Balthier Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei, har nettop skaffet meg router med gigabit switch. Problemet er bare at jeg får kun ca 2.5MB med ftp mellom to enheter på verket. Begge nodene er kablet og har 1000bit nics. Lurte på om det er noe jeg kan gjøre for å forbedre båndbredden, ev. pinpointe feilen. Hittils gir mii-tool: eth0: negotiated 1000baseT-HD flow-control, link ok Så vidt jeg vet finnes det ikke noen slik setting på router så jeg regner med at det er satt til gbit hastighet. Den andre noden er faktisk en ps3 som jeg ftp'er til. Igjen, her kan jeg ikke sette hastighet manuelt og jeg har sett flere rapportere gode hastigheter av div. homebrew ftp apps. Er det noe jeg bør stille inn på en ev. ftp klient for å oppnå bedre hastighet. annet? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei igjen. nå satt jeg og loka litt mere her, men uten å ha endret noen settings så gir mii-tool nå: eth0: 1000 Mbit, half duplex, no link ethtool eth0: Supported ports: [ TP MII ] Supported link modes: 10baseT/Half 10baseT/Full 100baseT/Half 100baseT/Full 1000baseT/Half 1000baseT/Full Supports auto-negotiation: Yes Advertised link modes: Not reported Advertised pause frame use: No Advertised auto-negotiation: No Link partner advertised link modes: Not reported Link partner advertised pause frame use: No Link partner advertised auto-negotiation: No Speed: 10Mb/s Duplex: Half Port: MII PHYAD: 0 Transceiver: internal Auto-negotiation: off Supports Wake-on: pumbg Wake-on: g Current message level: 0x00000033 (51) Link detected: yes Husker jeg endra noen setttings i disse programmene men det er en stund siden og jeg husker ikke hva jeg gjorde... Kan noen være så snill å hjelpe meg med å løse dette?????????? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 settingsene over med ethtool forblir de samme, også etter å ha taste: ethtool -s eth0 speed 100 duplex full autoneg on ((((((((((( Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Hey ok nå løste detta seg etter en reboot. 1000mb full duplex igjen. Men haastigheten er fortsatt cappet på 2.5 megabytes... noen? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Jau. 2 firmwares later og en stk. netgear brick. :/ Styr unna netgear. pokkers dritt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå