Cleveland Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har en litt kjip stituasjon: Tenkte å gå til innkjøp at en projektor til stuen for en grei penge, og fant en kar som solgte. Etter et par mailer fram og tilbake avtalte vi pris og at jeg skulle betale på forskudd ringte dog banken og sjekket at kontonummeret stemte med hans navn før pengene ble sendt. Pengene ble sendt forrige torsdag og kvittering fra banken ble sendt til han. Sendte et par meldinger fredagen angående når sku sende pakken, og ble enige om at han skulle sende den lørdag samt sende meg melding med sporingsnummer. Fikk ingen beskjed fra han på lørdag, og har prøvd nå i en uke å få tak i han. Har ikke fått respons på hverken mail, sms, telefon, eller facebook. Har og prøvd å finne andre telefonnumre å kontakte han på. Så spørsmålet er, hvor lenge burde jeg vente før jeg ev politianmelder? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
tvv Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei Du trenger ikke vente lenger han har jo brutt avtalen, MEN trodde alle nå hadde lært at man forskuddsbetaler ikke til private i alle fall - Lenke til kommentar
Cleveland Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei Du trenger ikke vente lenger han har jo brutt avtalen, MEN trodde alle nå hadde lært at man forskuddsbetaler ikke til private i alle fall - Har kjøpt og solgt ting over nett i evigheter, og dette e første gang noe slikt skjer. Men dette blir siste gang med forskuddsbetaling! Fant karen på facebook og han godtok meg som venn, men da jeg sendte melding til han slettet han rett og slett kontoen sin! Stikker og politianmelder det i dag, men er det noe håp å få igjen pengene eller er de tapt uansett? Fant forøvrig annonsen på Bruktmarked.no Lenke til kommentar
Panter Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Dersom han innleverte den på lørdag er det godt mulig den fortsatt er i postsystemet. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Om pakken er i posten, så er det jo rart om han unngår trådstarter, og det at profilen på Facebook er slettet burde jo ikke etterlate noen tvil. Det er synd at profilen er slettet, ellers kunne du ha gjort som denne jenta. Det spørs om politiet kommer til å bruke ressurser på saken din, men det hjelper om flere har anmeldt fyren. Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Regner med du snappet opp navnet hans(?). Da kan du jo sjekke om han har en jobb på si, kanskje kontakte arbeidsgiver? Gjetter at få arbeidsgivere vil ha svindlere som arbeidstaker. Er en mulighet der. Gl Lenke til kommentar
Cleveland Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Om pakken hadde vært på vei i posten, hadde han nok sendt meg en bekreftelse eller noe, samt jeg hadde mottatt pakken nå. Var oppom politiet og anmeldte saken, og fikk vite at han var en kjenning av dem. Hadde visst 3 - 4 lignende saker på han. Prøvde å sende en melding til et familiemedlem av han og forklarte situasjonen, men han kunne ikke hjelpe meg siden han selv ikke fikk tak i han Har og prøvd å søke rundt på nett etter han, men finner lite. Kun noen lukubre sider hvor han spør om å få kjøpe steroider og et sex-forum. Fant en annen kar som har blitt lurt av samme fyren som meg her Men skal jeg prøve videre med å kontakte andre i familien hans f.eks? Eller bare la politiet gjøre sitt? Lenke til kommentar
artie Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Selve bedrageriet er jo en straffesak. Men du har jo et privatrettslig krav på tilbakebetaling. Dette er et spørsmål, men kan man ikke skaffe seg utlegg på egen hånd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå