynligvis vil gjøre det i uoverskuelig framtid. Om man noengang vil få noen løsning på det. Inntil den dagen det skjer, kan lærerne få beholde både "smusstillegg" og rekreasjonstiden de har. Man har vel prøvd å løse slike problemer i uminnelige tider, foreløpig ser det bare ut til å bli værre. Endret 15. september av Delvis Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 15. september Rapporter Del Skrevet 15. september Simen1 skrev (3 timer siden): Tolker jeg deg rett om jeg tror du insinuerer at dette problemet løses med en solid lønnsøkning? Eller mener du andre ting må til? I følge mine lærervenner er ikke problemet først og fremst lønna, men at de bruker for lite tid på å være lærer og for mye tid på holde ro og orden og dokumentere hver minste ting. Spesielt dette med disiplin og mangel på skikkelig sanksjonsmuligheter mot problemelever som ødelegger er noe som går igjen. De mener også at elevmassen generelt sliter med konsentrasjonen, søvnproblemer, og får stadig dårligere lese- og skriveevner, og at dette er et resultat av smarttelefoner/sosiale medier, som er vanskelig for dem å gjøre så mye med. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. september Rapporter Del Skrevet 15. september Så man bruker for lite tid på "kjerneområdet" og for mye tid på annet? Det høres også veldig kjent ut ja. Lenke til kommentar
N0ra Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Utakknemlige mennesker. Der begynne vi å bli enig sjø. Men det va litt mer enn det du! 👍 Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Oktoberfest i september. Er dette noe slags kompensering fordi jula starter i oktober? Lenke til kommentar
koots Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Sjuttolini skrev (6 timer siden): Oktoberfest i september. Er dette noe slags kompensering fordi jula starter i oktober? Oktoberfest har vært i september i 150 år. Sitat Because the first festival was held in October and remained so until 1871. Because the weather in October was usually already cooler and the days are significantly shorter, one let the Oktoberfest begin since 1872 already in September - and always on the first Saturday after September 15 until the first Sunday in October. https://www.oktoberfest.de/en/information/service-for-visitors/faqs-for-wiesn-visitors 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/yEzz7K/mistenkt-barneekteskap-i-oslo-mann-erkjenner-straffskyld At noe så jævlig som "barneekteskap" eksisterer. Til å bli faens kvalm av - ille nok at folk gifter seg med sine slektninger men når noen insisterer på at barn systematisk skal gifte seg med hverandre i tillegg: Fuck det ass. Viser at vi har laaaangt igjen å gå for å eliminere paralellkulturer i samfunnet i Norge i slike saker der "nordmenn" tviholder på sine primitive ørkenholdninger på tross av at de vet det ikke er tillatt i Norge. Fuck det ass x2. ÆSJ! Endret 17. september av Auto Asmodeus 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Auto Asmodeus skrev (6 timer siden): At noe så jævlig som "barneekteskap" eksisterer. Til å bli faens kvalm av - ille nok at folk gifter seg med sine slektninger men når noen insisterer på at barn systematisk skal gifte seg med hverandre i tillegg: Fuck det ass. Viser at vi har laaaangt igjen å gå for å eliminere paralellkulturer i samfunnet i Norge i slike saker der "nordmenn" tviholder på sine primitive ørkenholdninger på tross av at de vet det ikke er tillatt i Norge. Fuck det ass x2. ÆSJ! I det minste er det ulovlig, i et forsøk på å sleike rasshølet til disse primitive ørkenreligionene og tilhengerne deres så er det faktisk fullt lovlig med kjønnslemlesting av guttebarn i Norge, det er en skam, og en barbarisk kriminell handling begått mot spebarn, utrolig at noe så sykt faktisk er tillatt, men sånn er det. 3 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Jeg var faktisk inne i en tankerekke tidligere i dag på hvordan man kan unngå å importere ukultur med innvandring, en innvandring vi er avhengige av, av demografiske grunner (lave fødselstall har vært en mediesak i det siste). Tanken da var å kun tillate innvandring av kulturløse personer, personer som lett kan formes til vår egen kultur, altså små barn. Jeg sier ikke at tanken var tenkt fullt ut eller uproblematisk, men jeg sneiet innom den tanken. Det kunne i teorien også løst barneekteskap-situasjonen før den oppsto, i hvert fall på norsk jord. 1 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Dårlige Norske politikere. Fagfolk rømmer landet. Kronen svekkes. Det går dårligere. Ja er nokså sikker på det, at jo lenger Rødgrønt får sitte, jo mer elendig vil forholdene bli. Høyre/Frp er de eneste som er nogenlunde kompetente nok til å styre i dette landet her. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Jeg har årevis med filmer og serier jeg kan se på, men jeg ser på klipp på Youtube og FB... Jeg må sitte å trykke på noe hele tiden, så det er film og mobil, eller Youtube/FB. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Jeg la meg nesten 2 timer siden og hadde håpet å sove til 4, men neida, det ble knappe 2 timer. Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Dubious skrev (3 timer siden): Jeg har årevis med filmer og serier jeg kan se på, men jeg ser på klipp på Youtube og FB... Jeg må sitte å trykke på noe hele tiden, så det er film og mobil, eller Youtube/FB. Hvorfor legger du ikke bort mobilen? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september VifteKopp skrev (56 minutter siden): Hvorfor legger du ikke bort mobilen? Det lurer jeg også på. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. september Rapporter Del Skrevet 19. september Farmers market rød vin 0,7 liter lages i italia, 3 liter lages i Spania. Etiketten ser lik ut på begge, men de lages ikke av samme råstoff. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. september Rapporter Del Skrevet 19. september 0,7 liter rødvin 14% er nok til å bli beruset, men ikke nok til å miste kontroll, så kan en virdere om det er noe å irritere seg over eller om det er akkurat passe. 3 liter er alt for mye, sp kanskje vurdere 1 liter neste gang. /Note to self. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september Drikker jeg tre liter vin på en kveld må noen bære meg hjem, alternativt ringe lege. Paradoksalt nok da jeg for tjue år siden var ganske hard på flaske og drakk en flaske rein vodka på vors før vi dro ut på byen. Er egentlig helt greit at jeg ikke tåler så mye: bedre for lommeboka og vitner om en ryddigere livsstil. Men jeg kan greit irritere meg over folk som ikke har alkoholkontroll. Seinest på onsdag morgen da jeg fløy en tur - møter "god stemning" ved gatene der godt voksne folk er smådrita og høylytte. Det er andre der som åpenbart synes dette er kleint og ubehagelig (også småbarn). Jeg mener: det skriker at du ikke har kontroll over deg selv når du må tylle i deg alkohol bare fordi du skal ut og fly. Jeg ønsker totalt alkoholforbud på fly og flyplasser hjertelig velkommen. 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september At det kommer hull samme plass på alle T-skjortene i vask.... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september Auto Asmodeus skrev (6 timer siden): Paradoksalt nok da jeg for tjue år siden var ganske hard på flaske og drakk en flaske rein vodka på vors før vi dro ut på byen. +1. Var sånn du og ja Angrer mye på hvordan jeg var idiot med alkohol i ungdommen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå