Dubious Skrevet 16. april 2023 Del Skrevet 16. april 2023 Regner med at jeg ikke skjønner hva de skal streike for, når de har sagt at de skal ha minst 4,9% økt lønn, får forslag om 5,2% økning, og det blir avslått.. 1 Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. april 2023 Del Skrevet 16. april 2023 (endret) Dubious skrev (1 time siden): Regner med at jeg ikke skjønner hva de skal streike for, når de har sagt at de skal ha minst 4,9% økt lønn, får forslag om 5,2% økning, og det blir avslått.. Så og si ingen forskjell på 4.9% og 5.2% Tilbudet som kom på bordet er i praksis et nulloppgjør og ingen økende kjøpekraft (siden innflasjonen er spådd til å ligge rundt der). Ikke rart det ble avslått da (siden kravet var økende kjøpekraft) Endret 16. april 2023 av spetter 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. april 2023 Del Skrevet 16. april 2023 Dette er ikke tiden å kreve noe. Det er krig og problemer. Lo bør også være med på en dugnad akkurat nå. Folk lider ikke nød i Norge hvis de jobber. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 spetter skrev (6 timer siden): Så og si ingen forskjell på 4.9% og 5.2% Tilbudet som kom på bordet er i praksis et nulloppgjør og ingen økende kjøpekraft (siden innflasjonen er spådd til å ligge rundt der). Ikke rart det ble avslått da (siden kravet var økende kjøpekraft) De har lagt inn krav for 4,9% og får mer enn de krever... 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 (endret) 1 hour ago, Dubious said: De har lagt inn krav for 4,9% og får mer enn de krever... Lønnsveksten på våres nærmeste handelspartnere i Europa er forventet å være på 5.4%, derfor de fleste økonomer sånn som f.eks. Kjetil Olsen i Nordea Markets regner med et oppgjør på 5.5% her i Norge for å få reallønnsvekst. Endret 17. april 2023 av shockorshot 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Delvis skrev (7 timer siden): Dette er ikke tiden å kreve noe. Det er krig og problemer. Lo bør også være med på en dugnad akkurat nå. Folk lider ikke nød i Norge hvis de jobber. Kjøpmenn gikk ekstremt i overskudd siden pandemien og krigen, la andre enn arbeiderne ta dugnaden. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 (endret) Leste et sted at forslaget ble avslått av LO fordi forslaget åpnet for at mange måtte få 5,2 gjennom lokalt oppgjør og det ville ikke LO. Rett og slett fordi mange arbeidsgivere ikke fulgte tidligere oppgjør og gjorde som de ville, noe NHO ikke har giddet å stresse med. Endret 17. april 2023 av Retroman Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Dubious skrev (17 timer siden): Regner med at jeg ikke skjønner hva de skal streike for, når de har sagt at de skal ha minst 4,9% økt lønn, får forslag om 5,2% økning, og det blir avslått.. De fikk forslag om 4,3%, der resten skulle megles i lokale oppgjør. 1,9% i lokale oppgjør er helt urealistisk, om man i det hele tatt har noe særlig lokale oppgjør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Rett å slett idiotisk som kun kunne ført til streik. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Telia box. Herregud for noe drit. Henger seg opp støtt og stadig, går i "dvalemodus" hvis jeg nøler fem sekunder på menyene, krasjer og fryser og faens oldemor. Kundeservice har ikke noe annet forslag enn å tilbakestille boksen, og det hjelper ikke. De som har godkjent denne programvaren skulle vært dømt til å tråkke på Lego resten av livet. 3 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 :utakt skrev (2 minutter siden): Telia box. Herregud for noe drit. Henger seg opp støtt og stadig, går i "dvalemodus" hvis jeg nøler fem sekunder på menyene, krasjer og fryser og faens oldemor. Kundeservice har ikke noe annet forslag enn å tilbakestille boksen, og det hjelper ikke. De som har godkjent denne programvaren skulle vært dømt til å tråkke på Lego resten av livet. Har også trøbbel med Telia Box atm 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Doruller som ryker før du har fått nok papir, og du må leite etter enden etter hvert tørk. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Kundeerklærings-skjemaer som må fylles ut i nettbanker. De spørsmålene Hva vet jeg sikkert om hvor store beløp jeg kommer til å sette inn/ta ut "nå og fremtidig", hva jeg kommer til å bruke penger til , hvilke tjenester og blablabla.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Delvis skrev (22 minutter siden): Kundeerklærings-skjemaer som må fylles ut i nettbanker. De spørsmålene Hva vet jeg sikkert om hvor store beløp jeg kommer til å sette inn/ta ut "nå og fremtidig", hva jeg kommer til å bruke penger til , hvilke tjenester og blablabla.. Hvis man først skal bruke kontoen til svindel, ulovlig import, hvitvasking av store summer etc så er man plent nødt til å lyve på skjemaet for å beholde kontoen. Ergo: Skjemaet er bare en byråkratisk øvelse uten reell effekt mot noe som helst. 2 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Jeg følger opp siste post med: Brukervilkår som er en kombinasjon av alt for lange til at noen kommer til å lese de og så juridisk vanskelig språk at det er ingen som kommer til å forstå det om de hadde giddet å lese de. Likevel godtar skjemaet at man trykker ok etter å ha fått presentert vilkårene i ett sekund. Som om det var teoretisk mulig å både lese gjennom og forstå på den tida. Jeg mener derfor at slike vilkår umulig kan være juridisk bindende. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Varen på lager, med forventet leveringstid 26 april, bare fordi jeg velger standard levering. Prioritert, som koster 20 kroner mer, så er pakken her 20 april. Kanskje jeg er grådig, men om det skal være sånn så venter jeg. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. april 2023 Del Skrevet 17. april 2023 Kom over et innlegg der en fyr påpekte at Spania opplever den verste tørken på evigheter akkurat nå. Kommentarfeltet bare... Vær! Chemtrails! Fake! Det var tørrere i juratiden! Folk. 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. april 2023 Del Skrevet 18. april 2023 Er alle rørleggere useriøse fjompenisser? Svarer sent/aldri på mail. Leverer fra seg dårlig skrevet anbud uten så mye som en tegning og uten å ta med viktige ting vi pratet om selv om de har fått mine ønsker skriftlig. Men skal ha over en halv million kroner for jobben, det skal de! 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 (endret) Utrolig hvor lettkrenket folk er. Det er bra at diskrimineringsnemda kom frem til riktig konklusjon. Å bli fortalt at man har litt "negerarbeid" på arbeidsplassen er helt vanlig i Norge og har ingenting med rasisme å gjøre. Endret 19. april 2023 av FrihetensRegn 3 Lenke til kommentar
Kovalevskaja Skrevet 19. april 2023 Del Skrevet 19. april 2023 (endret) At sparebank 1 sitt kort ikke kan brukes i apple pay, men i google pay, som kun kan brukes på android. Noe jeg ikke har. Og dermed er det ingen måte å betale på dersom man mister kortet (med unntak av de få terminaler som tar vipps) Endret 19. april 2023 av Kovalevskaja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå