Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Privat handel - har betalt forskudd, men får ingen respons.

Cleveland

Anbefalte innlegg

Har en litt kjip stituasjon:

Tenkte å gå til innkjøp at en projektor til stuen for en grei penge, og fant en kar som solgte. Etter et par mailer fram og tilbake avtalte vi pris og at jeg skulle betale på forskudd :whistle: ringte dog banken og sjekket at kontonummeret stemte med hans navn før pengene ble sendt.

Pengene ble sendt forrige torsdag og kvittering fra banken ble sendt til han. Sendte et par meldinger fredagen angående når sku sende pakken, og ble enige om at han skulle sende den lørdag samt sende meg melding med sporingsnummer. Fikk ingen beskjed fra han på lørdag, og har prøvd nå i en uke å få tak i han. Har ikke fått respons på hverken mail, sms, telefon, eller facebook. Har og prøvd å finne andre telefonnumre å kontakte han på.

Så spørsmålet er, hvor lenge burde jeg vente før jeg ev politianmelder? Eller er det noe annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du trenger ikke vente lenger han har jo brutt avtalen, MEN trodde alle nå hadde lært at man forskuddsbetaler ikke til private i alle fall -

Har kjøpt og solgt ting over nett i evigheter, og dette e første gang noe slikt skjer. Men dette blir siste gang med forskuddsbetaling! :nei:

Fant karen på facebook og han godtok meg som venn, men da jeg sendte melding til han slettet han rett og slett kontoen sin!

Stikker og politianmelder det i dag, men er det noe håp å få igjen pengene eller er de tapt uansett?

Fant forøvrig annonsen på Bruktmarked.no

Lenke til kommentar

Om pakken hadde vært på vei i posten, hadde han nok sendt meg en bekreftelse eller noe, samt jeg hadde mottatt pakken nå.

Var oppom politiet og anmeldte saken, og fikk vite at han var en kjenning av dem. Hadde visst 3 - 4 lignende saker på han.

Prøvde å sende en melding til et familiemedlem av han og forklarte situasjonen, men han kunne ikke hjelpe meg siden han selv ikke fikk tak i han :dontgetit:

Har og prøvd å søke rundt på nett etter han, men finner lite. Kun noen lukubre sider hvor han spør om å få kjøpe steroider og et sex-forum.

Fant en annen kar som har blitt lurt av samme fyren som meg her

Men skal jeg prøve videre med å kontakte andre i familien hans f.eks? Eller bare la politiet gjøre sitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...