Gå til innhold

Hjelp til kjøp av relativt billig, men god LP-Spiller

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt meg en platespiller, noe jeg kan ønske meg til jul. Men hva er det beste jeg kan få til MAKS 1500, gjerne billigere?

I tillegg så er jeg ikke veldig klok på hva mer jeg trenger for å få spilt plata og fått musikken ut i god lyd.. Jeg må ha seperate høytallere, så det blir mye dyrere? Eller hvordan fungerer det? Er ikke noe som følger med eller?

Takk for svar! (Wish you Where Here ligger å venter i hylla! - platetittelen snakker platas sak angående en LPspiller, den ønsker altså at den var her :) )

Endret av EdcoHM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale å kjøpe en ny platespiller til 1500,- eller billigere, da byggekvalitet og lydkvalitet er særdeles dårlig.

Du må kjøpe brukt for å få brukbar kvalitet til den prisen.

Hvis du skal ha en ny platespiller, er den billigste jeg kan anbefale Pro-Ject Essential som koster mellom 2000 og 2500,- kr

Lenke til kommentar

Ahh. Har sett noen som heter Denon.. er de greie? Kostet vel 1200.. eller er det HELT elendig lyd? En annen ting, jeg har to greie høytallere her hjemme.. Vil du funke til det? Eller er det noe spesielle greier med input og sånt? :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sent svar, men det du trenger på forsterkeren er eventuelt photoinngang. Hvis denne har det, så inneholder forsterkeren en riaaforsterker som øker lydvolumet på platespilleren. Kobler du feks til en platespiller på en forsterker vil ikke lydvolumet være høyere enn hvis man kniskrer.

Så da blir du eventuelt å trenger en riaaforsterker, disse finnes fra 300-400,- og opp til uendelig mange tusenlapper.

Av platespillere så har jeg god erfaring med er Pro-ject essensial som selges på soundgarden for 1995,- som er en MEGET god platespiller til en fornuftig pris. Enkelt, minimalistisk design som fåes i både sort og hvit.

Spiller veldig bra, og da følger det også med en god pickup (koster vanligvis 300-400,- for en slik).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...