BadCat Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 Oppvaskmaskin kom i 1850. Det blir for kostbart å bruke håndmakt, ikke blir det rent heller. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 Hvorfor ingen kan skaffe meg en plast-propp til min gamle oppvaskkum i rustfritt stål! Oppvaskkummen er som ny, den er utrolig praktisk og ikke noe jeg vil skifte ut, men en propp på 60 mm til den? Nei, DET er nok umulig... 😞 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 Woff skrev (41 minutter siden): Hvorfor ingen kan skaffe meg en plast-propp til min gamle oppvaskkum i rustfritt stål Funker det ikke med en Kjøkkenklask eller lignende ? Har en selv, funker som faen. https://www.jernia.no/hjem-og-hage/baderom/baderom-og-vvs/rør/rubberstyle-universalpropp-kjøkkenklasken-sort-120mm/p/58021510 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 Har et par sånne ja, alltid borte når behovet er der, men hvorfor i alle helsikes kan jeg ikke få tak i en propp? (Ting som irriterer så grenseløst v2.0!) 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) BadCat skrev (3 timer siden): Oppvaskmaskin kom i 1850. Det blir for kostbart å bruke håndmakt, ikke blir det rent heller. Ikke alt kan vaskes i oppvaskmaskin og ikke alle har oppvaskmaskin Endret 14. januar 2023 av Gaea 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) *fjernet linker som ikke passer beskrivelsen* Endret 14. januar 2023 av Simen1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) Simen1 skrev (8 minutter siden): DuckduckGo er din venn! Tusen takk for hjelpen, men hadde du lest så trenger jeg altså en propp som er 60mm på maksimum, synker vel ned til 55 mm.. Er ikke irritert UTEN grunn ser du! Endret 14. januar 2023 av Woff Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2023 Del Skrevet 14. januar 2023 (endret) Beklager at jeg leste dårlig. Jeg fant denne på aliexpress. 62mm oppe og 51mm nede. Kanskje den passer? Skal lete litt mer og se om jeg finner bedre alternativer. Kanskje denne? Endret 14. januar 2023 av Simen1 1 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 De henter matavfall hver 14. dag, beholderen er nesten alltid tom. De henter restavfall en gang per måned, beholderen er alltid stappfull. Rart de ikke kan sortere matavfall og restavfall selv... Mye bedre for miljøet om de kan hente begge deler samtidig, fra samme dunk. Nå må vi kjøre avfallet til dynga selv, for dunken blir full etter 14 dager. Vi har den største private dunken vi kan få. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Simen1 skrev (På 14.1.2023 den 17.54): Kanskje denne? Der snakker vi ja.. Bestilt! Takk for utmerket hjelp! 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 (endret) Dubious skrev (49 minutter siden): De henter matavfall hver 14. dag, beholderen er nesten alltid tom. De henter restavfall en gang per måned, beholderen er alltid stappfull. Rart de ikke kan sortere matavfall og restavfall selv... Mye bedre for miljøet om de kan hente begge deler samtidig, fra samme dunk. Nå må vi kjøre avfallet til dynga selv, for dunken blir full etter 14 dager. Vi har den største private dunken vi kan få. Her i Oslo går alt i samme dunk og alt tømmes samtidig. Lilla poser for plast(tidligere var disse blå) og grønne poser for mat. Restavfall i alle andre typer poser. Egentlig en grei ordning. (Papp og papir er i egne dunker. Glass og metall i egne returpunkter) Endret 15. januar 2023 av KalleKanin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 (endret) Dubious skrev (52 minutter siden): De henter matavfall hver 14. dag, beholderen er nesten alltid tom. De henter restavfall en gang per måned, beholderen er alltid stappfull. Rart de ikke kan sortere matavfall og restavfall selv... Mye bedre for miljøet om de kan hente begge deler samtidig, fra samme dunk. Nå må vi kjøre avfallet til dynga selv, for dunken blir full etter 14 dager. Vi har den største private dunken vi kan få. Det var merkelig. Hvor på berget bor du? Blir som regel hentet hver uke her jeg bor. Skal ærlig innrømme at jeg ikke bruker matavfall spannet. Med mindre det er lovpålagt og jeg må bruke det så bryr jeg meg rett og slett ikke. Lurer også på hvorfor de ikke kan bruke et spann for alt. Synes det virker merkelig at de ikke kan sortere ting på en måte men så er det mye som går igjennom. Endret 15. januar 2023 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 KalleKanin skrev (2 minutter siden): Her i Oslo går alt i samme dunk og alt tømmes samtidig. Lilla poser for plast(tidligere var disse blå) og grønne poser for mat. Restavfall i alle andre typer poser. Egentlig en grei ordning. (Papp og papir er i egne dunker. Glass og metall i egne returpunkter) Restavfall Papp +plast som puttes i gjennomsiktig plastsekk som settes ved dunken på tømmedagen Mat Glass og Metall Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden): Det var merkelig. Hvor på berget bor du? Blir som regel hentet hver uke her jeg bor. Blir nok forandring hos deg også snart... Bor i ett tettsted/liten by utenfor Trondheim. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 15. januar 2023 Del Skrevet 15. januar 2023 (endret) Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden): Det var merkelig. Det FINNES byer / steder i landet som tar sortering alvorlig.. GLØR i mitt område gjør det samme... 🙂 (Lillehammer..) Endret 15. januar 2023 av Woff Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. januar 2023 Del Skrevet 16. januar 2023 (endret) At det er helt random om filer fra minnepenn kan leses av på Tvn min. 2 filer med samme format, men kun dene ene fungerer. Den andre ''støttes ikke'' 😩 Endret 16. januar 2023 av Skogslik Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 16. januar 2023 Del Skrevet 16. januar 2023 Jeg er lei vinter. Skikkelig lei vinter. Gleder meg til mars. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 16. januar 2023 Del Skrevet 16. januar 2023 Skogslik skrev (4 minutter siden): 2 filer med samme format, men kun dene ene fungerer. Maks/min størrelse på fila kanskje ? Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 16. januar 2023 Del Skrevet 16. januar 2023 Deechon skrev (1 time siden): Jeg er lei vinter. Skikkelig lei vinter. Gleder meg til mars. Helt enig. Det er stusselig at det er mørkt både når man går på jobb og går hjem fra jobb. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2023 Del Skrevet 16. januar 2023 BadCat skrev (På 14.1.2023 den 13.37): Oppvaskmaskin kom i 1850. Det blir for kostbart å bruke håndmakt, ikke blir det rent heller. Trenger ikke bruke særlig makt på oppvask. Cluet er å la det ligge i bløyt i zalovann en stund, da går det av med skylling og lett børsting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå