Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

plankeby skrev (1 time siden):

Når familien hadde handlet i nesten en time av ulike mindre varer på Elkjøp nettsider og siden bråt går ned og man mister alt.... 

Access Denied
You don't have permission to access "http://www.elkjop.no/?" on this server.
Reference #18.ad0b655f.1677365625.1965cbdf

Lage konto og logge inn, så er handlekurven lagret.

Godtar man cookies så er den ofte lagret uten å være innlogget. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg spør etter noe i butikken og får spørsmål i retur om hva jeg skal bruke dette til istedenfor å bare si det som det er "nei, det har vi ikke" Utrolig hvor mange butikkansatte som kommer med akkurat dette meningsløse spørsmålet uten annet mål enn å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Det jeg ofte spør etter er ikke noe de selger, men like fullt insisterer de med den største selvfølge på å få vite hva jeg skal bruke det til som om dette skulle være til noe hjelp for meg. I det siste har jeg begynt å svare med samme mynt og erklærer syrlig at "nei det er hemmelig" til vantro fra den ansatte. Tar i samme slengen med at jeg ofte irriterer meg over hvor mange som jobber i butikk som ikke vet hva de selger, og da gjerne fordi de tilsynelatende ikke har noen interesse av å vite det. Joda, de er fysisk til stede, men det mentale da???

Endret av Gjest Baardsen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 timer siden):

Lage konto og logge inn, så er handlekurven lagret.

Godtar man cookies så er den ofte lagret uten å være innlogget. 

Har konto, tenkte ikke på å logge inn.

Mrn det bør da være teknisk mulig at systemet varsler nedstenging

Gjest Baardsen skrev (2 timer siden):

Når jeg spør etter noe i butikken og får spørsmål i retur om hva jeg skal bruke dette til istedenfor å bare si det som det er "nei, det har vi ikke" Utrolig hvor mange butikkansatte som kommer med akkurat dette meningsløse spørsmålet uten annet mål enn å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Det jeg ofte spør etter er ikke noe de selger, men like fullt insisterer de med den største selvfølge på å få vite hva jeg skal bruke det til som om dette skulle være til noe hjelp for meg. I det siste har jeg begynt å svare med samme mynt og erklærer syrlig at "nei det er hemmelig" til vantro fra den ansatte. Tar i samme slengen med at jeg ofte irriterer meg over hvor mange som jobber i butikk som ikke vet hva de selger, og da gjerne fordi de tilsynelatende ikke har noen interesse av å vite det. Joda, de er fysisk til stede, men det mentale da???

Hva du skal bruke det til kan være bra spørsmål til kunden for å gi riktig hjelp. Kunden vet ikke alltid riktig bruk av det man skal kjøpe, eller har tenkt å kjøpe noe som ikke er så egnet til oppgaven. Det skjer svært ofte.

De store kjedene som nå dominerer har lite opplæring av ansatte, så ansatt må selv vise interesse for det man selger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gjest Baardsen said:

Når jeg spør etter noe i butikken og får spørsmål i retur om hva jeg skal bruke dette til istedenfor å bare si det som det er "nei, det har vi ikke" Utrolig hvor mange butikkansatte som kommer med akkurat dette meningsløse spørsmålet

Det er vel et naturlig spørsmål? Om de ikke har akkurat det du ber om, så er det mulig de har noe annet som kan dekke behovet om de vet hva det skal brukes til?

Det høres mer ut som oppegående ansatte som er interessert i å hjelpe deg med det du trenger selv om de kanskje ikke har akkurat det produktet du spør om - det er ofte flere veier frem til et mål.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
4 hours ago, plankeby said:

Har konto, tenkte ikke på å logge inn.

Mrn det bør da være teknisk mulig at systemet varsler nedstenging

Hva du skal bruke det til kan være bra spørsmål til kunden for å gi riktig hjelp. Kunden vet ikke alltid riktig bruk av det man skal kjøpe, eller har tenkt å kjøpe noe som ikke er så egnet til oppgaven. Det skjer svært ofte.

De store kjedene som nå dominerer har lite opplæring av ansatte, så ansatt må selv vise interesse for det man selger. 

Jeg er typen som ikke trenger hjelp til å fastslå hva jeg skal bruke noe til så "riktig bruk" passer ikke inn her da det er kun fantasien som setter grenser for hva man kan bruke noe til. Får inntrykk av at disse personene har gått på et eller annet jobbkurs der de har lært å spørre kunden hva vedkommende skal bruke dette til istedenfor å tenke selv. Goddagmannøkseskaft. Det er skivebom å anta at de kan gi meg noe slags riktig hjelp når det eneste svaret jeg får er dette spørsmålet. De få gangene jeg har svart hva jeg skulle bruke dette til fikk jeg bare vite at nei det har vi ikke. Så da lurer jeg på hvorfor de i det hele tatt skal vite hva jeg skal bruke det til når de likevel ikke kan hjelpe.  

Lenke til kommentar
3 hours ago, Zork said:

Det er vel et naturlig spørsmål? Om de ikke har akkurat det du ber om, så er det mulig de har noe annet som kan dekke behovet om de vet hva det skal brukes til?

Det høres mer ut som oppegående ansatte som er interessert i å hjelpe deg med det du trenger selv om de kanskje ikke har akkurat det produktet du spør om - det er ofte flere veier frem til et mål.

Veldig uenig. 

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (2 timer siden):

[...] det er kun fantasien som setter grenser for hva man kan bruke noe til. [...] 

Ja, det er utrolig hva slags feilbruk man ser av varer. Dermed mister man også i noen tilfeller reklamasjonsrett og garanti. 

Uten å peke på den jeg siterer direkte. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Gjest Baardsen said:

Når jeg spør etter noe i butikken og får spørsmål i retur om hva jeg skal bruke dette til istedenfor å bare si det som det er "nei, det har vi ikke" Utrolig hvor mange butikkansatte som kommer med akkurat dette meningsløse spørsmålet uten annet mål enn å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Det jeg ofte spør etter er ikke noe de selger, men like fullt insisterer de med den største selvfølge på å få vite hva jeg skal bruke det til som om dette skulle være til noe hjelp for meg. I det siste har jeg begynt å svare med samme mynt og erklærer syrlig at "nei det er hemmelig" til vantro fra den ansatte. Tar i samme slengen med at jeg ofte irriterer meg over hvor mange som jobber i butikk som ikke vet hva de selger, og da gjerne fordi de tilsynelatende ikke har noen interesse av å vite det. Joda, de er fysisk til stede, men det mentale da???

Hvis dette er en ting som irriterer deg så grenseløst som det høres ut, så foreslår jeg at du kjøper i en nettbutikk - gjerne med klikk og hent. Så å si alle nettbutikker viser hva som er på lager. Og ingen spør hva du skal bruke det til.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Bedrifter som skriver "ring for pris" for f.eks utleie(egentlig det samme hva).
Jeg skal leie noe neste uke, det er to leverandører som er aktuelle, en har full oversikt over hva man kan leie til hvilken pris, den andre har kun "ring for pris" på siden, gjett hvem pengene går til..

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nettsider som har oppdateringer eller innlastinger som skjer "i bakgrunnen"/har såkalt "responsivt design" e.l. 

Typisk Elkjøp sine sider, særlig på mobil. Man laster inn en produktside, og så skal siden laste inn litt mer info, sikkert lagerstatus o.l., og så står den bare å henger, og ingenting skjer.

Var inne å Intersport nå, og samme der.
Klikker på "vis beholdning i butikk", da dukker det opp tre fargeskiftende prikker mens statusen laster, mens ingenting skjer og hele siden henger.

Ganske mange "moderne" nettsider virker å være ganske skjøre og at det skal lite til før de klikker. 
God gammeldags reload av siden hadde vært 100 ganger bedre. Feilhåndtering og testing av sidene er tydeligvis ut.

Men dette ser jeg for så vidt der jeg jobber også.
Alt skal gjøres så raskt og smidig, men kvalitet, feilhåndtering og testing forsvinner samtidig ut døra.
I tillegg ansetter man en haug med arkitekter, designere, ux-eksperter etc, men så lenge man ikke har folk til å faktisk lage det som designes, blir det bare enda flere kokker, og enda mindre som blir gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (På 26.2.2023 den 7.55):

Når jeg spør etter noe i butikken og får spørsmål i retur om hva jeg skal bruke dette til istedenfor å bare si det som det er "nei, det har vi ikke" Utrolig hvor mange butikkansatte som kommer med akkurat dette meningsløse spørsmålet uten annet mål enn å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Det jeg ofte spør etter er ikke noe de selger, men like fullt insisterer de med den største selvfølge på å få vite hva jeg skal bruke det til som om dette skulle være til noe hjelp for meg. I det siste har jeg begynt å svare med samme mynt og erklærer syrlig at "nei det er hemmelig" til vantro fra den ansatte. Tar i samme slengen med at jeg ofte irriterer meg over hvor mange som jobber i butikk som ikke vet hva de selger, og da gjerne fordi de tilsynelatende ikke har noen interesse av å vite det. Joda, de er fysisk til stede, men det mentale da???

Irriterende hvis man spør for å grave ja. Men ser man på det som at kunden har et problem, og den ansatte i butikken har som oppgave å løse kundens problem, så må den ansatte få vite problemstillingen for å kunne danne seg et bilde av hva han kan tilby for å løse problemet. Samt at fra en selgers perspektiv kan det være en fordel å innlede en dialog, slik at hen kanskje kan få solgt flere produkter i tillegg. Kunden har rett, men selgeren kan prøve å motbevise det. Irriterende eller ei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (18 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/aksjonistene-ble-baret-ut-av-oed-av-politiet-1.16313754

"Den svenske klimaaktivisten Greta Thunberg viser full støtte."

Og her trodde jeg at vindturbiner var bra for klimaet..
Virker som at hun er PR-kåt. 

Jeg satt og nynnet på en sang da nyheten sprakk "rebel without a cause". Nå har rebellen Tunberg snudd seg helt. Fra redd jorda - til redd reinsdyra på Fosen. Virker som hun er mer interessert i å protestere for protestens skyld enn sakene hun protesterer for.

How dare you - å svikte klimasaken!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
On 2/26/2023 at 7:55 AM, Gjest Baardsen said:

Når jeg spør etter noe i butikken og får spørsmål i retur om hva jeg skal bruke dette til istedenfor å bare si det som det er "nei, det har vi ikke" Utrolig hvor mange butikkansatte som kommer med akkurat dette meningsløse spørsmålet uten annet mål enn å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Det jeg ofte spør etter er ikke noe de selger, men like fullt insisterer de med den største selvfølge på å få vite hva jeg skal bruke det til som om dette skulle være til noe hjelp for meg. I det siste har jeg begynt å svare med samme mynt og erklærer syrlig at "nei det er hemmelig" til vantro fra den ansatte. Tar i samme slengen med at jeg ofte irriterer meg over hvor mange som jobber i butikk som ikke vet hva de selger, og da gjerne fordi de tilsynelatende ikke har noen interesse av å vite det. Joda, de er fysisk til stede, men det mentale da???

 

i-know-more-than-you-i-know-you.gif

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Når tittelen på en Youtube-video står på engelsk. 

Men de som  snakker i videoen snakker for eksempel indisk / spansk / fransk, eller what ever. Ganske misvisende tittel da, når man tror at noe kommer til å være på engelsk. Men etter at man trykker på videoen, så viser det seg at selve videoen går på helt annet språk. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tittelen, opplasteren og innholdet i videoen er engelsk. Alle kommentarene er spanske eller russiske. Ikke direkte irriterende, men et merkelig fenomen. 

Var på butikken i stad og hadde en del varer, men likevel var det en luring bak meg som begynte å legge på sine varer sånn at jeg ikke fikk plass til alt mitt. Det er ganske irriterende.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (1 time siden):

Var på butikken i stad og hadde en del varer, men likevel var det en luring bak meg som begynte å legge på sine varer sånn at jeg ikke fikk plass til alt mitt. Det er ganske irriterende.

Husker en fyr gjorde det samme med meg som resulterte i at kassedama begynte å slå inn vedkommendes varer sammen med mine, jeg måtte påpeke noe høylytt "de siste der var ikke mine men han der som ikke skjønner hvordan en butikk fungerer". Han så rimelig harmløs ut så tok sjansen på en mindre subtil irettesettelse. Noe annet som kan være irriterende i matbutikker er folk som dilter sakte i veien akkurat der jeg skal, evt folk som gir meg en fornemmelse av at det er jeg som er dilteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...